{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Nissan Note 1.2 Acenta - Usavršen na pravim mjestima

20.6.2014. u 09:02
11
4
TEST: Nissan Note 1.2 Acenta - Usavršen na pravim mjestima
11
U drugoj generaciji Nissan je zadržao uspješni koncept koji je Note pokazao, ali ga je ovaj put učinio zanimljivijim i privlačnijim kako izgledom tako i ponudom mogućnosti. Iako mini monovolumeni kod nas nisu pretjerano popularni, svojim brojnim talentima Note bi mogao to barem djelimično promjeniti.
U moru noviteta i modela koji ruše sve klasne barijere Nissan Note je u svojoj prvoj generaciji prošao neopravdano neprimjećen, pogotovo na našem tržištu. Vrlo uspješan i praktičan spoj klasičnog mini kompakta sa mini monovolumenom pokazao je i dokazao svoje brojne talente, a sada sa drugom generacijom Notea koji dolazi na potpuno novoj platformi Nissan je uradio pravu stvar. Uspješan originalni recept samo je dodatno obogatio i poboljšao, te Note učinio privlačnim multipraktikom koji je zanimljiv i prigodan za sve namjene.

Novi Note zasnovan je na novoj "V" platformi Nissana, na kojoj počiva i Micra, čime opravdava svoje puno ime "Versatile", jer osim platforme teško je vidjeti bilo kakve sličnosti Micre i Notea. Zahvaljujući novoj platformi Note je uspio zadržati prostranost i prkatičnost po kojoj je bio hvaljen prethodnik, ali je uspio dobiti i atraktivnije proporcije i privlačniji izgled.

Tako je u odnosu na prethodnika Note niži za 20-ak milimetara, što mu uz fino izvajane bokove daje izgled dinamičnog kompakta. Jasno, i dalje će uz Clio ili Polo izgledati kao monovolumen, ali sada je to mnogo manje izraženo nego prije. Uz prepoznatljive Nissanove detalje poput velikih svjetala koja se "stapaju" s maskom Note je i prilično neobična i atrkativna pojava u saobraćaju.

Sviđa nam se: ponuda prostora, pristup prtljažniku, kvalitet izrade, odnos uloženog i dobivenog, potrošnja goriva, komforan ulazak na zadnja sjedišta...

U unutrašnjosti Notea je također primjetan značajan napredak. Mnogi su prethodniku zamjerali na nezanimljivoj unutrašnjosti, pa se Nissan zaista potrudio da to promjeni. Zanimljive linije i obline kokpita čine boravak ugodnim, dok bismo jedino poželjeli da su neke obloge izrađene od plastike koja je nešto mekša i ugodnija na dodir. Vizuelno dašak luksuza donose i umeci od lakirane plastike, dok pozadinska rasvjeta instrumenata, koja zavisi od načina vožnje, čini ukupan utisak vožnje zanimljivim i ugodnim.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Uz opremu kao na testnom automobilu život sa Noteom zaista je ugodan, a posebno zanimljiv detalj je "Around View Monitor" sistem koji na 5,8-inčni ekran u centralnoj konzoli projektuje slike sa čak četiri diskretno postavljene kamere na Noteu, zahvaljujući kojem je parkiranje ali i bilo kakvo drugo manevrisanje na nepreglednom prostoru postalo veoma lagano i bezbrižno.

Ne sviđa nam se: grub rad motora, loša zvučna izolacija motornog prostora, materijali tvrdi na dodir...

Jasno, glavna osobina Notea je sama ponuda prostora i svestranost. Iako izgleda manji i kompaktniji, Note nije izgubio na svojoj upotrebljivosti, pa i dalje ostaje kao referenca praktičnosti u svojoj klasi. Zadnja vrata otvaraju se vrlo široko i omogućavaju izuzetno lagan ulazak na prostrana zadnja sjedišta. I u ovoj generaciji Note iznenađuje ponudom prostora za noge putnika na zadnjim sjedištima, a i dalje je tu sistem odvojenog podešavanja i "klizanja" zadnje "klupe" koji omogućava potpuno iskorišenje prtljažnog ili putnog prostora. Tako u najmanjoj konfiguraciji sa naslonima sjedišta u najkomfornijem položaju prtljažnik Notea prima odličnih 325 litara, dok ta zapremina raste na čak 411 litara kada se zadnja sjedišta gurnu u krajnji položaj prema naprijed.

Praktičnost poboljšavaju i detlji poput 12v utičnica, kukica za vrećice, dvostrukog dna prtljažnika i skrivenih pretinaca, pa na ovom polju Note jednostavno oduševljava i drži lekciju konkurenciji.

Približna konkurencija za Nissan Note 1.2 (80 KS) Acenta (25.200 KM):

- Renault Captur TCe 90 (90 KS) Expression - 28.152 KM
- Ford B-Max 1.0 EcoBoost (100 KS) Trend - 32.300 KM
- Opel Meriva 1.4 Ecotec (100 KS) Enjoy - 29.684 KM
(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)


Nissan je za Note druge generacije ponudio i nešto bogatiju paletu motora, a osnovu čini 1,2-litarski trocilindarski benzinac od 80 KS. U teoriji zvuči vrlo neuvjerljivo i slabašno, ali u praksi ovaj motor će biti dovoljan za većinu kupaca Notea. Iznenađujuće dobar odziv na gas i pristojne performanse biće više nego dovoljne za kupce koji većinu svoje vožnje obavljaju u gradskim uslovima. Očekivano, problemi počinju kada se u Noteu nađe više od dva putnika ili nešto više prtljaga. Tada do izražaja dolazi nedostatak obrtnog momenta jer se 110 Nm i ne može baš tako lako izboriti sa velikim opterećenjima.

Ovaj motor ipak će se najviše svidjeti kupcima koji ne žele da startna cijena njihovog Notea ne ode previsoko, ali i kupcima koji ne žele trošiti previše goriva. Na našem testu Noteovih 80 KS zadovoljavalo se sa oko 6,5 litara benzina na 100 kilometara. Uz pomoć start/stop sistema Note je vrlo štedljiv i u gradu, a u poređenju sa savremenom konkurencijom iste zapremine Nissanov 1,2-litraš se pokazuje kao jedan od odlikaša, kako po pitanju performansi tako i po pitanju štedljivosti. Za one kojima performanse nisu u prvom planu, ovo će biti više nego dovoljna broj razloga da posegnu za osnovnim motorom.

Nissan Note se također sada i mnogo bolje vozi nego prije, pa je dobro znati da Nissan nije stao samo na dinamičnijem izgledu. Ovjes je mnogo bolje podešen, pa je lako primjetiti da novi Note mnogo manje pati od pretjeranog naginjanja u naglim promjenama pravca. Također, treba pohvaliti i osjećaj upravljivosti i kontrole u Noteu, koji je mnogo bolji nego u nekim kompaktnijim modelima.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Ono što je možda i najveća prednost novog Notea je njegova pristupačnost. Tu je možda i najviše napredovao u odnosu na prethodnika. Mnogo promišljenije formiranje cijena ali i paketa oprme učinilo je Notea jednim od best-buy modela u klasi ili u konkurenciji sličnih modela, s obzirom na to da na tržištu i nema previše automobila koji bi se mogli okarkaterisati kao direktni rivali Notea. Uz primamljive akcije Note košta kao i neki klasični gradski kompakt koji ne može prići ni blizu praktičnosti Notea.

Note u izdanju poput našeg testnog modela sa vrlo bogatom, gotovo egzibcionističkom, opremom koštaće vas oko 29 hiljada maraka, što ozbiljno zalazi u teritorij većih i skupljih kompakta. U slučaju Notea opravdana je kupnja i skuplje verzije, s obzirom na to da i sa cijenom većeg kompakta i dalje može opravdati veće ulaganje prostranošću koju ne mogu nadmašiti ni klasno raspoređeni veći kompakti.

Nissan je s Noteom napravio odličan i vrlo promišljen posao. Pažljivo su saslušali sve kritike upućene na račun prethodnika i to ispravili, učinili ga privlačnijim široj publici i još uz to ponudili ga po povoljnijim uslovima. Nema razloga da takav pristup ne bude nagrađen većim odzivom tržišta i znatno boljim prodajnim rezultatima.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Note 1.2 Acenta
Cijena osnovnog modela: 21.400 KM
Cijena testnog modela: 28.300 KM

Motor: benzinski, redni, 3-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.198 ccm, maksimalna snaga 59 kW (80 KS) pri 6.000 okr/min, maksimalni obrtni moment 110 Nm od 4.000 okr/min, promjer i hod 78.0 x 83.6 mm, dvije bregaste osovine u glavi motora, četiri ventila po cilindru, specifična snaga po litri radne zapremine - 67 KS/l.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 6Jx16, gume 195/55 R16 (Dunlop Sport Blueresponse).

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,7 s. Potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 109 g/km. Euro 5 norma o čistoći ispušnih plinova.

Dimenzije: Dužina - 4.100 mm. Širina - 1.695 mm. Visina - 1.535 mm. Međuosovinski razmak - 2.600 mm. Zapremina prtljažnika - 430 do 875 l. Zapremina rezervoara za gorivo 41 l. Težina praznog vozila - 1.111 kg.

Serijska oprema testiranog modela: ABS, EBD, ESP, električno podesivi vanjski retrovizori, grijani vanjski retrovizori u boji vozila, maglenke, odbojnici u boji vozila, odgođeno gašenje svjetala (follow me home funkcija), vanjske ručice na vratima u boji vozila, aluminijski naplatci 15", audio sistem s CD-om i 4 zvučnika, centralna konzola u glossy crnoj boji, djeljiva zadnja klupa (60:40), džep na poleđini suvozačevog sjedišta, pokazivač ekološke vožnje, električno podizanje prednjih i zadnjih stakala, komande audio sistema i tempomata na upravljaču, mjerač vanjske temperature, mogućnost regulacije vozačevog sjedišta po visini, osvjetljenje kabine s odgodom gašenja, osvjetljenje prtljažnog prostora, pretinci za limenke, priključci AUX i USB, putni računar, servo upravljač podesiv po visini, automatski klima uređaj, automatsko paljenje svjetala, Bluetooth, daljinsko centralno zaključavanje, limitator brzine, senzori za kišu, START/STOP funkcija paljenja vozila, tempomat, bočni zračni jastuci (vozač i suvozač), dva 3-tačkovna sigurnosna pojasa naprijed i tri 3-tačkovnanazad, ISOFIX držači za dječije sjedište, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, ograničivač zatezne sile sigurnosnih pojasa sprijeda, po visini podesivi sigurnosni pojasevi sprijeda, sistem za blokadu otvaranja zadnjih vrata, zračne zavjese (vozač i suvozač), Imobilizator...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket Look - 700 KM, Paket Connect - 1.600 KM, Paket Comfort - 800 KM.

Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara. 12 godina garancije protiv prohrđavanja karoserije.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: