Škoda polako ali sigurno popunjava svoju ponudu modela, a nakon gradskog superminija Citigo, u redove marke iz Malde Boleslave došao je i Rapid. Imena Rapid sjetiće se oni vozači koji su svoju vozačku dozvolu koristili i 80-ih godina. Tada je Rapid bio sportski kupe zasnovan na prilično popularnoj Škodi 130. Sada, 2013. godine, Škoda Rapid dolazi kao pristupačna porodična limuzina koja sa sobom nosi sve kvalitete i vrijednosti koje su Škodu postavile na zavidno mjesto. Odlična ponuda prostora, pristojna opremljenost i moderni motori uz dobro odmjerenu cijenu trebali bi biti dovoljno dobra kombinacija da Rapid bude među odlikašima koji nude zaista mnogo za prihvatljivu količinu novca.
Rekorder prostranosti i praktičnosti
Jasno je da je jedna od najvećih prednosti porodičnih limuzina ove klase njihova prostranost. Škoda je i ovdje odigrala na poznatu i provjereno uspješnu kartu. I dok se svi i dalje uporno drže tradicionalne trovolumenske forme Škoda je i Rapidu prepustila trovolumenski oblik karoserije s velikim petim vratima. Recept je to koji se itekako uspješnim i poželjnim pokazao na već tri generacije Octavije, pa nije bilo razloga ne primjeniti ga i na Rapid.
Otvaranjem velikih petih vrata otkriva se 530 litara itekako upotrebljivog i korisnog prtljažnika. Recept iz Octavije je toliko uspješno prenesen da će s emnogi zapitati da li im zaista treba Octavia, naravno ako im je prtljažnik jedini kriterij. Uglavnom, u svakodnevnoj upotrebi prosječna prodica se s Rapidom na parkingu ne treba brinuti da li će imati mjesta za stvari iz kupovine, stvari za put ili sportskog pribora. U svakom slučaju ostati će i pokoji centimetar prostora viška. I nakon Rapida smo se opet morali zapitati zašto vrlo rijetki koriste ovakvu konfiguraciju prtljažnika, pogotovo kada teže napraiviti praktičan i upotrebljiv auto.
Kvalitetna izrada uz promišljenu štednju
Iako testni automobil s dosta doplaćenih opcija i najbogatijim paketom opreme Elegance definitivno ne predstavlja model kakav bi se trebao najčešće prodavati u BiH, lako je zaključiti kako je Rapid pozicioniran.
Čak i u raskošno opremljenom izdanju Rapid otkriva da ipak spada među niskobudžetne automobile. Kvaliteta izrade i materijala je na nivou kakvog i očekujemo od Škode, ali je isto tako teško neprimjetiti da su svi materijali u unutrašnjosti primjetno grublji nego oni u Octaviji ili Yetiju. S Elegance paketom, hromiranim detljima i kožnim oblogama mjenjača i upravljača to i ne dolazi toliko do izražaja, ali na modelima s manje opreme to je itekako primjetno.
Pozitivno je da se i uz uštedu na vrsti materijala nisu pravili kompromisi na kvaliteti izrade. Vozeći Rapid po lošijim cestama, kojima je i namjenjen, nismo čuli nikakve suvišne zvukove. Kokpit i ostale obloge odlično su sastavljeni i daju osjećaj monolitnosti.
Pohvale zaslužuje i izolacija ovjesa, koji uprkos lošim cestama ali i gumama nižeg profila nije prenosio suvišnu buku u unutrašnjost. Generalno, zvučna izolacija je sasvim solidna, mada je bolji posao mogao biti napravljen na prednjem dijelu, gdje buka motora ipak ostaje previše izražena, pogotovo kada je mali TDI hladan.
Da se pri izradi Rapida misli na svaki euro pokazuje i detalj podizača stakala. Iako je testni auto na sva četiri bočna stakla imao električne podizače, na vozačevim vratima nalaze se samo prekidači za prednja stakla. Logičnog objašnjenja i alternative nema, pa je jasno da su ovdje u Škodi ipak otišli korak predaleko u štednji.
Najpoželjniji i najštedljiviji, ali i najskuplji
Ponuda motora u Rapidu sastoji se od četiri benzinska i jednog dizelskog motora, a jasno je da se posebno u ovakvim automobilima prvenstveno cijene dizelski motori. Ipak, moderni 1.6 TDI sa 105 KS značajno podiže početnu cijenu Rapida, pa je tako najpristupačniji dizelski Rapid dostupan 26.765 KM.
Značajna je to razlika u odnosu na 1.2 MPI sa 75 KS koji se s istom osnovnom opremom dobija za malo više od 20 hiljada maraka. Ipak, najboljim izborom čini se benzinski 1.2 TSI motor sa 105 KS. Cijenom je tačno između najslabijeg benzinca i dizelaša, a nudi vrlo ugodne performanse uz uglađenost modernog turbobenzinca.
Testni Rapid činio je odličan par sa 1.6 TDI-jem. Motor je vrlo elastičan i vrlo eksplozivan čak i ispod 2.000 okr/min, a čak i uz nepažnju troši izuzetno malo goriva. Bez problema će i u gradskim uslovima trošiti oko pet litara dizela, dok na otvorenoj cesti i uz pažljiviju vožnju taj prosjek spada vrlo blizu "nestvarnih" 3 litra.
Dinamičnost u drugom planu
Iako u kombinaciji sa 16-inčnim naplacima Rapid izgleda vrlo privlačno i gotovo sportski, njegova visina dovoljno govori o načinu na koji se vozi. U Škodi se nisu trudili napraviti ga dinamičnim automobilom. Dovoljno je bilo da bude odmjereno udoban i siguran, računajući da kupcima više od toga neće biti ni potrebno.
Zaista, iza upravljača Rapida i nema posebne želje za nekom dinamičnom vožnjom. S druge strane, pri bilo kakvom tempu koji je iznad prosjeka u brzim zavojima Rapid najavljuje blago podupravljanje, dok mi ni brze promjene pravca pretjerano ne odgovaraju jer je prilično visok i oslonjen na relativno mekane opruge.
S druge strane, za svakodnevnu upotrebu i sasvim ugodno brzu vožnu na putovanjima Rapid će biti prijatan saputnik, koji poslušno guta kilometre. Na kraju krajeva, ipak bi bilo previše za očekivati da je Škoda uspjela u niskobudžetnu porodičnu liimuzinu ubaciti i gene iz svojih sportskih RS modela.
Pristupačan, ali po želji i luksuzan
Škoda je Rapid uvrstila u svoju paletu kako bi ponudila praktičan i svestran auto za umjerenu cijenu. U skladu s tim kupovina Rapida poput testnog i nema previše opravdanja. S opremom kakvu je imao testni model Rapid bez problema dolazi do cijene od oko 32 hiljade maraka, a što je već cjenovni rang za koji se lako kupuju Octavia i njena konkurencija.
Dakle, iako je lijepo vidjeti da Rapid zna biti i prilično luksuzan, logika jasno nalaže da se treba posegnuti za skrominijom opremom i motorizacijom. To ne znači i lošijom. Tako bi "best-buy" Rapid, koji po svojoj definiciji treba biti "best-buy" uopšte na tržištu, mogao biti onaj s 1,2 TSI motorom i srednjim paketom opreme Ambition. Za oko 25 hiljada maraka u tom slučaju dobije se vrlo živahnih 105 KS i sasvim pristojna oprema koja sadrži sve što je nužno.
Kako bilo, Rapidu je manje-više uspjeh zagarantovan. Kupci kojima je Fabija bila premala ali im je Octavia bila prevelik finansijski zalogaj konačno su došli na svoje, a broj takvih kupaca je prilično velik. Naravno, ne treba zaboraviti da je s Rapidom Škoda u BiH dobila idealnog kandidata za prijavljivanje na javne nabavke. Očito je da ima sve predispozicije da bude česta pojava na našim cestama kao što su to Fabia i Octavia.
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, promjer i hod klipa 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina - 1.598 ccm, kompresija 16,5 : 1, maksimalna snaga 77 kW (105 KS) pri 4.400 okr/min, maksimalni obrtni moment 250 Nm pri 1.500–2.500 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.
Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 7Jx16, gume 205/45 R16 (Dunlop SP Winter Sport M3).
Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 190 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 s. Potrošnja na testu – 5,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Emisija CO2 114 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.483 mm. Širina – 1.706 mm. Visina – 1.461 mm. Međuosovinski razmak – 2.602 mm. Prtljažnik – 530/1.470 litara. Težina praznog vozila - 1.265 kg.
Serijska oprema testiranog modela: ABS, servo upravljač, rezervni točak punih dimenzija i priručni alat, zračni jastuk za vozača i suvozača , električni podizači prozora naprijed, CLIMATIC klima uređaj, 4 zvučnika (pasivna), termoizolaciona stakla, set za pušače (pepeljara + upaljač), dnevno svjetlo, imobilizator, elektro podesiva i grijana vanjska ogledala, zadnji naslon dijeljiv i oboriv, prednja maglo svjetla, kućišta vanjskih osvrtnih ogledala i ručki vrata u boji vozila, kožna ručica mjenjača, vrata pretinca za rukavice - osvjetljena, hromirani elementi na kontrolnoj tabli + hromirane ručke na unutrašnjem dijelu vrata, ESC uključ. ABS, MSR, ASR, EDS i HBA (*obavezno poručiti PR Broj PFC , nije sadržano u Elegance), tonirana stakla, MFA Board Computer, centralno daljinsko zaključavanje (1 preklopivi ključ, bez SAFE sistema), svjetlo za čitanje vozač + suvozač, tempomat (*obavezno poručiti PR Broj 8T2 , nije sadržano u Elegance), zvučna sirena sa 2 tona, hromirani paket, radio CD MP3 uređaj "SWING", kožni upravljač, pretinac suvozača sa sistemom hlađenja, sportska ručica mjenjača, električni podizači prozora naprijed + nazad, tekstilni podni prostirači, Climatronic - automatski klima uređaj, srednji naslon za ruku naprijed, bočni zračni jastuci naprijed, unutrašnjost VINTAGE (crna/crna), manuelno podešavanje visine sjedišta vozača i suvozača.
Dodatna oprema na testnom automobilu: alu felge DIONE 7J x 16 - 309 KM, Dynamic paket (mali kožni paket + komforna sportska sjedišta + hromirani paket) - 351 KM, bočne zaštitne lajsne u boji vozila - 86 KM, metalik boja karoserije - 621 KM.
Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara.