Manje marže
17

Volkswagen će udvostručiti napore u smanjenju troškova

A. M.
Marže proizvođača automobila pogođene su visokim i nepovoljnim cijenama sirovina, ali i nižom potražnjom za automobilima u Evropi, a posebno u Kini.

Volkswagen grupa planira udvostručiti uštede nakon razočaravajuće prodaje i smanjenja prodajne marže u trećem tromjesečju, koje su došle s padom potražnje u Evropi, a posebno u Kini. VW Grupa pretrpila je pad prodaje od 6,2 posto u trećem kvartalu. Visoki troškovi i promjenjive cijene sirovina najveći su uzročnici lošeg rezultata. Kao i mnoge druge industrijske kompanije, proizvođači automobila štite se od promjena cijena roba, što potencijalno dovodi do gubitaka. To je VW dovelo do gubitka od 2,5 milijardi eura u trećem kvartalu koji neće moći nadoknaditi do kraja godine. "Daljnji razvoj tržišta sirovina ostaje nepredvidiv. Ne možemo biti zadovoljni našom profitabilnošću, koja u trećem tromjesečju nije ispunila naše ambiciozne ciljeve", rekao je u četvrtak finansijski direktor Arno Antlitz.

Program koji cilja na 10 milijardi eura ušteda u VW-u je odgođen, ali neke mjere su već provedene, rekao je Antlitz. Kompanija je u petak objavila preliminarne rezultate za Q3 koji su smanjili izglede profitne marže za tekuću godinu, razočaravši ujedno i ulagače. VW je u četvrtak potvrdio da je u trećem tromjesečju ostvario prodaju u visini od 78,8 milijardi eura i 14-postotni rast operativne dobiti na 4,9 milijardi eura. Kompanija je saopštila da i dalje očekuje isporuku između 9 i 9,5 miliona vozila kupcima ove godine, te da će prihod na razini grupe biti 10-15 posto veći nego 2022. godine.

Pad marže

Usporena globalna ekonomija utiče na napore koje poduzima novi izvršni direktor VW Grupe - Olivera Blume, da poboljša dugoročne ciljeve marke kako bi ostvario održivi dobitak u zaradi. Grupacija VW proizvodi automobile za masovno tržište i uključuje marke VW, Škoda, Seat i Cupra. Pogođena visokim troškovima sirovina teško nadoknađuje stabilnost u cijenama, dok se brzina isporuka poboljšala.

Tokom prvih devet mjeseci operativna marža marke VW pala je sa 4,7 posto iz 2022. na 3,4 posto u ovoj godini. Grupa će slijediti praksu Blumeovih prethodnika da smanje oslanjanje na svoje luksuzne marke Porsche i Audi, a djelomično će zavisiti o sklapanju sporazuma s moćnim sindikatima kompanije.

Proizvođači automobila suočavaju se s pogoršanjem ekonomskih uslova s visokom inflacijom koja pogađa potrošače u Evropi i Kini, gdje postoji rizik da kriza na tržištu nekretnina izazove šire usporavanje ekonomije.

Gubitak na kineskom tržištu

Porsche je saopštio da kupci postaju sve nezadovoljniji zbog viših kamatnih stopa koje čak opterećuju obično ‘’otporni’’ premium segment. Antlitz je rekao da bi VW mogao izgubiti više tržišnog ‘’kolača’’ na kineskom tržištu električnih vozila prije nego što njegovi novi modeli proizvedeni u partnerstvu s kineskim Xpengom počnu donositi profit. ‘’Kompanija bi mogla doživjeti malo veće gubitke tržišnog udjela u idućih godinu do dvije, ali bi od 2026. trebali biti potpuno konkurentni", rekao je Antlitz.

Marka VW objavila je u julu da će se udružiti s Xpengom u proizvodnji dva modela srednje klase koji će nositi VW logo, ali će imati Xpengov softver i stručnost u autonomnoj vožnji. Ti modeli bit će predstavljeni za tri godine. VW grupa trebala bi sljedeći mjesec predstaviti detalje svog tekućeg petogodišnjeg plana potrošnje, kao i potencijalno više informacija o uštedama.

Proizvodni planovi za nadolazeće modele već su uveliko uspostavljeni. Mercedes-Benz je u četvrtak također upozorio na rastuće troškove i slabije globalno ekonomsko okruženje koje utiču na prodaju i profit.