{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Volvo zamašnjak štedi do 25 posto goriva

26.4.2013. u 13:06
0
2
Volvo zamašnjak štedi do 25 posto goriva
0
Volvo zamašnjak štedi do 25 posto<span class="err" data-suggestions="odato"></span> goriva
Volvo je finalizirao opsežno testiranje kinetičke tehnologije zamašnjaka na javnim cestama, a postignuti rezultati potvrđuju da je u pitanju lagana, jeftina i ekološki izuzetno efikasna solucija.
"Testiranje ovog eksperimentalnog sistema pohranjivanja kinetičke energije provedeno je tokom 2012. godine, a rezultati pokazuju da ova tehnologija u kombinaciji sa četverocilindarskim turbomotorom ima potencijal smanjenja potrošnje goriva do 25 posto, u usporedbi sa šestocilindarskim turbomotor sličnih performanse. Sa dodatnih 80 KS, četverocilindarski motor bez problema nudi performanse šestocilindarskog“ - tvrdi Derek Crabb, potpredsjednik odjela za razvoj pogonskih sistema pri Volvo Car grupaciji.

Eksperimentalni sistem, poznatiji i kao KERS sa zamašnjakom (Kinetic Energy Recovery System) je ugrađen na stražnju osovinu. Tokom usporavanja, energija kočenja ubrzava zamašnjak do 60.000 obrtaja u minuti, a kada se automobil ponovo počne kretati, rotacija zamašnjaka se prenosi na stražnju osovinu preko specijalno dizajnirane transmisije.

Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji pokreće prednje točkove, automatski se gasi prilikom kočenja. Energija iz zamašnjaka se koristi za ponovno ubrzanje vozila ili pokretanje vozila konstantnom brzinom na otvorenoj cesti.

Najefikasniji u gradskom saobraćaju



"Pohranjena energija je dovoljna da kratkotrajno pokreće automobil. To ima značajan uticaj na potrošnju goriva. Naše kalkulacije predviđaju da je skoro pola službenog NEDC ciklusa vožnje moguće odvesti sa isključenim klasičnim motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem.“ - objašnjava Derek Crabb.



Obzirom da se zamašnjak aktivira kočenjem i da je količina pohranjene energije limitirana, tehnologija je najefektivnija prilikom vožnje sa stalnim kočenjima i kretanjima. Drugim riječima, najveće uštede mogu se ostvariti u gradskoj vožnji ili aktivnoj vožnji po zavojima sa mnogo kočenja.

Ukoliko se energija iz zamašnjaka, kombinuje sa punim kapacitetom klasičnog motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, može dati vozilu dodatnih 80 KS i značajan rast obrtnog momenta, što se direktno prenosi na ubrzanje do 100 km/h, koje se značajno skraćuje. Eksperimentalni automobil, Volvo S60 tako do 100 km/h ubrzava za sjajnih 5,5 sekundi.

Karbonska vlakna za laganu i kompaktnu soluciju



Pogon uz pomoć zamašnjaka, testiran je još tokom 80-tih godina prošlog stoljeća u modelu Volvo 260, a čelični je zamašnjak bio predmet testiranja brojnih proizvođača. Ipak, kako je jedinica sastavljena od čelika, a time velika i teška, te ima ograničen rotacijski kapacitet, ne predstavlja održivu alternativu.



Zamašnjak, koji je Volvo testirao u svojim vozilima, izrađen je od karbonskih vlakana. Teži oko 6 kg i ima promjer od 20 cm. Osim toga, vrti se u vakuumu, kako bi se minimizirali frikcijski gubici.

"Mi smo prvi proizvođač koji primjenjuje tehnologiju zamašnjaka na stražnjoj osovini automobila opremljenog motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem koji pokreće prednje točkove. Nakon kompletiranja uspješnih testova, sljedeći korak jeste ocijeniti mogućnosti implementacije tehnologije u našim budućim modelima", zaključuje Crabb.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: