{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Volkswagen Up! 1.0 High up!

30.4.2012. u 10:10
0
TEST: Volkswagen Up! 1.0 High up!
0
Nakon relativno uspješnih Lupa i Foxa koji su kod nas prošli gotovo neprimjećeno Volkswagen je napokon našao pravi recept za uspješan supermini. Potpuno novi model Up!, da i uskličnik je dio njegovog imena, pokazuje kako inovativnost i novosti ne moraju biti ograničeni formatom automobila. Recept kojim se "narodni auto" i proslavio opet je na tržištu.
Volkswagen nije ignorisao postojanje i popularnost gradskih superminija, koji barem na bogatijim tržištima svoj uspjeh traže kao drugi auto u porodici. Činjenica je da je za većinu potreba za mobilnošću urbanog stanovništva više nego dovoljan automobil "A" segmenta, koji ispunjava dva osnovna uslova, a to su ekonomičnost i kompaktnost koja je ključna za vožnju i parkiranje u urbanim košnicama. Nakon dobro koncipiranog i uspješnog Lupa Volkswagen je pomalo zalutao sa modelom Fox, barem što se tiče našeg tržišta i regije. Kako je riječ o automobilu koji se proizvodio isključivo u Brazilu njegova konačna cijena je ovdje bila krajnje nepopularna, te je bilo logično da kupci za iste novce posežu za Polom.

Volkswagen je ovaj put naučio lekciju, još jednom promjenio ime svom superminiju, te ga nakrcao inovacijama kojih se ne bi postidjeli i automobili kojima maleni Up! skoro da može stati u prtljažnik. Prilično dug period Toyota i P.S.A. grupacija držali su lidersku poziciju svojim pametno osmišljenim triom kojeg čine Aygo, 107 i C1. Prvi pogled na neobično nazvani Volkswagen daje naslutiti kako su Njemci uzeli dokazano uspješna rješenja sa ova tri konkurenta i doveli ih gotovo do savršenstva. Bilo je zanimljivo vidjeti kako se u naizgled malom prostoru krije potencijal za pregršt pametnih ideja koje od vrlo malog čine vrlo praktičan automobil, upotrebljiv i za mnogo više od isključivo urbane vožnje.

Ono čime Up! posebno raduje je činjenica da je Volkswagen napokon ponudio auto koji će im vratiti smisao imenu "narodni auto". Već generacijama Golf se smatra prestižnim prodičnim kompaktima koji je pogotovo kod nas stekao status božanstva, a samim tim i adekvatnu cijenu. Istina, zadnja generacija Pola je značajno pristupačnija nego prije, čak i u poređenju sa konkurencijom, ali ono što je zaista trebalo VW-u je upotrebljiv auto za osjetno manje novca od "magičnih" 20 hiljada maraka. Sa novim Up!-om konačno se vratio pravi "narodni auto".

Elastičan i ekstremno štedljiv trocilindraš

Koliko god to možda bilo konzervativno, svaki put kada vidim trocilindarski motor u nekom autu prva asocijacija su mi bučan rad i obilje vibracija. Njie ni čudo jer su po tome moderni "troklipci" i postali čuveni u nekim vrlo popularnim autima na našem tržištu, kao što je recimo Fabija. Također, još uvijek se dobro sjećam "traume" putovanja na relaciji Sarajevo - Ljubljana i nazad, u tada novoj Toyoti Aygo. Iako nije ni namjenjena za takva putovanja, još i danas kao da čujem zujanje trocilindarskog mlina.

Srećom, druga i svjetla strana medalje ovakvih motora je njihova elastičnost i živahnost. Isto je i sa Volkswagenovim 1,0.litarskim benzincem od 75 KS. Prepoznatljiva buka koja u određenom radnom području podsjeća na bokser motore i prilična količina vibracija nisu zaobišli ni ovaj motor. Ono što Up! mnogo bolje radi od etablirane konkurencije je zvučna izolacija, pa se ta buka i vibracije u kabini ne čine tako nepodnošljivima.

Jasno, bilo bi pretenciozno nazvati ga snažnim, ali je činjenica da ovih 75 KS ima zadatak da nosi svega 850 kilograma, pa upravo zbog toga iznenađuje vrlo elastičnim međuubrzanjima i dinamičnošću koju jednostavno ne očekujete uz ovu snagu. Dakle, još jedan auto u kojem se filozofija egzotičnog Lotusa "light is right" potvrdila na najbolji mogući način, te ujedno pokazala da se većina marki sa razlogom odlučila za dijetu svojih automobila.

Jasno, pored elastičnosti najbolji argument za učestalu vožnju kod malog VW-a je skromna potrošnja, koja je također rezultat prije svega skromne ukupne mase automobila. Tako je pri našoj, isključivo urbanoj, vožnji sa mnogo stajanja Up! u prosjeku trošio 6,8 litara benzina. Zahvaljujući dodatnom "infotainment" sistemu kroz "think blue" program moguće je potrošnju i efikasnost vožnje mnogo bolje pratiti, pa će oni posvećeni bez većih problema trošiti i vrlo blizu obećanih 5,9 litara na 100 km u gradskim uslovima vožnje.

Neočekivano prostran i praktičan

Kako je u potpunosti iz temelja nov automobil Up! prije svega otkriva u unutrašnjosti. Iako vanjskim dimenzijama ne odstupa od svojih prethodnika i konkurencije, ipak već i na prvi pogled nudi prostranost dostojnu za broj većih automobila. Tako će na prednjim sjedištima prije svega biti ugodno zbog osjećaja širine putničkog prostora, a što je prije svega omogućio i "kutijast" oblik karoserije.

Naravno, prave novosti Up! donosi na zadnjim sjedištima i u prtljažniku, jer nije posebna pamet napraviti automobil koji je prostran i ugodan samo na prednjim sjedištima. Iako pri pogledu s polja uopšte ne izgleda da bi trebao biti registrovan za prevoz četiri osobe, Up! ugodno iznenađuje kada se još dva putnika sasvim pristojno smjeste u zadnji dio ovog superminija. Jasno, ne treba pretjerivati sa očekivanjima jer je ipak riječ o malom automobilu, pa zadnja sjedišta ipak treba uzeti u obzir za nešto kraće relacije, pogotovo za visočije putnike i dok na tržište ne dođe i petovratna verzija Up!-a.

Pored prostora na zadnjim sjedištima i ugodnosti koja se zasniva na kvalitetnoj izradi Up! svoju pametnu konstrukciju ističe i prtljažnikom. Sa zapreminom od 251 litara Up! se bez ustručavanja popeo na sam vrh klase. Zanimljivo je da na prvi pogled uski prtljažnik uopšte ne izgleda tako kapacitetno, ali njegova tajna je u izuzetnoj dubini, gdje uz varijabilno dno nudi neočekivanu upotrebljivost, do te mjere da ovo može biti dovoljan razlog za kupovinu onima kojima bi Up! bio jedini auto u porodici.

Osjećaj vožnje većeg i skupljeg auta

Činjenica je da su automobili ovog formata zbog točkova koji su gurnuti u same krajeve karoserije vrlo zabavni u vožnji, ali su isto tako i prilično neuglađeni i nervozni na lošijim putevima. Volkswagen je posebno poradio na tom dijelu, želeći jasno distancirati Up! kao najozbiljnije razvijen auto u klasi.

Jasno, kratke i oštre neravnine i ovdje nisu najpoželjnija podloga, pa u praksi Up! na takvim cestama nije posebno ugodan, ali je lako primjetiti da ipak predstavlja potpuno novu generaciju superminija. U vožnji je siguran i udoban, mada će nekome upravo zbog te udobnosti zasmetati što pri snažnijem kočenju Up! izraženo ponire, ili se u oštrim zavojima naginje atipično za jedan Volkswagen.

Ipak, generalni utisak je da je Volkswagen i pri konstrukciji ovjesa uspio u namjeri da Up! u vožnji ostavlja utisak većeg i skupljeg auta, te će oni kojima je Up! drugi auto u porodici, a prvi recimo Passat, biti sasvim zadovoljni, te se neće osjećati zakinutima, pogotovo u gradskoj vožnji.

Kako je Up! prije svega posvećen urbanoj upotrebi otkriva i "Driver assistance" paket koji je na listi doplata, a koji objedinjuje ESP, ABS, ASR, EBV i EDTC, te najzanimljiviju funkciju "City emergency brake" koja pomoću LIDAR-skog skeniranja prati razmak između automobila ispred, te u slučaju loše reakcije vozača automatski aktivira kočnice. Vrlo pohvalno za Up! koji je među jeftine superminije uveo tehnologiju skupih limuzina.

Napokon dovoljno pristupačan osnovni Volkswagen

Kako je od starta do kraja Volkswagen imao odličan pristup pri gradnji svog novog superminija najbolje pokazuje i cijena. Ovaj put nije bilo eksperimenata sa izmještenom proizvodnjom van Evrope, pa je cjenovno mogao biti smješten tamo gdje i pripada. Odavno nije bilo u ponudi Volkswagena kojeg je moguće kupiti za 15-16 hiljada maraka, a Up! je promjenio upravo to.

Naravno, testni automobil je bio "nakićen" brojnim doplatnim opcijama, zbog kojih je nesumnjivo još atraktivniji, ali mislim da je poenta ovakvih automobila ipak u osnovnijim izdanjima. Koliko god bio praktičan i privlačan "maps+more" infotainment sistem, činjenica je da takve stavke značajno podižu ukupnu cijenu, nisu nužne za automobil ovakve namjene, i možda i najvažnije za tržišta poput našeg, nemate stalnu brigu da li ste sklonili displej od sumnjivih pogleda koji bi lako mogli doći u iskušenje da ga se dočepaju.

Ipak, dobro je da Up! nudi i takve opcije, jer upravo zahvaljujući njima ne ograničava se da bude samo niskobudžetni auto, nego se "čista obraza" može upustiti u dvoboj i sa gradskim "šminkerima" kao što je FIAT 500.

Nema sumnje da je Volkswagen sa Up!-om napravio odličan posao u inžinjerskom smislu, te ga na kraju začinio odlično odmjerenom cijenom. Dakle, očekivanja su sa razlogom visoka, dok će se konkurencija poput Ayga, C1 i 107-ice sada dobro pomučiti za svoj udio, pogotovo kod nas. Ipak, neće ni Up! imati tako lagana zadatak kao što se sada čini, jer će prilično brzo dobiti konkurenciju iz iste "kuće", u obliku Škode Citigo i SEAT-a Mii, a koji će jasno biti još pristupačniji. Sva tri automobila dolaze iz iste fabriek u Bratisalvi, te imaju vrlo realne šanse za primat u klasi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Up! 1.0 High up!
Cijena osnovnog modela: 16.200 KM
Cijena testnog modela: 22.317 KM

Motor: benzinski, redni 3-cilindrični, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 74,5×76,4 mm, radna zapremina 999 cm³, kompresija 10,5:1, maksimalna snaga 55 kW/75 KS pri 6.200 okr/min, maksimalni obrtni momenta 95 Nm pri 3.000 do 4.300 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, četiri ventila po cilindru.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, prenosni odnosi I. 3,643; II. 1,955; III. 1,270; IV. 0,959; V. 0,796, diferencial 4,167, naplaci 6J × 16, pneumatici 195/50 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 171 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 s. Potrošnja na testu – 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 108 g/km.

Dimenzije: Dužina - 354 cm. Širina - 164 cm. Visina - 149 cm. Međuosovinski razmak - 242 cm. Prtljažnik – 251/950 litara. Težina praznog vozila - 929 kg.

Serijska oprema testiranog modela: ABS sistem, Tire Mobility Set - kompresor 12V i sredstvo za dihtovanje guma, elektromehanički servo upravljač, branici u boji vozila, držač za čaše naprijed i nazad, dvostruko dno prtljažnika podesivo, "Easy Entry" sistem sa "memory" funkcijom na vozačevoj strani, vozačevo sjedište podesivo po visini, hromirane kvake za otvaranje vrata u unutrašnjosti, asimetrično preklopiv naslon zadnje klupe, dva naslona za glavu nazad podesiva, centralno daljinsko zaključavanje, termoizolaciona bočna stakla i zadnji vjetrobran zeleno tonirani, električni podizači prednjih stakala, ogledalo u štitniku za sunce i na suvozačevoj strani, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese naprijed, osvijetljen pretinac za rukavice sa poklopcem, kućišta vanjskih retrovizora i kvake na vratima u boji vozila, okviri ventilacije, rotirajuće kontrole radio uređaja i sistema za ventilaciju u "shiny" crnoj boji, manuelno podesiva vanjska ogledala, elektronska blokada motora, emisioni koncept EU5, hrom aplikacije na prednjim svjetlima, dnevna svjetla, brisač zadnjeg stakla, grijanje zadnjeg vjetrobrana, zadnje svjetlo za maglu, dvotonska sirena, paket za pušače, čelični točkovi 5Jx14" sa gumama 165/70 R14, ukrasni poklopci točkova sa hromiranim VW logom, presvlake sjedišta od tkanine dizajn "Structure", instrument tabla u "High Black" dizajnu, crne aplikacije, kožni volan 3 kraka, kožna ručica mjenjača i ručne kočnice, sigurnosni šarafi za alu. točkove, dodatna zaštita od otuđenja, grijanje prednjih sjedišta, hromirani okviri ventilacije i rotirajuće kontrole radio uređaja i sistema za ventilaciju, elektro podesiva i grijana vanjska ogledala uključujući asferično staklo na vozačevoj strani, prednja svjetla za maglu, lakometalni točkovi 5.5Jx15" "Spoke" sa gumama 185/55 R15, hrom elementi na rotirajućem prekidaču za svjetla i ventilacije, presvlake sjedišta od kombinacije tkanine dizajn "Dots" i imitacije kože, Instrument tabla u "High Chrome" dizajnu, hrom aplikacije.

Dodatna oprema na testnom automobilu: "maps + more" - Portabilna navigacija i infotainment sistem, sound "plus" paket - 6 zvučnika, dash pad u "black pearl" crnoj boji, visokog sjaja, klima uređaj, sport paket "Triangle" black (Lakometalni točkovi "Triangle" 6J x 16", u crnoj boji, površinski visoki sjaj sa gumama 195/50 R16, Sportsko podvozje, karoserija spuštena cca 15mm, 65% zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnji vjetrobran), "Driver assistance" paket - sistemi za pomoć vozaču (ESP elektronski program stabilnosti, uključuje ABS sa komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EBV i EDTC, "City emergency brake" funkcija automatskog kočenja u slučaju nužde, taster za deaktivaciju suvozačevog zračnog jastuka), rezervni točak.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: