Auto testovi
19

Testirali smo novu Hyundai Elantru: Provjerena rješenja u znatno atraktivnijem odijelu

E.T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Realno je očekivati da će i sedma generacija Elantre ostvariti dobre prodajne rezultate i zadržati titulu najprodavanijeg modela Hyundaija, jer se zbog omjera uloženog i dobijenog u većini zemalja u kojima se prodaje i dalje svrstava među povoljnije kupovine.

Nismo bili iznenađeni kada su u Hyundaiju odlučili da sedmu generaciju Elantre premijerno predstave u Sjedinjenim Američkim Državama, jer veliki dio proizvedenih primjeraka njihovog najprodavanijeg modela i završi s one strane Atlantika.

Da će tako vjerovatno biti i u budućnosti sugeriše izgled karoserije nove Elantre, koji je potpisao poznati dizajner Luc Donckerwolke, ali u južnokorejskoj kompaniji ne kriju kako s novom generacijom svog prostranog trovolumenskog modela imaju velike ambicije i u mnogim drugim dijelovima svijeta u kojima postoje kupci koji preferiraju prostrane i provjerene automobile za koje ne treba izdvojiti (pre)veliku svotu novca.

Očekivano, posljednja Elentra je šira i duža u odnosu na prethodnu i s nešto većim međuosovinskim rastojanjem sada još slobodnije koketira s automobilima iz D segmenta, a novodizajniranom karoserijom mogla bi zaintrigirati i klijentelu koja je svoje trovolumenske limuzine do sada tražila u ponudi nekih drugih automobilskih kompanija. Skladna karoserija na prvi pogled "miriše" na liftback priču, ali ni ovaj put nema petih vrata s kojima bi pristup prilično velikom prtljažniku bio još praktičniji.

Na kontinent Indijanaca i kauboja ponajviše su nas asocirala kućišta zadnjih LED svjetala povezana crvenom LED lajsnom, ali i dizajn pozamašne maske hladnjaka na kojoj (a da se pri tome ne naruši njen izgled) nema mjesta za registarsku tablicu kakva se koristi u Evropi. U svakom slučaju, posmatrajući karoseriju nove Elantre, koja je znatno atraktivnija od karoserije prethodne generacije, jasno nam je što su u Hyundaiju odlučili da i ovaj porodični automobil priključe društvu sportskih modela iza kojih stoji N odjel.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Bogat paket opreme testnog automobila uključuje i dvobojne 17-inčne aluminijske felge koje fino upotpunjavaju cijelu sliku Elantre koja sada može i voli da istakne i svoj izgled. Iako je niža od prethodne generacije i sa sobom opet donosi padajuću liniju krova iza B nosača, zaduženi za kreiranje putničkog prostora ovaj put riješili su problem "smještaja" viših putnika na zadnjim sjedištima, koji je djelimično kvario sliku o Elantri VI.

Kabina u kojoj dominiraju tamniji tonovi veoma je prostrana, ergonomična i u konkretnom slučaju solidno opremljena, zaključno s adaptivnom digitalnom instrumentnom tablom, multimedijalnim sistemom kojim se upravlja preko 10,25-inčnog ekrana i dvozonskim automatskim klima-uređajem. Tu su i prilično udobna grijana sjedišta, ali i zanimljiv "Miura style" rukohvat za suvozača, koji čini dio široke centralne konzole. Za ugodan boravak na dužim relacijama dio zasluga pripada i odličnoj zvučnoj izolaciji. Uz naredna dva paketa opreme (Elegance i Lux) kupci mogu računati na navigacioni sistem, zvučnike iza kojih stoji poznata kompanija Bose, kožu na sjedištima, elektropokretan krovni otvor...

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S obzirom na to da, nažalost, još uvijek ima mnogo negativnih primjera, vrijedi istaknuti da su u Hyundaiju i ovaj put napravili automobil u kojem se može putovati u tišini, jer su naše poslovično neravne ceste i ulice pokazale da dosadni "cvrčci" ne žive u Elantri. Sve je sastavljeno čvrsto i precizno i čini se da će tako ostati i nakon mnogo pređenih kilometara.

Tamnija strana mjeseca? Nije da ih nemaju na policama Hyundaija, ali ponuda motora za redizajniranu Elantru, koja se nudi na našem tržištu, vrlo je skromna, jer se automobil nudi samo u kombinaciji s atmosferskim 1,6-litarskim četverocilindarskim benzinskim motorom koji se može kombinovati sa 6-stepenim ručnim ili CVT automatskim mjenjačem. Šteta, jer su prvi vijugavi kilometri pokazali da se čvrsta karoserija na novoj platformi i odlično podešen ovjes mogu nositi s mnogo više potencijala.

Provjereni viševentilski benzinac (Gamma II) uglađen je i tih, a uz ležeran ritam na otvorenim cestama uzvratit će izrazito skromnom potrošnjom goriva koja može biti znatno ispod pet litara na 100 kilometara. Neozbiljno je očekivati posebnu živost kada se 122 "konja" i 153 Nm najvećeg obrtnog momenta (pri 4.500 obr/min) suoče s masom opterećenog automobila. Za kakvu-takvu poletnost pri brzinama koje su uobičajene na našim cestama motor treba ozbiljno "zavrtiti", pa je u takvim prilikama posezanje za drugim/trećim stepenom prijenosa neizbježno. Na kraju smo prihvatili da kupci ovako motorizovanih automobila nemaju prevelika očekivanja po pitanju performansi, jer su u sveopštoj ekspanziji turbobenzinskih motora izabrali atmosfersko četverocilindarsko rješenje od kojeg su odustali skoro svi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Elantra će iz mjesta do "stotke" stići za desetak sekundi i uz određenu zadršku razviti 200 km/h, ali su spomenuti brojevi u svakodnevnici prilično nebitni u odnosu na saznanje da je njena slično motorizovana i opremljena prethodnica bila znatno jeftinija. Ne znamo da li je istina, ali uveliko se spominje da svi proizvođači automobila znatnim povećanjem cijena pokušavaju nadoknaditi gubitke zbog velikog pada prodaje koji je izazvala pandemija koronavirusa. Uz poražavajuću činjenicu da su primanja većine stanovništva kod nas odavno izgubila korak s rastom cijena svega, što ipak spada u neku drugu priču, uvjereni smo da će se i sedma Elantra (zajedno s "ljutom" N verzijom) odlično prodavati u Sjevernoj Americi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Elantra 1.6 DPI Premium Plus

  • Cijena osnovnog modela: 34.506 KM (promotivna cijena)
  • Cijena testnog modela: 45.621 KM (promotivna cijena)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 90 kW – 122 KS pri 6.300 obr/min. Najveći obrtni moment 153 Nm pri 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge 7J x 17, gume dimenzija 225/45 R17 91W (Kumho Ecsta PS71).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Maksimalna brzina – 200 km/. Prosječna potrošnja na testu – 6,3 litara. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu – n/p , na otvorenoj cesti – n/p, kombinovano – n/p. Prosječna emisija CO²: n/p. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.650 mm. Širina – 1.825 mm. Visina – 1.430 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.720 mm. Zapremina prtljažnika – 474 litara. Masa praznog automobila: od 1.190 do 1.260 kg (u zavisnosti od paketa opreme). Najveća dozvoljena masa – 1.720 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 47 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Elantra Premium Plus

Garancija: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.