Auto testovi
0

Testirali smo Mercedes-Benz Citan: Idealan porodični format?

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Pod izgovorom kupovine porodičnog automobila zaživio je i cvjeta trend SUV automobila, ali činjenica je da ako tražite ultimativno praktično i porodično vozilo trebate gledati potpuno drugi segment automobila. Novi Mercedes-Benz Citan potvrdio nam je još jednom kako je ova forma karoserije apsolutni šampion praktičnosti.

Možda nisu "cool" i privlačni kao SUV, ali putnički kombiji na bazi furgona bili su i ostaju najpraktičnije rješenje za sve kojima treba puno prostora. Također, nekada je dobro biti ispod radara, pa tako Citan i slični automobili nude sjajan odnos uloženog novca i dobivene praktičnosti, prostora i opreme.

Nova generacija Citana u startu je pokazala svoje kvalitete i sjajnu praktičnost, pa je uz bratski Renault Kangoo sa kojim bez skrivanja dijeli većinu toga, dobila prestižnu nagradu za "Van of the Year". Također, ovakav Citan sa klasičnim i vrlo štedljivim dizelskim motorom je vrlo važan jer je i svojevrstan oproštajni model. Naime, sva sljedeća izdanja Citana ali i drugi modela ubuduće će nositi predznak "e" i biće pokretani električnim motorom.

Praktičnost i upotrebljivost na prvom mjestu

Očito je i jasno da Citan nije i ne želi biti mišićav i privlačan na način kako to rade drugi Mercedesi, poput GLB-a ili možda B-Klase, pa je svaka njegova dizajnerska površina oblikovana svrsishodno, a ukupna forma karoserije ne skriva srodnost sa dostavnim furgonima.

Nema nikakvog srama u tome, jer ovakav koncept automobila je odavno prepoznat kao poželjan i potreban, pogotovo kupcima koji moraju spajati poslovne i porodične potrebe. Tačnije, zbog njih je i nastao.

Sviđa nam se: ponuda prostora, veliki otvori vrata, udobnost, potrošnja goriva...

Citanove dimenzije otkrivaju raskoš prostora i prije nego sjednete u visoku i "kockastu" kabinu. Tako je zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,7 metara nazad ugodno i putnicima visine od preko 1,8 metara, a uz širinu od skoro 1,9 metara tri putnika na zadnjim sjedištima mogu se ugodno smjestiti i na dužim putovanjima. Uz sve to, najveća prednost Citana je njegova visina pa i iznad glava nadprosječno visokih putnika ostaje obilje prostora, do te mjere da je Mercedes u krov smjestio i praktične skrivene pretince.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Porodice sa manjom djecom znaće cijeniti sve prednosti velikih kliznih bočnih vrata koja otkrivaju čak 615 milimetara širok otvor. Ulazak, pa i prolazak kroz kabinu Citana, jednostavan je kao ulazak u dnevni boravak, dok postavljanje djece u sjedalice ili samo sjedanje više neće biti razlog za čudne gimnastičke pokrete i bol u leđima.

Uz sve to, Citan nudi i veliki, duboki i pravilno oblikovani prtljažnik sa ogromnim zadnjim vratima. Zapreminom od preko 500 litara (do visine pregradne police) i uz jednostavan pristup izdašan je za potrebe svake porodice. Ako za mali biznis zafali prostora onda uz preklapanje sjedišta Citan nudi čak 2,3 kubna metra tovarnog prostora. Multipraktik u svakom smislu!

Štedljiv, elastičan i ugodan

Kao i u svemu ostalom, ovakav koncept automobila ostaje iskren i po pitanju vožnje i performansi. Od Citana niko ne očekuje sportske performanse i AMG značke, nego ugodnost i štedljivost. Svjestan je toga i Mercedes-Benz, pa nije slučajno odabran jedan od najboljih i najštedljivijih turbodizela u zadnje dvije decenije. Poznati 1,5 dCi iz Renaulta prošao je kroz niz evolucija i poboljšanja, te je ostao uzorno tih i štedljiv, ali i elastičan.

Ne sviđa nam se: cijena, kvalitet materijala na oblogama vrata i kokpita, zvučna izolacija...

Naravno, sa ovako velikom i teškom karoserijom u kombinaciji sa 95 KS nećete obarati brzinske rekorde, ali 260 Nm okretnog momenta vrlo lako nosi ovu masu i omogućava dovoljno elastičnu vožnju. Također, ovaj motor je uvijek znao nagraditi niskom potrošnjom goriva, pa smo sa lakoćom ostvarili prosjek od 5,1 litara na 100 kilometara, ali može i znatno manje trošiti, gdje je na otvorenoj cesti prosjek padao i ispod 4 l/100 km.

Mercedes u svakom ili skoro svakom detalju

To što je nastao kao proizvod saradnje sa Renaultom nije smjelo biti izgovor da Citanu nedostaje prepoznatljivost i iskustvo vožnje Mercedesa. Tako su za Citan dostupne različite verzije MBUX infotainment sistema koji se ističe intuitivnim konceptom rada i koji koristi ekran osjetljiv na dodir od sedam inča, prekidače za upravljanje dodirom na volanu ili glasovni asistent “Hey Mercedes”.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, Citan kao i svaki drugi Mercedes možete integrisati sa pametnim telefonom putem Car Playa ili Android Auta, a tu su i Bluetooth hands-free sistem i digitalni radio (DAB i DAB+). Citan je fabrički pripremljen i za upotrebu mnogih digitalnih usluga kompanije Mercedes me connect. Tako kupci mogu uvijek biti povezani sa vozilom, bez obzir na to gdje se nalaze. Tako su im važne informacije uvijek na raspolaganju i u vozilu i izvan njega, te mogu koristiti neke korisne funkcije.

Što se tiče samog uređenja kokpita Citan se ističe odličnom ergonomijom, gdje je posebno ugodan položaj ručice mjenjača, a za pohvalu su i komande klima uređaja koje su vrlo jednostavne i pregledne, te pokazuju da se odlično uklapaju i u jedan Mercedes.

Ono što nije Mercedesovski je kvalitet materijala, pa tako na armaturnoj ploči i oblogama vrata preovladava gruba i tvrda plastika, a na nekim detaljima poželjna bi bila i kvalitetnija završna obrada. Upravo to kao i nešto lošija zvučna izolacija velike kabine spadaju možda u najveće mane Citanovog dostavnjačkog porijekla ali i saradnje sa Renaultom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono u što smo i dalje sigurni, svi kupci koji ne robuju trendovima i modi crossovera i SUV-ova, te im treba zaista prostran i upotrebljiv, ali opet kompaktan auto, idealan auto će naći upravo u Citanu i njemu sličnima. Istina, ovaj miks upotrebljivosti, štedljivosti ali i Mercedesove tehnologije i imidža ne spada među niskobudžetne opcije. Tako za Citan Tourer sa relativno umjerenom opremom kao na testnom modelu će lako premašiti cijenu od 70 hiljada maraka do registracije. Citan to barem opravdava činjenicom da je pravi 2 u 1 auto.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S

  • Cijena osnovnog modela: 52.409 KM

  • Cijena testnog modela do registracije: 73.120 KM

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, dizelski, turbopunjač, međuhladnjak, common-rail sistem ubrizgavanja goriva. Radna zapremina 1.461 ccm. Najveća snaga 70 kW – 95 KS pri 3.750 okr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 1.750 okr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 205/60 R16 (Continental EcoContact6).

  • Ovjes: Naprijed - nezavisni, MacPherson sa stabilizatorima, nazad torziona osovina.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 15,5 s. Maksimalna brzina – 164 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,1 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja u kombinovanim po WLTP standardu - 5,2 do 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 54 l. Prosječna emisija CO² po WLTP - 136-146 g/km. Emisioni standard - Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.498 mm. Širina – 1.859 mm. Visina – 1.852 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.716 mm. Zapremina prtljažnika - 520 do 2.010 litara. Masa praznog vozila – 1.636 kg. Nosivost – 380 - 538 kg.

  • Serijska oprema: Mercedes-Benz Citan Tourer

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Active Brake Assist, Traffic Sign Assist, Multifuncionalni upravljač sa putnim računarom, 16" naplaci od lake legure, MBUX sa navigacijom i digitalnim radijom, kožni upravljač, podesiv po visini i dubini, 7 zračnih jastuka, sistem za bežično punjenje mobilnih uređaja, tempomat, pomoć pri polasku na uzbrdici, parking paket sa kamerom, ECO Start-stop funkcija, LED - high performance - svjetla LED svetla za maglu, elektr. podizači stakala, zadnja klizna vrata THERMOTRONIC automatski klima uređaj, grijači prednjih sjedišta,
    elektr. podesivi i preklopivi retrovizori, paket aktivnih pomoćnih sistema bezbjednosti (Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist), rezervni točak.