Auto testovi
28

Testirali smo Renault Kadjar: Novi zamah na krilima vrhunskog motora

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Kada je stigao prije četiri godine, Kadjar je značajno uzburkao ionako kompetitivan segment komapktnih SUV-ova. Prodajni rezultati govore da je Renault napravio odličan potez, ali i da može još bolje. Zato je stiglo blago osvježenje i potpuno novi motor koji ovaj SUV čine privlačnijim i poželjnijim.

Nije nikakva tajna da Kadjar osnovu, tačnije nekih 60 odsto komponenti, dijeli se megapopularnim i bratskim Nissanom Qashqaijem, a svoje mjesto pod suncem traži prepoznatljivim dizajnom Renaulta, nešto boljom ponudom prostora i relativno pristupačnijom cijenom. Ipak, ako pogledamo prodajne rezultate, u 2017. godini u Evropi je prodano skoro 250.000 Qashqaija čime je na uvjerljivom drugom mjestu ovog segmenta, dok je u isto vrijeme Kadjar dostigao broj od skoro 112 hiljada prodanih primjeraka i držao je deveto mjesto u segmentu. Sličan odnos snaga bio je i prvom kvartalu ove godine, pa je opravdan dodatni trud koji Renault ulaže u Kadjar.

Blago dotjerivanje koje je donio osvježeni Kadjar je primjetno, ali je izvedeno zaista suptilno. Na kraju krajeva, Kadjar nije ni imao problem sa dizajnom. Izraženi bokovi, oble linije i atraktivan izgled prednjeg dijela i dalje su vrlo svježi, a uz nova Full LED svjetla, LED zadnja svjetla i, pogađate, LED svjetla za maglu Kadjar izgleda primjetno modernije i svježije. Uz obilniju upotrebu hroma, nove boje karoserije i odlično dizajnirane nove felge izgleda kao da je potpuno nov i svjež model.

Ipak, najvažnija novost koju je donio osvježeni Kadjar krije se ispod lima. Potpuno novi 1,3-litarski turbobenzinski motor je velika i važna novost u cijeloj Renault grupaciji i jednako je važan za ponudu Kadjara. Uz trenutni trend velike potražnje benzinaca ovaj motor je stigao u idealno vrijeme, te sada čini osnovu ponude za Kadjar i dostupan je u verzijama od 140 i 160 KS.

Ovaj motor Renault-Nissan alijansa razvila je zajedno sa Daimlerom, te predstavlja trenutno jedan od najmodernijih turbobenzinaca ove veličine i raspona snage. Odličan potez bila je odluka da razviju četverocilindarski motor, pa uz odlične performanse ovaj motor se može pohvaliti izuzetnom uglađenosti i mirnim radom, čak i pri hladnim startovima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako je sada ovaj motor od 140 KS kojeg smo isprobali ujedno i ulazni motor u ponudi Kadjara, to ne znači da predstavlja nepoželjnu opciju, upravo suprotno. Zahvaljujući vrlo efikasnom turbopunjaču ovaj motor se može pohvaliti sa uvjerljivih 240 Nm okretnog momenta koji su dostupni u vrlo niskom radnom području, tačnije već od 1.600 okr/min. To su vrijednosti vrlo slične modernim tubodizelašima, a to se itekako primjeti i u vožnji, pogotovo onoj gradskoj. Kadjar sa ovim motorom i ručnim mjenjačem vrlo lako i dinamično ubrzava i ima linearnu isporuku snage. Naravno, kao i svaki turbobenzinac, ima vrlo širok radni raspon te je vrlo sposoban i pri visokim brzinama. Maksimalnih 140 KS ostvaruje na 6.000 okr/min što uz vrlo dug šesti stepen prijenosa omogućuje da sa lakoćom održava visoke brzinske prosjeke na autoputu.

Uz odlične performanse motora, koje u praksi djeluju i uvjerljivije od onih "na papiru", i deklarisanog ubrzanja do 100 km/h od 10-ak sekundi, moramo priznati Renaultu da su uspjeli napraviti i motor koji ima odličan zvuk, kako na usisu tako i na ispuhu. To je pravo osvježenje u vrijeme gotovo nečujnih motora, a svakako poboljšava vozački ugođaj u Kadjaru.

