{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Sol

S
20.2.2012. u 10:00
0
0
TEST: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Sol
0
Veći, sigurniji, opremljeniji i u pojedinim detaljima interesantniji od fluidnog prethodnika, Yaris treće generacije klasičan je primjerak modernog automobila B segmenta, gdje su se vanjske mjere održale u optimumu, bez nepotrebnog „pumpanja“ preko osovina od kojeg putnici nisu imali posebne koristi. Po svemu sudeći, zbog svog moćnog prezimena, gledano kroz respektabilne prodajne rezultate prethodne dvije generacije, ni ovaj Yaris neće imati problema kod animiranja starih, ali i novih kupaca.
Dugo sam vodio dijalog sam sa sobom, često pri tome koristio i diktafon, da ne zaboravim šta sam pričao. Bio je to solilokvij za pamćenje! Nakon svega, došao sam do zaključka da su u Toyotinom odjelu za istraživanje i razvoj zaista radili prekovremeno, kada je s vrha došla odluka kako je vrijeme za Yaris treće generacije.

Zamislite odgovornost dizajnera, inžinjera, kafe-kuharica i svih ostalih, kada je trebalo napraviti novi Yaris koji treba nastaviti stopama svoja dva prethodnika. Svi ozbiljniji proizvođači automobila velike nade polažu u nižu klasu (modernim jezikom B segment), ali nema ih mnogo koji se mogu pohvaliti milionskim tiražima.

U slučaju Toyote, prethodna dva Yarisa našla su put do 5,5 miliona kupaca, a to je rezultat za svaki respekt. Onda je sasvim jasno zašto su u Toyoti napravili Yaris III koji u osnovnim konturama nije smio previše odstupati od prethodnika. Zaokret u smislu oštrijih linija inače preoznatljive, skoro pa monovolumenske karoserije došao je u pravi čas, jer se čini da su se kupci na svim nivoima pomalo zasitili naglašeno fluidnih oblika.

Znajući da Toyota nije poklonik pretjerane ekstravagancije, kao što to najčešće rade Francuzi i Italijani, nismo ni očekivali da će novi Yaris izgledati vanzemaljski. Zapravo, prilično je konvencionalan, skladan skup već viđenih dodatno „izbrušenih“ rješenja. Sasvim dovoljno za kupce Toyote koji na prvo mjesto stavljaju nešto drugo. Pitajte ih i reći će vam: „Ne trebaju nam dizajnerske bravure, ali želimo auto koji se prosto užasava pomisli da ide u servis izvan redovnih posjeta.“ Baš to je ono što je Toyotu napravilo onim što ona jeste... Danas, sutra, vjerovatno i prekosutra!

Predstavljanjem novog Yarisa Toyota ovaj put bolje zatvara prostor između mikro Ayga i većeg Aurisa. Tako potencijalni kupci imaju manje nedoumica prilikom odlučivanja kako bi baš Yaris mogao biti njihov jedini automobil, jer u ovom trenutku nema izrazitih favorita koji u B segmentu nude osjetno veći putnički i prtljažni prostor. Naravno da pri tome mislimo na platežno slabije kupce koji, po logici stvari, imaju mnogo manje mogućnosti da biraju neki od automobila sa precizno određenom ulogom. Onda je jasno da bi najnoviji Yaris, uz kvalitet što se opravdano veže uz njegovo ime, trebao imati manje problema na kompromisnim (kvazi)tržištima poput našeg. Sve zajedno, vjerovatno, ne bi bilo vrijedno spomena, da Yaris igra na posebnu vrstu bogatije klijentele na koju svojim ekstravagantnim rješenjima igra Mini, ali Toyota, ipak, nije otišla u tom pravcu.

Nemamo namjeru osporavati mentalni trud koji su dizajneri Toyote uložili u konačno oblikovanje automobila, koji treba biti sposoban za laku asimilaciju na svim svjetskim tržištima, ali Yaris vizuelno i dalje nema elemenata kojima bi se posebno izdvajao iz „čopora“. Istina, dinamičniji je i agresivniji u odnosu na možda čak i feminiziranog prethodnika, ali i dalje nije od onih za kojim će se okretati. Kako god, skladan je to „paketić“ odličnih proporcija. Bez viška, bez manjka, sa dovoljno identiteta. Kao što već spomenusmo, kupci Toyotinih automobila ionako na primarno mjesto, među stavkama koje im pomažu pri donošenju konačne odluke, uvijek stavljaju kvalitet i pouzdanost komponenti koji već godinama doprinose činjenici da Toyote suvereno vladaju tabelama koje opisuju „zdravlje“ automobila. Zato još uvijek mislimo da je priča oko bizarnih kvarova Lexusa u Americi još jedna u nizu svjetskih zavjera.

I dok se novi Yaris može pohvaliti minimalnim prevjesima preko osovina, što je uz odlično podešen ovjes prednost koju smo u najboljem svjetlu osjetili na zahtjevnim vijugavim dionicama, gdje mu asistencija ESP-a treba onoliko koliko radniku na skeli treba Stradivarijeva violina, ali i prilikom parkiranja na škrto odmjerenim prostorima, to mu nije smetalo da zaradi svih pet EuroNCAP zvjezdica. Zamislite onda dokle bi dogurali čudesni Japanci kada bi raspolagali prirodnim resursima kojima raspolaže naša zemlja?!

Zovemo ga velikim automobilom zato što se putnici na prednjim sjedištima osjećaju kao da su u mnogo većem automobilu, a ukupnom osjećaju doprinosi i izvanredno tih rad ovjesa kada se suoči sa neravninama, što nije česta osobina koja se sreće uz male, primarno gradske, automobile. Iluziju veličine stvara i samo zatvaranje vrata, uz zvuk koji odgovara nekim većim i skupljim automobilima. Konstatirajući da pojedini tvrdi plastični elementi u unutrašnjosti baš i ne djeluju posebno profinjeno, nismo pronašli nikoga ko bi mogao tvrditi da je prostrana unutrašnjost Yarisa dosadna i neinspirativna.

Tu i tamo bilo je komentara oko analognih instrumenata koji su sada ravno ispred vozača, ali nama se čini da je konvencionalno rješenje u svakom slučaju bolje i ergonomičnije od centralno postavljenih LCD instrumenata u trodimenzionalnom „folu“ koji su krasili prethodnika. Uz praktični „touch&go“ multimedijalni sistem čiji ekran osjetljiv na dodir dominira centralnim grebenom, dobar nivo zvučne izolacije, opremljenost i prozračnost koju osigurava stakleni krov, ostaje nam samo da se osvrnemo na sjedišta. Ugodna su i drže u zavojima mnogo bolje nego što bi se to moglo reći na prvi pogled. Vozač bi sjedio optimalno kada bi se upravljač malo više mogao povući prema njemu. Ako smo se, preliminarno, razočarali skromnim prtljažnim prostorom, nakon svega što smo zatekli u putničkoj kabini, naprijed i nazad, lako je presuditi u korist Yarisa. Zašto? Zato što ima odličnih krovnih kofera. Zato što Yaris (ako baš zagusti) ima zadnja sjedišta opremljena opcijom parcijalnog preklapanja naslona i prtljažnik sa dvostrukim dnom. Na kraju krajeva, zato što Yaris nije zamišljen i napravljen da ide previše daleko i da pri tome vozi pet ljudi i sav pripadajući prtljag. Takve potrebe i Toyota i svi drugi proizvođači automobila rješavaju nekim drugim modelima.

Na drugoj strani su kupci malih automobila koji već imaju veći auto koji Yarisu tako pruža sve potrebne preduslove da cijeli svoj radni vijek veselo obavlja namjenske (pri)gradske zadatke. Za takvu klijentelu idealan je Yaris pod čijim kratkim poklopcem „zvrnda“ Toyotin trocilindrični 1,0-litarski motor(čić) poznat iz Ayga. Štedljivih 69 KS biće sasvim dovoljno da odgovori na sve izazove gradskih i prigradskih vrludanja. Međutim, pošto je mnogo veća vjerovatnoća da će Yaris u našim (ne)prilikama biti jedan i jedini automobil na koji se računa, od odlaska na posao do odlaska na odmore ili u posjetu rodbini po zapadnoevropskim zemljama, onda bi trebalo zaboraviti na 1.0 i posegnuti za optimalnom 4-cilindričnom 1,33-litarskom opcijom. Optimalnom zato što osjetno skuplja dizelska varijanta za ekonomsku opravdanost traži enormno mnogo kilometara.

Zašto komplikovati? 1.33 VVT-i je ugodan, tih i siguran saputnik. Za otvorene ture, duge uspone, kratke preticajne pravce, autoceste i bezbrojne kamione, motor ima adekvatan broj „konja“ koji mu osiguravaju dovoljno daha za uspješno nošenje sa mnogobrojnim međugradskim i međudržavnim okolnostima. Tri cilindra koštaju manje, ali u ovom slučaju trebalo bi uštedjeti, sačekati, posuditi… U okruženju Yarisa, njegovog preciznog upravljačkog mehanizma, ABS-om potpomognutih kočnica, odlično podešenog ovjesa i preciznog 6-stepenog mjenjača, 1,33-litarski motor snalazi se kao riba u vodi. Situacija koju obično nazivamo „happy end“. Naravno, zbog koncepcije, ne treba očekivati previše promptnog odaziva ako se motoru prije toga ne osigura dovoljan broj obrtaja. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da današnji mali automobili već odavno nisu lagani.

Dok sam razgovarao sam sa sobom, znajući da Toyota ovaj put uz Yaris neće nuditi varijantu TS, pomislio sam kako bi bilo super ako bi se, u duhu sadašnjeg vremena, odlučili da na 1,33 dodaju mali turbo-kompresor. Do tada, za solidan brzinski prosjek, uz česta „šaltanja“, ovaj motor će u prosjeku tražiti malo više od šest litara.

Uz nekoliko dobro odmjerenih paketa opreme Yaris je automobil koji je prirodno nadaren za potpuno ispunjavanje svih preliminiranih očekivanja. Uostalom, konto Toyote iz godine u godinu sve je deblji, a dosadašnji prodajni rezultati govore više od svih riječi ovoga svijeta. Ekonomisti bi rekli da Yaris spada među sigurne investicije. E sad, s obzirom na aktuelnu ponudu automobila kod nas, testni primjerak sa cijenom od skoro 28.000 KM teško da će biti među najtraženijima. Za spomenuti iznos ovdje se može kupiti nekoliko odličnih automobila iz C segmenta. Sa druge strane, ako su zahtjevi kupca oko opcione opreme malo skromniji, Yaris postaje veoma konkurentan „veliki auto u malom pakovanju“ sa možda najboljim konvencionalnim svjetlima koja se danas uopšte mogu dobiti. A tu je, zamislite, i kamera za vožnju unazad!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Sol
Cijena osnovnog modela: 20.259 KM
Cijena testnog modela: 27.814 KM

Motor: 4-cilindrični, DOHC, 4 ventila po cilindru, 4-taktni, benzinski, varijabilno upravljanje ventilima, elektronsko ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.329 ccm. Maksimalna snaga 73 kW – 99 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni okretni moment 125 Nm pri 4.000 okr/min. Promjer i hod klipa – 72,5x80,5 mm. Kompresija 11,5:1.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni manuelni mjenjač. Felge prečnika 15 inča, gume 175/65 R15.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,7 s. Maksimalna brzina - 175 km/h. Potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 42 l. Emisija CO2 123 g/km.

Dimenzije: Dužina - 3.885 mm. Širina - 1.695 mm. Visina - 1.510 mm. Međuosovinski razmak - 2.510 mm. Prtljažnik – 286/768 litara. Težina praznog vozila - 1.090 kg. Ukupna težina vozila – 1.470 kg.

Serijska oprema: ABS (Anti-lock Braking System) - sistem protiv blokiranja točkova, EBD (Electronic Brakeforce Distribution) - elektronska raspodjela sile kočenja, BA (Brake Assistance) - sistem pomoći pri naglom kočenju, WIL - sistem za zaštitu od trzajne povrede vrata, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, bočna ojačanja, povlačenje papučica pri sudaru, povlačenje upravljača pri sudaru, pirotehnički zatezači prednjih sigurnosnih pojaseva, prednji i zadnji sigurnosni pojasevi sa vezivanjem u tri tačke, graničnik sile zatezanja sigurnosnih pojaseva, podsjetnik na vezanje sigurnosnih pojaseva naprijed i nazad, prednji i zadnji nasloni za glavu podesivi po visini, tri naslona za glavu nazad, ISOFIX sistem postavljanja dječijeg sjedišta pozadi, manuelni klima-uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljanje audio-sistemom sa upravljača, vozačevo sjedište podesivo po visini, električni podizači prednjih stakala, MP3 CD radio sa RDS-om i 6 zvučnika, naslon zadnjeg sjedišta djeljiv 60/40, svjetlo za čitanje naprijed, kozmetičko ogledalo sa vozačeve i suvozačeve strane, AUX i USB ulaz za spoljašnje audio-uređaje, 15-inčne felge, električno podesivi i grijani spoljašnji retrovizori, prednja svjetla podesiva po visini, tonirana stakla sa UV zaštitom, branici u boji vozila, zadnje svjetlo za maglu, pokazivači pravca integrisani u spoljašnje retrovizore, rezervna guma manjih dimenzija, električni progresivni servo upravljač (EPS), blokada pokretanja motora, putni kompjuter, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, 6-stepeni ručni mjenjač (uz 1.33 motor), upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, mekana plastika (gornji dio kontrolne table i obloge vrata), brojač okretaja motora, unutrašnjost sa antracitnim umecima na vratima i središnjoj konzoli, hromirana lajsna iznad zadnje tablice, hromirani detalji na masci hladnjaka, Toyota Touch 6,1-inčni ekran u boji osjetljiv na dodir, Bluetooth sistem za telefoniranje i prenos muzike, upravljanje telefonom sa upravljača, kamera za vožnju unazad.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Safety pack (bočne zračne zavjese, zračni jastuk za koljena, VSC+TRC) – 1.499 KM, Design pack (15-inčne aluminijumske felge, prednja svjetla za maglu) – 1.099 KM, panoramski krov - 999 KM, metalik boja - 649 KM.

Garancije: 3 godine odnosno 100.000 kilometara, 3 godine na boju, 12 godina na prohrđavanje karoserije, 5 godina Toyota Eurocare usluga pomoći na cesti.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: