Dobre vijesti
63

Volkswagen Polo više nije u opasnosti, ostaje u ponudi bar do 2030. godine

A. M.
Polo je generacijama jedan od Volkswagenovih najpopularnijih modela, skoro pa marka za sebe. Međutim, njegov opstanak je bio ugrožena s novim evropskim propisima o sigurnosti i emisijama. Budući da tenzije oko Euro 7 norme i elektrifikacije popuštaju, Polo ponovo diše punim plućima.

Oscilacije u evropskoj politici o zaštiti okoliša zadaju pravu glavobolju proizvođačima automobila. S ciljem karbonske neutralnosti postavljenim na kalendaru od 2035. godine, Evropa je promovisala zakone koji se većini nisu svidjeli.

Mjere koje je trebalo poduzeti bile su toliko agresivne da su mnogi proizvođači najavili ukidanje nekih modela. Sada, nakon najnovijih promjena, mnogima od njih život će biti produžen, kao što je slučaj s Volkswagen Polom.

Već dugi niz godina Polo je jedan od najpopularnijih automobila u Evropi. Njegov debi veže se za 1975. godinu od kada je Volkswagen lansirao šest generacija. Posljednja od njih lansirana je 2017. godine.

Unatoč stalnom usavršavanju i velikim naporima Volkswagena da ga održi na životu, njegova je budućnost bila upitna zbog regulative promovisane iz Brisela. S obzirom da Evropa potvrdila da Euro 7 norma neće stupiti na snagu do 2030. godine, malom Nijemcu i mnogim drugima modelima pao je kamen sa srca. Budući da se aktuleni Polo prodaje već osmu godinu, Volkswagen će ga ponovo minimalno ažurirati tokom sljedećih nekoliko godina.

Kako su najavljivali različiti brendovi, standard Euro 7 značio bi kraj najmanjih segmenata. Još 2022. godine Thomas Schäfer izjavio je da nema smisla održavati Polo na životu jer bi, prema procjenama, zakon o novim regulativama podigao njegovu cijenu između 4.000 i 6.000 eura, a možda i više. Već danas Polo više nije jeftini gradski automobil koji poznajemo decenijama. Njegova visoka cijena smanjila je njegovu prisutnost na tržištima. Najjeftiniji model u EU trenutno ima početnu cijenu od gotovo 22.000 eura.

Međutim, zahvaljujući činjenici da je Euro 7 standard odgođen, Polo će ostati na tržištu barem do 2030. godine, jer Euro 6e standard nije tako agresivan kao onaj koji je prvobitno predložen. Nova pravila stupaju na snagu 1. septembra ove godine i budući da ne uključuju promjenu ograničenja emisija, ne očekuje se da će imati ikakav uticaj na trenutne cijene.

Nedoumice će se javiti na prelazu decenije. Volkswagen se suočava s važnom dilemom, budući da i dalje treba modele nižih kategorija kako bi omogućio lak i razuman pristup porodičnim kupcima. Mali električni automobili trenutno su bojno polje Evrope.

Mnoge marke već su postavile agresivne planove za ovu kategoriju, ali za sada niti jedna nije pronašla recept za uspjeh, iako Volkswagen planira zanimljivo partnerstvo s Renaultom. U međuvremenu, Kina nastavlja gurati s istoka proizvode koji malo-pomalo pronalaze mjesto za sebe u Evropi.