Da je zaista jedan od najboljih novih motora ovaj 1,3-litarski TCe nam je potvrdio i vrlo skromnom potrošnjom, pa smo uz dinamičniji tempo trošili nešto preko 7 litara, dok smo u opuštenijoj vožnji prosjek potrošnje uspjevali "skinuti" i ispod 6 litara na 100 km. Za auto ovih proporcija i snage to je više nego dobar rezultat. Uz to, TCe se posebno ističe i ekološkim vrijednostima koje može zahvaliti novom GPF filteru koji uništava čestice u izduvnim gasovima tako što ih "zarobi" mikroporoznoj saćastoj strukturi. Jasno je da je prošlo vrijeme benzinaca jednostavne konstrukcije kojima je to bila prednost u odnosu na komplikovane turbodizelaše.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ipak, Renault tvrdi da su se posebno pozabavili pouzdanošću ovog motora pa je tako novi 1.3 TCe prošao zahtjevne testove od 40,000 sati na ispitnom stolu, što je ekvivalent 14 godina rada od osam sati po danu.

Renault je "dotjerao" Kadjar i unutra, pa iako je riječ o suptilnim detaljima ipak je za pohvalu redizajnirana centralna konzola sa novim multimedijalnim sistemom sa 7-inčnim ekarnom i potpuno novim komandama klima uređaja koje su svojim aluminijumskim prstenovima donijele dašak prestiža. Zanemarićemo činjenicu da su iste komande klime i u Dusteru i novom Cliju, jer zaista izgledaju odlično, te su kvalitetno izrađene. Ipak, najbolji detalj u unutrašnjosti su odlična prednja sjedišta koja su idealnih dimenzija, sa vrlo čvrstim i dobrim bočnim osloncima, velikom sjedećom površinom koja se može i dodatno produžiti, a u isto vrijeme su dovoljnom mekana i ugodna za duge vožnje.

Ipak, i dalje bismo voljeli vidjeti nešto mekše i kvalitetnije plastične obloge u Kadjaru, što posebno dolazi do izražaja u poređenju sa konkurencijom koja je u tome za nijansu bolja. Jednostavno, matirane plastične površine ne mogu izgledati nikako drugačije nego jeftino. Taj utisak je malo ublažen novim obrubima ventilacije, ručki vrata i centralnog grebena od satenskog hroma, ali mislimo da ipak može još bolje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji je Kadjar podređen ugodnosti, pa bismo zbog toga radije izabrali manje naplatke od ovih 19-inčnih. Koliko god dobro sa njima izgledao činjenica je da narušavaju ugodnost, pa je zbog niskog profila gume Kadjar na oštrim neravninama sa ovakvim točkovima nešto grublji nego bismo voljeli. Dodatni argument za manje točkove je i činjenica da vozne osobine nisu pretjerano bolje sa većim točkovima, pa je upravljač potpomognut električnim servom i dalje vrlo bezosjećajan, te Kadjaru definitivno više odgovara opuštenija vožnja od dinamične.

Čak i u dinamičkim osobinama Kadjar je profitirao od novog motora koji je vrlo lagan, te zahvaljujući tome Kadjar nema previše težine u prednjem dijelu, te ne pati od podupravljanja u oštrim zavojima. Kada pogledate ispod poklopca motora možete primjetiti da se Renault zaista potrudio i sa samim smještajem motora koji je zahvaljujući svojim kompaktnim proporcijama mogao biti "gurnut" maksimalno prema vjetrobranu, za što bolji raspored težine.

Ukupno gledano, Renault sa Kadjarom ipak pravi dobar posao. To čini još i bolje sa ovako izvrsnim novim motorom koji uz dobre performanse donosi i raznovrstan izbor u samom cjenovniku, te najvažnije od svega omogućava da kupite Kadjar sa osnovnim motorom, a ne budete zakinuti za odlične performanse. U segmentu gdje zaista ne nedostaje izbora i gj je konkurencija prežestoka Kadjar ipak ima svoje mjesto pod suncem, a uz razumnu cijenu i vrlo bogatu opremu koja sadrži i brojne sisteme asistencije itekako spada među SUV-ove koje treba ozbiljno razmotriti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Kadjar Bose TCe 140 FAP Cijena osnovnog modela – Kadjar Life TCe 140: 37.300 KM

Cijena osnovnog dizelskog modela – Kadjar Limited Blue dCi 115: 45.900 KM Cijena testnog modela sa opcijama: 48.450 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.332 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 103 kW – 140 KS pri 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 240 Nm pri 1.600 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 225/45 R19 (Bridgestone Blizzak, M+S).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,4 s. Maksimalna brzina - 203 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 7,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 5 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 134 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.489 mm, širina - 1.836 mm, visina - 1.613 mm. Međuosovinski razmak - 2.646 mm. Zapremina prtljažnika od 472 do 1.478 litara. Masa praznog automobila - 1.442 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.889 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 litara.

Serijska oprema testnog automobila: Sistem za nadzor stabilnosti vozila ESP, centralno zaključavanje, sistem za nadzor proklizavanja pogonskih točkova ASR, sistem protiv blokiranja točkova ABS, automatska parkirna kočnica, sistem za kontrolu pritiska zraka u gumama, električno podizanje prednjih i zadnjih stakala (vozačevo impulsno), prilagodljivi zračni jastuk vozača i suvozača, elektr. podesiva i grijana vanjska osvrtna ogledala u boji karoserije, mogućnost isključenja prednjeg suvozačevog zračnog jastuka, grijano zadnje staklo, bočni sigurnosni zračni jastuci sprijeda, središnji naslon za ruke sprijeda s prostorom za odlaganje, bočne zračne zavjese sprijeda i straga, vozačevo sjedalo podesivo naprijed, nazad, po nagibu i visini, tritačkovni sigurnosni pojas na srednjem sjedalu nazad, suvozačevo sjedalo podesivo naprijed, nazad i po nagibu, upozoritelj za nezakopčane sigurnosne pojaseve (na svim sjedalima), ISOFIX na bočnim sjedalima nazad, prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, nasloni za glavu na svim sjedalima podesivi po visini, predoprema za alarm, naslon zadnje klupe preklopiv u omjeru 60/40, upravljač podesiv po visini i dubini, osvjetljen prtljažnik, indikator promjene stepena prijenosa, Stop&Start, Eco način vožnje, regulator i ograničivač brzine, LED treće kočiono svjetlo, LED zadnja svjetla, ručice na vratima u boji karoserije, pomoć pri kretanju na uzbrdici HSA, senzor za kišu i automatsko uključivanje/isključivanje svjetala, crne bočne zaštitne letvice s hromiranim detaljima, automatska dvozonska klima sa senzorom unutrašnje temperature, hromirani uzdužni krovni nosači, svjetla za maglu sprijeda s funkcijom praćenja zavoja i hromiranim obrubom, zatamnjeno bočno staklo i zadnje staklo, hromirane letvice na pragovima vrata, Renault Kartica slobodne ruke, crno sive presvlake Limited, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, električna preklopiva vanjska osvrtna ogledala, suvozačevo sjedalo podesivo po visini i preklopivo u ravan pod, naslon zadnje klupe preklopiv u omjeru 60/40, povezivost sa aplikacijama Android Auto™ i sistemom "EASY-BREAK" Apple CarPlay™, sjenila za sunce za vozača i suvozača s ogledalom - osvjetljena, ambijentalna rasvjeta na vratima i središnjoj konzoli, sistem za pomoć pri parkiranju nazad, sistem za automatsko prebacivanje između uključenih i isključenih dugih svjetala, rezervni točak za kraću upotrebu, sistem LDW za upozorenja o promjeni vozne trake, središnji naslon za ruke sa držačem za čašu, Extended grip (samo za LIMITED), Full LED Pure Vision svjetla, aluminijski naplatci 19" Egeus, upozoritelj za prekoračenje brzine, hromirani obrub prednjih zvučnika, sistem za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, hromirane letvice na pragovima vrata BOSE, crna unutrašnjost u kombinaciji s ukrasnim odijelima BOSE, vanjska osvrtna ogledala sjajnocrne boje, Multimedijski sistem R-Link 2 s 7" zaslonom osjetljivim na dodir, LED svjetla za maglu sprijeda sa hromiranim obrubom, Radio Bose Energy Efficient Series + navigacijski sistem + DAB, otvori za zrak straga, kartografija Evrope, svjetlo na retrovizoru u scenariju dobrodošlice, internet povezivost, vozačevo sjedalo podesivo naprijed, nazad, po nagibu i visini + ručno podesivo u leđnom dijelu + podesiva dužina prostora za sjedenje, samozatamnjujuće unutrašnje osvrtno ogledalo,

Opciona oprema na testnom automobilu: Metalik boja 1.100 KM, Sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde – AEBS 650 KM

Garancije: Uz doplatu 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.