{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo Peugeot 301 u Antaliji

19.11.2012. u 08:33
0
0
Vozili smo Peugeot 301 u Antaliji
0
Nakon što smo proteklog mjeseca u Barceloni isprobali Citroen C-Elysee, sada smo u Antaliji imali priliku upoznati se s njegovim bratom blizancem, Peugeotom 301. Oba auta su porodične limuzine koje nude, prije svega obilje prostora, te uz pristojnu opremu i tehnologiju nastoje biti najpoželjniji modeli na tržištima gdje se svaki dinar cijeni.
Peugeot sa svojim modelom 301 dolazi u pravo vrijeme. Iako su trovolumenske porodične limuzine nastale na osnovima kompaktnih i modela sa 5 vrata uvijek bile popularne na siromašnijim i tranzicijskim tržištima, sada ekonomske prilike otvaraju vrata ovakvim autima i na tržištima koja su glasila kao bogata i probirljiva. Sada definitivno nije vrijeme za razmažene, a malo razumniji kriteriji pri kupovini mogu značajno sačuvati narušene kućne budžete, bez previše odricanja.

U skladu s takvom filozofijom Peugeot je odlučio ponuditi dostojnog konkurenta niskobudžetnim limuzinama koje su već itekako prihvaćene i već odavno nižu prodajne uspjehe, gdje se svakako ističu Renault Fluence, Chevrolet Cruze i naravno Škoda Octavia.

Elegantan i jednostavan

Kao ni većina porodičnih limuzina ovog formata i cjenovnog razreda, ni Peugeot 301 među prioritetima nije imao ekstravagantan izgled, nego prije svega funkcionalnost i formu koja će se svidjeti što širem krugu kupaca.

Tako je Peugeot 301 znatno konzervativniji od 308-ice ili 508-ice, ali mu se svakako ne može osporiti da je skladan. Srećom, limuzine nastale na osnovi kompakta sa 5 vrata u posljednje vrijeme izgledaju sasvim pristojno i sve rjeđe pate od sporne estetike gdje je ranije "gepek" kod većine virio na zadnjem dijelu kao nespretno zalijepljen.

Peugeot ponosno ističe da je pri dizajniranju 301-ice kao inspiracija poslužio konceptni SR1, pa iako je teško povezati ova dva auta, činjenica je da se na novom peugeotu ističu prije svega čiste i jednostavne linije.

Iako nije avangardan kao skuplji modeli, na 301 se mogu primjetiti i detalji koji su postali znak raspoznavanja za Peugeote, kao široka "ramena" karoserije, maska i logo marke koji su vrlo slični onima na 508-ici.

Rekordna ponuda prostora

Mnogo važnije od samog izgleda kod modela 301 je sama ponuda prostora. Peugeot se ovdje nije ustručavao te su otvoreno stvarali oblik i prostor koji će biti rekordan u klasi. U tome su i uspjeli. Iako je osjećaj klasne pripadnosti zbog dizajna i kvaliteta materijala jasan, teško je oteti se utisku da u ovom Peugeotu nikada neće nedosajati mjesta.

Najzanimljivije od svega, na zadnjim sjedištima prostor za noge, ali i za glavu izgleda čak i raskošnije nego na znatno skupljem i modernijem modelu 508.

Kako bi postigli ovakvu prostranost inžinjeri su međuosovinsko rastojanje "razvukli" na čak 2,65 metara, što je trenutno najveća vrijednost u ovoj klasi. Također, i trag točkova je proširen za 30 mm na prednjoj osovini i za 10 mm na zadnjoj osovini, pa je 301 zaista prostran i prozračan, kako uzdužno tako i poprečno.

Peugeot je u svom istražvanju tržišta, prije same konstrukcije automobila, dobio informacije da bi se takav model mogao često koristiti i kao službeni auto s vozačem, pa je i to bio jedan od razloga zašto su posebnu pažnju usmjerili na stvaranje što više prostora za noge na zadnjim sjedištima, kao i što boljoj konstrukciji vrata koja će omogućiti najlakši mogući ulazak u kabinu.

Naravno, da bi 301 bio potpuni prostorni rekorder, jednako je morao iznenaditi tržište i konkurenciju prostorom u prtljažniku. I tu je Peugeot odnio rekord klase. Prije samog pogleda u bezdan prtljažnika, ugodno su nas iznenadile same proporcije otvora prtljažnika. Za razliku od većine konkurenata, kod 301 neće biti problema pri utovaru kabastih predmeta. Otvor prtljažnika seže do samih rubova karoserije, dok su očito i stop svjetla dizajnirana isključivo nakon oblikovanja poklopca prtljažnika.

Kapacitet prtljažnika od 506 litara, od čega 35 litara otpada na prostor u dvostrukom dnu prtljažnika, neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Iako smo navikli da ovakvi auti nose i velike "ruksake" Peugeot je ipak otišao korak dalje, pa se lako može očekivati da će vlasnici 301-ica svoje prtljažnike koristiti i kao pokretne ostave.

Prtljažni prostor u suštini zaslužuje samo jednu kritiku. Rješenje "šarki" poklopca prtljažnika sa ogromnim L-profilima dokazano je pogrešno i loše kod brojnih konkurenata te isto tako dokazano krade litre zapremine u prtljažniku. Ovdje je Peugeot trebao učiti na tuđim greškama.

Udobnost podređena porodičnim potrebama

Uz formu i prostor Peugeot 301 je i svojim voznim osobinama očito na usluzi porodici. Kao i većina njegove konkurencije, podešen je na mekano i udobno, s pretpostavkom da kupce ovakvih auta ne zanima dinamična vožnja, što je u većini slučajeva tačno.

Ovjes je prije svega morao biti jednostavan, pa je logičan izbor bio pseudo MacPherson na prednjoj osovini i polukruta osovina na zadnjem dijelu. Skupa rješenja sa multilinkom nemaju mjesta na niskobudžetnom automobilu koji uz nisku nabavnu cijenu mora biti povoljan i prilikom održavanja.

Prilikom podešavanja i testiranja ovjesa inžinjeri su imali na umu da će se 301 uglavnom kretati po lošim cestama. Dakle, neravnine na podlozi moraju se mekano i neprimijetno upijati. Na cestama u Antaliji i oko nje, koje su vrlo slične našim, uvjerili smo se da je 301 zaista uzorno udoban, baš onako kako su nekada bili francuski auti, koji su vremenom, u potjeri za njemačkom konkurencijom, primijetno otvrdnuli.

Jasno, mekan i udoban rijetko ide u paru sa sportski i dinamičan. Model 301 to i ne želi biti, pa se u bržim prolascima kroz zavoje osjeti nešto više naginjanja, baš kao i pri brzoj promjeni pravca.

Pouzdani i umjereni motori

Svoju razumnost i umjerenost 301 nastavlja i ponudom motora. Jedan dizelaš i dva benzinca nude raspon snage od 72 do 115 KS. Najjeftiniji 301 pokreće potpuno novi 1,2-litarni trocilindarski benzinac s 72 KS, za kojeg je zanimljivo da uprkos skromnoj snazi troši vrlo umjerene količine goriva. Naravno, to je pored moderene konstrukcije motora zasluga i vrlo lagane karoserije. Peugeot 301 s ovim motorom težak je samo 980 kilograma.

Snažniji benzinac od 115 KS ponuđen je s ručnim 5-stepenim mjenjačem ili automatskim 4-stepenim mjenjačem. Naravno, automatik je starog kova, pa je prilično spor i inertan, pogotovo kada se prisjetite nekog DSG-a. Dok je s ručnim mjenjačem ovaj motor sasvim ugodan i živahan saputnik.

Najpoželjniji 301 bit će svakako onaj s HDi-jem od 92 KS. Troši vrlo malo goriva, moderan je i tih te zbog obrtnog momenta od 230 Nm osjetno ugodniji u vožnji od snažnijeg benzinca.

Odnos uloženog i dobivenog kao prioritet

Da bi ovakav auto bio potpun, raskoš prostora i opreme bio bi uzaludan ako mu je cijena previsoka. Peugeot 301 već je stigao i prošao kroz BiH i prije nego smo ga isprobali u Antaliji, i to u sklopu zanimljive turneje od 10.0000 kilometara, gdje će uz BiH proći kroz još 16 zemalja i ukupno tri kontinenta.

Sasvim solidnu i u nekim detaljima vrlo izdašnu opremljenost Peugeot 301 ističe kroz činjenicu da već od osnovnog modela dolazi uz ESP, četiri zračna jastuka, putni računar, servo upravljač i slično. Ipak, osnovni Access paket bit će dovoljan zaista samo za skromne, jer ipak u takvom 301 nećete zateći ni klimu niti audiouređaj. Druga strana osvnovnog modela 301 je činjenica da ipak za 19.932 KM dolazite do izuzetno velikog i prostranog auta.

Za one koji bi 301 ipak koristili za duža putovanja minimum će ipak biti onaj s paketom Active, koji uz opremu access paketa donosi i ručni klima-uređaj, audio mp3 uređaj s vanjskim izlazima i još nekoliko detalja koji će život učini ugodnijim. Peugeot 301 sa Active paketom opreme i 1,2 trocilidrašem košta 21.921 KM do registracije, što je i dalje itekako pristupačno i čini žrtvovanje sa spartanskim osnovnim paketom zaista suvišnim.

Peugeot 301 s dizelskim motorom i Active paketom kod nas do registracije košta 26.506 KM, što je i dalje novac koji je potrebno izdvojiti za dva broja manje gradske aute. Čak ni sa najbogatijim paketom opreme Allure, koji nosi kožne obloge upravljača i ručice mjenjača, aluminijske felge, automatski klim-uređaj, električne podizače svih stakala i slično, dizelski model nije preskup, jer do registracije košta 28.336.

Ujedno s ovim iznosom zavrašva i cjenovnik 301-ice. Dakle, uz izuzetak posebnih doplata, ovo je najskuplji Peugeot 301 koji možete uzeti. Vozači koji žive i voze bez predrasuda zaista se mogu smatrati sretnima. Po cijeni prosječno opremljenog gradskog minija kupiti zaista sposobnu porodičnu limuzinu s modernim dizelašem, više nego pristojnom opemom i obiljem prostora primamljivo je i onima kojima sav taj prostor koji nudi model 301 možda i ne treba.

Htjeli to neki priznati ili ne, 301 i C-Elysee donijeti će PSA grupaciji značajne tržišne kolače. Jednostavno, nema razloga da tako ne bude.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: