Rainer Schnabl
22

Predsjednik uprave Raiffeisen banke: Digitalizacija je nezaustavljiva, ali ljudski kontakt je važniji

Razgovarala: Ilma Bobeta
Rainer Schnabl, predsjednik Uprave Raiffeisen banke
Rainer Schnabl, predsjednik Uprave Raiffeisen banke
Kraj jedne, a početak druge godine, period je kada se sumiraju uspjesi i utisci, ali i prave strategije za budućnost. To zna i predsjednik Uprave Raiffeisen banke Rainer Schnabl, koji nam je otkrio nešto više o poslovanju banke u protekloj godini, kao i njenim planovima za 2023.

Schnabl se na spomenutoj poziciji u Raiffeisen banci nalazi tek nekoliko mjeseci te je govorio kako se tu snalazi, na šta je najviše ponosan, ali i s kojim se sve izazovima susreo.

Također je odgovorio na dva bitna pitanja, a to je da li će se nastaviti rast kamatnih stopa i u ovoj godini, kao i šta misli da bi nadležni u BiH trebali još učiniti za unapređenje bankarstva.

Cijeli intervju pročitajte u nastavku.

Kako ocjenjujete prethodnu godinu u poslovanju vaše banke?

Iako sam funkciju predsjednika Uprave Raiffeisen banke u Bosni i Hercegovini preuzeo tek krajem 2022. godine mogu reći da sam ponosan na stručan Raiffeisen tim koji čini ovu organizaciju i koji je uradio izvrstan posao u protekloj godini. Zadržali smo jaku kapitalnu poziciju, pratili smo trendove i očekivanja naših klijenata u segmentu digitalnog poslovanja te smo radili na inoviranju usluga s ciljem da našim klijentima omogućimo jednostavnije poslovanje i preciznost u pružanju naših usluga.

Intenzivirali smo aktivnosti u dijelu održivosti i ESG-a te smo kao odgovoran bankar bili posvećeni dostizanju ciljeva održivog razvoja, uzimajući u obzir ekološke i društvene utjecaje naših poslovnih aktivnosti. U ovom segmentu spomenuo bih da odgovaramo na finansijske potrebe naših klijenata kako bismo ih podržali u njihovoj transformaciji ka održivijim poslovnim modelima.

Dakle, iza nas je jedna odlična poslovna godina, a naš uspjeh u proteklom periodu dodatno potvrđuju i brojna domaća i međunarodna priznanja koja su nam dodijeljena od strane finansijskih institucija te renomiranih magazina. Iskoristio bih ovu priliku da se zahvalim našim klijentima na ukazanom povjerenju i odabiru Raiffeisen banke za poslovanje.

Šta smatrate najvećim izazovima u poslovanju tokom 2022. godine?

Svi smo se, nažalost, u prvoj polovini prošle godine suočili s početkom rata u Ukrajini te posljedično sa pogoršanjem političke situacije i globalnom nesigurnošću. Unatoč nemilim okolnostima, mi kao Banka smo nastavili svoje redovno poslovanje bez značajnih promjena te su naši proizvodi i usluge bili neometano na raspolaganju našim klijentima. S druge strane, pred nama su bili sve savremeniji zahtjevi klijenata koje nameće kako digitalizacija tako i ESG principi, ali bih takve izazove radije posmatrao kao šansu da budemo još bolji i napredniji. Digitalizacija je nezaustavljiv i sveprisutan trend današnjice koji kao banka pratimo, ali istovremeno zadržavajući i ljudski kontakt sa našim klijentima koji smatramo izuzetno važnim.

Rainer Schnabl, predsjednik Uprave Raiffeisen banke
Rainer Schnabl, predsjednik Uprave Raiffeisen banke

Koliko su inflacija i rast kamatnih stopa utjecali na poslovanje?

Bankarski sektor Bosne i Hercegovine se u godini koja je obilježena pogoršanjem globalnih geopolitičkih prilika, posljedično ubrzane inflacije te globalnog rasta kamatnih stopa, iznova dokazao kao jedan od najuspješnijih i najstabilnijih segmenata bh. ekonomsko-finansijskog sistema. Protekle godine zabilježen je stabilan trend kada je riječ o kreditiranju, a kreditni rast ostao je na zadovoljavajućem nivou od 4,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, predvođen podjednako kreditiranjem stanovništva i privrede. S druge strane, ubrzan rast kamatnih stopa je posljedica globalne borbe protiv inflacije s ciljem da se ona dovede u prihvatljive okvire. Godina 2023. je najavljena kao godina u kojoj će primarni cilj biti konačno obuzdavanje inflacije na globalnom nivou, te će navedeno utjecati na dodatno usporavanje ekonomije na globalnom i lokalnom planu. Dakle, usporavanje ekonomije i kreditnog rasta bit će jedan od ključnih izazova u ovoj godini.

Da li će se nastaviti rast kamatnih stopa i u ovoj godini? Ako hoće, koliki će biti taj rast?

Prema najavama Evropske Centralne Banke mjere ubrzane restriktivne monetarne politike, kroz dalje povećanje referentnih kamatnih stopa će dostići vrhunac u ljetnom periodu 2023. godine, te bi najveći dio puta koji podrazumijeva monetarno stezanje trebao biti iza nas. U tom smislu se efekti dodatnog rasta ne bi trebali značajnije reflektovati na bh. bankarski sektor, a ono što bih u ovom kontekstu želio istaći je da Raiffeisen banka tokom 2023. godine neće dodatno povećavati kamatne stope na postojeće kredite s promjenjivom nominalnom kamatnom stopom.

Šta bi nadležni u Bosni i Hercegovini trebali još učiniti za unapređenje bankarstva?

Bankarski sektor je jedan od pokretača bh. ekonomije i ključna podrška u finansiranju domaćih kompanija i fizičkih lica. U julu 2021. godine BiH je od Evropske komisije dobila "3rd Country Equivavlency Status" što ukazuje da je bh. regulativa gotovo potpuno usklađena sa evropskom. Također, bankarski sektor je predvodnik u stalnoj inovaciji, digitalizaciji i unapređenju usluga. Pozitivne okolnosti u smislu formiranja programskih koalicija, brzog formiranja Vijeća ministara BiH, te dodjeljivanja BiH statusa kandidata za punopravno članstvo u EU bi trebale biti pokretač ka intenziviranju aktivnosti na integracijskom putu Bosne i Hercegovine ka EU. U tom smislu nadležne institucije bi trebale raditi ubrzano na daljenjem usvajanju i provođenju reformi koje će ubrzati ovu integraciju, a koje bi ojačale pravnu i ekonomsku sigurnost, te bile osnova za veći priliv stranih investicija i brži rast BiH. Također, BiH može nastaviti ulagati u ciljanu infrastrukturu te potaći šanse za nove investicije kao i potrebu da rast bude podržan od strane bankarskog sektora koji će nastaviti biti stalan i pouzdan partner.

Koji su poslovni planovi Raiffeisen banke za ovu godinu?

Naš fokus će i dalje biti na izvrsnosti usluga koje pružamo klijentima kao i unapređenju funkcionalnosti Raiffeisen digitalnih kanala čiji razvoj je prirodni tok koji svi moramo pratiti ako želimo adekvatno odgovoriti na izazove tržišta, kako lokalno tako i globalno. Međutim, kako sam već spomenuo, trebamo imati na umu da iako digitalizacija čini bankarstvo efikasnijim, ne smijemo zaboraviti da je ono uslužna djelatnost i da će ljudski kontakt sa klijentom uvijek imati značajnu ulogu u našem poslovanju. Dodatno, ostajemo posvećeni našoj strategiji održivosti koja je usidrena u naše korporativne vrijednosti, nastavljamo s realizacijom brojnih značajnih aktivnosti u oblasti ESG-a, kako u segmentu održivog finansiranja klijenata tako i dijelu doprinosa zajednici kroz finansijsko opismenjavanje posebno mladih te podršku projekata koji su fokusirani na osjetljive segmente društva.