{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
Vozili smo Ford B-Max, novi kompaktni monovolumen

23.8.2012. u 08:55
4
0
Vozili smo Ford B-Max, novi kompaktni monovolumen
4
Nakon što je sa većim monovolumenima zabilježio primjećen uspjeh Ford je shvatio kako nema razloga da na jednako dobar način ponude i kompaktni monovolumen. Na premijernim vožnjama u Njemačkoj imali smo priliku isprobati prvi Fordov monovolumen zasnovan na Fiesti.
Ford B-Max tako je za jedan broj manji od C-Maxa koji je zasnovan na Fordu Focusu, a svoju zvaničnu svjetsku premijeru imao je početkom ove godine na sajmu automobila u Ženevi. Sada je B-max stigao na ceste, pa smo imali priliku provjeriti da li je jednako dobar kao što su i veći C i S Max.

Zasnovan na Fordovoj globalnoj platformi za vozila B segmenta, po čemu je i dobio ime, B-Max predstavlja viziju Forda za jednu novu klasu kompaktnih automobila koju su nazvali MAV, skraćeno od Multi-Activity Vehicle.

Svestrana unutrašnjost

Opel je sa Merivom postavio standarde inovativnosti među kompaktnim monovolumenima vrlo visoko, pa se Ford morao dobro potruditi da ponudi isto ili bolje. Tako je najupečatljiviji detalj novog B-Maxa svakako jedinstveni sistem vrata sa konvencionalnim, na šarkama oslonjenim prednjim vratia, uz dvoja zadnja klizna vrata.

Ostali smo zatečeni količinom prostora i raskošnim pristupom unutrašnjosti kada su prednja i zadnja vrata B-Maxa otvorena, što i ne čudi jer tada otvor na karoseriji ima širinu veću od 1,5 metara, a što značajno olakšava ulazak i izlazak sa zadnjih sjedišta, posebno djeci u dječjim sjedištima, ili utovaru i istovaru pri kupovini.

Fleksibilan sistem zadnjih sjedišta koja su podeljena u odnosu 60/40 omogućava da se preklope uz pomoć jednostavnog mehanizma "jedna ruka, jedan pokret". Suvozačevo sjedište se također može preklopiti, stvarajući široku ravnu površinu od naprijed prema pozadi, pogodnu za prevoz predmeta dužine do 2,35 metara.

Takav otvoreni pristup posebno je pogodan za utovar kabastog tereta kroz bočna vrata, kao na primjer dijelova namještaja ili čak bicikl. Prilagodljivi prtljažnik omogućuje ravan utovarni prostor kada su zadnja sjedišta spuštena, s dodatnim prostorom u podu, za dragocjene stvari skrivene od pogleda.

Položaj vozača u B-Maxu je ugodno visok i pregledan, što potvrđuje i činjenica da je čak 12 cm viši od onog u Fiesti. Ujedno je ovakvim smještanjem sjedišta značajno povećan prostor za noge i glavu u zadnjem dijelu.

Kompaktan, sportski i privlačan

Ford je i kod B-Maxa primijenio kinetički dizajn, pa je rezultat vrlo privlačan i kompaktan automobil sa sportskim detaljima koji se jasno ističe među ostalim pripadnicima segmenta.

“Započeli smo oblikovanje automobila koji je zasnovan na S-Maxu, ali je manji,” istakao je prilikom premijere Martin Smith, izvršni direktor dizajna u Ford of Europe. “Željeli smo pokazati da mali automobil može biti vrlo prostran i praktičan iznutra i ujedno zadržati dinamičan izgled koji je S-Max učinio toliko popularnim.”

Prednji dio B-Maxa ima novu interpretaciju Fordove prepoznatljive trapezoidne maske. Ostali izražajni elementi kinetičkog dizajna uključuju oblik prednjih svjetala, snažnu liniju bokova, te karakterističnu, istaknutu, neprekidnu liniju prozora do iza zadnjih vrata i naglašene lukove blatobrana.

Zbog upadljive trodimenzionalne površine bočnih strana, izbjegnut je visok, kockasti izgled koji je čest u ovoj klasi automobila, pa ima jedinstven i atraktivan dizajn sa stilizovanim “cik-cak” formama na zadnjim vratima.

Najniža potrošnja u klasi i benzinaca i dizelaša

Ford sa B-Maxom želi postaviti standarde i u štedljivosti u okviru ovog segmenta, a s najnovijim benzinskim i dizelskim motorima koji su opremljeni ECOnetic tehnologijama s niskom emisijom CO2 to će im izgled i poći za rukom.

Izbor benzinskih motora predvodi 1.0 litarski Ford EcoBoost benzinski motor s tri cilindra, dostupan i verzijama sa 100 KS i 120 KS. Opremljen sistemom Auto-Start-Stop kao standardnom opremom, EcoBoost sa 120 KS dostiže najmanju emisiju CO2 u klasi od 114 g/km uz potrošnju od samo 4.9 l/100km.

Ostali benzinski motori uključuju 1.4-litarski Duratec motor od 90KS ili 1.6 litarski Duratec motor od 105 KS koji dolazi u kombinaciji s Fordovim Powershift automatskim mjenjačem sa šest stepeni prenosa i sa najsavremenijom tehnologijom dvostrukog kvačila.

B-Max će biti dostupan s izborom dva Duratorq TDCi dizelska motora, gdje 1.6 litarski motor s 95 KS ima emisije CO2 od 104 g/km, te potrošnju od 4.0 l/100km. Nešto manji i slabiji 1.5 litarski dizel sa 75KS, koji je u stvari bliska verzija 1.6-litarskog motora, pojavljuje se po prvi put u gami Forda u Evropi. On se može pohvaliti emisijom CO2 od 109 g/km i potrošnja goriva koja iznosi samo 4.1 l/100km.

ECOnetic tehnologija ugrađena kao element serijske opreme na svakom B-Maxu uključuju električni servo upravljač koji zahtijeva manje energije od hidrauličnog sistema, indikator izmjene brzina koji signalizira trenutak za najefikasniju promjenu brzine, informacijski sistem o najekonomičnijem načinu vožnje. Pametno regenerativno punjenje akumulatora na najekonomičnijim dijelovima putovanja također postoji na 1.0 litarskom EcoBoost motoru i 1.5 i 1.6-litarskom Duratorq motoru.

Među tehnološki najsavremenijim malim automobilima u Evropi

Sistem SYNC služi za glasovnu kontrolu, integrisanih uređaja i povezanosti unutar automobila. Omogućuje korisnicima da povežu mobilne telefone i muzičke uređaje putem Bluetootha ili USB-a, da obavljaju telefonske pozive bez upotrebe ruku i biraju muziku pomoću glasovnih komandi. Sistem može automatski prebacivati informacije iz Bluetooth-om povezanog uređaja u vozilu, dozvoljava pozivanje kontakata direktnom glasovnom komandom i naglas čita poruke iz povezanih telefona pomoću Bluetooth MAP-a.

Ovaj sistem je već doživio veliki uspjeh u SAD-u i očekuje se da će se pojaviti na više od 3.5 miliona novih vozila u Evropi do 2015. godine. SYNC također omogućuje B-Maxu da ponudi inovativnu novu opciju poziva u nuždi koja, u slučaju nesreće, pomaže putnicima da pozovu lokalnog operatera službe za pomoć u takvim situacijama.

Poziv u nuždi je najsavremeniji sistem te vrste i može komunicirati sa službama pomoći u nuždi u više od 30 zemalja i besplatna je tokom čitavog životnog vijeka automobila. Pomoću GPS-a ugrađenog u vozilo, osigurava komunikaciju s operaterom službe za pomoć u nuždi i to prilagođenu jezicima širom Evrope kako bi umirili i moguće spasili život korisnika B-Maxa.

Isporuke prvih primjeraka novog Forda B-Max u Bosni i Hercegovini očekuju se već u septembru ove godine. Prema informacijama kojima trenutno raspolažu u kompaniji F-AC, generalnom zastupniku Forda u BiH, poznato je da će za naše tržište u početku prodaje biti dostupni motori 1.4i sa 90 KS i petostepenim ručnim mjenjačem uz Ambiente paket opreme, te 1.6i benzinski motor sa 105 KS uz pakete opreme Ambiente, Trend, Titanium, Titanium X. U samom početku prodaje dizelski motori neće biti ponuđeni u BiH, dok će se raspon cijena kretati od 29.500 KM za osnovni i najslabiji B-Max, do 40.800 KM za model sa Titanium X opremom i PowerShift mjenjačem.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: