Auto testovi

Testirali smo Daciju Jogger: Pravi mamac za velike porodice

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
26.01.2023. u 10:55

Dacia je dokazani šampion ponude uloženog i dobivenog, a njihov novi sedmerosjed ne samo da nudi najviše lima i prostora za vaš novac nego ima i vrlo privlačnu alternativu sa plinskom instalacijom iz fabrike. Nije ni čudo što je polako ali sigurno i u bogatim dijelovima Evrope Dacia postala jedna od omiljenih marki.

Sveopšti trend SUV automobila postepeno je iz proizvodnje potisnuo karavane i monovolumene kao dokazane miljenike porodica. Ipak, za one kojima je funkcija ispred forme i pukog povišenog položaja sjedenja ostao je još poneki endemski primjerak, a jedan od najprivlačnijih dolazi iz Dacije.

Pod najprivlačniji ne mislimo isključivo na dizajn i estetiku, nego više a ukupni paket uloženog i dobivenog. Ipak, to ne znači da Jogger ne izgleda dobro. Naprotiv, Dacia je bila svjesna da prethodniku dizajn nije bio jača strana, pa su sada u recept pored prostranosti i praktičnosti dodali i prstohvat skladnog i dobrog izgleda.

Iako uskoro stiže s nešto novijim vizuelnim identitetom i logotipom, Jogger sprijeda je prepoznatljiva Dacija nove generacije, s vrlo jednostavnim ali modernim i privlačnim linijama. Ono što je Jogger donio kao novost je dizajn zadnjeg "kutijastog" dijela koji je dizajniran u maniru Volva, te uspješno spaja velike i pravilne linije s efektnim dizajnom koji ističe širinu automobila. Ono što je Dacia svakako uspjela s Joggerom je da objedini stil karavana, monovolumena i SUV-a u jednoj jednostavnoj formi, što će svakako znati cijeniti kupci kojima treba auto za 7 putnika, ali da ujedno ne izgleda da voze auto iz privrednog programa.

Sviđa nam se: ponuda prostora, potrošnja, domet...

Ispod velike i prostrane karoserije Jogger dijeli istu i već poznatu CMF-B LS platformu na kojoj je i Sandero, ali suštinski i Clio, Captur, Juke i ostali modeli iz Renault-Nissan Alijanse. Razlika kod Dacia modela je da oznaka LS (low specification) znači pojednostavljenu platformu u koju nije nužna instalacija velikog broja elektronskih komponenti i naprednijih asistenata za vožnju, što u konačnici značajno smanjuje troškove proizvodnje.

Ono što je ova platforma omogućila je izuzetna modularnost i prilagodljivost modelima, pa je tako na njoj napravljena i vrlo velika i prostrana karoserija Joggera. Iako je i na prvi pogled jasno da je riječ o velikom automobilu, pogled na unutrašnjost će uvijek iznenaditi. Tačnije, do B nosača krova praktično nema razlike u odnosu na Sandero ali iza njega se može primijetiti rast karoserije u visinu od 40 mm, što je uz dodatnu dužinu od 459 mm u odnosu na Sandero bilo dovoljno da Dacia dobije pravi porodični format.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dva reda sjedišta u zadnjem dijelu automobila nemaju ni mnogo veći SUV-ovi, ali Dacia je to uspjela vrlo uspješno spakovati. Što je najzanimljivije na zadnja dva sjedišta koja su praktično u prtljažniku moguće je smjestiti i odrasle putnike, te je pristup sjedištima uz preklapanje drugog reda prilično dobar. Danak je tu plaćen prostorom za putnike u drugom redu sjedišta. Naime, imaju ga dovoljno, ali s obzirom na dužinu automobila svakako bismo očekivali više prostora za noge.

Kako je sistem poluga za preklapanje i uklanjanje sjedišta vrlo jednostavan na zadnja sjedišta djeca će moći i sama prolaziti, a uz par zgodnih pretinaca i sigurnosne pojaseve ništa ne nedostaje.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija, završna obrada, kvalitet materijala...

Naravno u postavci kada koristite sva sjedišta ne možete računati na pretjerano raskošan prtljažnik. Nekih 160 litara zapremine biće dovoljno za par vrećica iz kupovine. S druge strane, kada preklopite ili još bolje, potpuno izvadite zadnja dva sjedišta (svako je teško 10 kilograma), dobićete nevjerovatno velik i pravilno oblikovan prtljažnik zapremine 700 litara. Uz to veliki otvor prtljažnika i visina omogućavaju da Joggeru prepustite prave dostavne uloge. Ukratko, ne postoji put ili kupovina koji će napuniti ovaj prtljažnik "do čepa".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz vrlo praktičnu i prostranu kabinu još jedan as iz rukava kojeg Jogger krije je opcija 1,0-litarskog turbomotora s fabričkom instalacijom za plin. To znači da imate dva rezervoara, benzinski od 50 i plinski od 40 litara, a u praksi to znači domet od oko 1.100 kilometara, od čega dobar dio te kilometraže možete odvesti na plin koji je značajno jeftiniji od benzina. Tačnije, trenutno najniža cijena BMB 95 je 2,51 KM po litri, dok za LPG ta cijena iznosi svega 1,36 KM, a uz finansijsku uštedu potrošnja plina emituje i značajno manje CO2 i krutih čestica u atmosferu.

Uz sve novosti i sporu revoluciju koju donose električni automobili čini nam se da smo pravo prelazno rješenje sve vrijeme imali doslovno pred nosom, i to bez da se odričemo suludih iznosa novca i da patimo od anksioznosti zbog dometa koji po sunčanom danu možda i bude do 500 kilometara.

Naravno da ovako malen motor u vrlo velikoj karoseriji na prvu ne izgleda obećavajuće. Tri cilindra i stotinjak "konja" dovoljno je za kompaktnog Sandera, ali šta kada u Jogger sjedne cijela porodica sa svojim stvarima? Isprobali smo i to, a kao bonus u prtljažnik ubacili i jedan komad namještaja. Nakon nekih 1.300 kilometara možemo reći da paket funkcioniše. Naravno, Jogger u startu nije zamišljen kao brz auto, pa ni prazan neće obarati brzinske rekorde, ali pohvalna je elastičnost malog turbo motora koji i pod opterećenjem sasvim dovoljno i dobro ubrzava.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zanimljivo, kada ga prebacite na plin ovaj motor proizvodi više snage, tačnije 101 KS umjesto 91 KS na benzin. Iskreno, u praksi i vožnji to nećete posebno osjetiti, a Jogger treba voziti umjerenim tempom jer mu to najviše odgovara kako zbog voznih osobina tako i zbog konačne potrošnje goriva. Naravno, uz veću potrošnju visoka brzina otkriva mane velike karoserije i oskudne zvučne izolacije, pa buka vjetra s rastom brzine postaje prilično naporna u kabini.

Ono u čemu je Dacia šampion je odnos uloženog i dobijenog. Istina, snažni trendovi porasta cijena automobila nisu zaobišli ni ovu marku. Ipak, veliki porodični automobil s pristojnom opremom za 33 hiljade maraka, koliko košta Jogger u osnovnoj verziji, cijena je za koju drugi sada prodaju male gradske automobile B segmenta. S te strane, odnos snaga je ostao nepromijenjen, a Jogger s boljom opremom kao na testu i vrlo privlačnom opcijom motora s LPG instalacijom koštaće vas oko 40 hiljada maraka. Nije pristojno reći da je taj iznos malo novca, pogotovo u našoj zemlji, ali Dacia je jedna od rijetkih marki koja može ponuditi ovoliko automobila za te novce. Uz sve to, i dalje u to prilično jednostavni automobili, pa uz skromnu potrošnju novca za gorivo sami troškovi ekspolatacije i posjedovanja su vrlo niski u poređenju s drugim markama.

Kako rekosmo na početku, nije ni čudo da su i bogati dijelovi Evrope pohrlili u Dacia salone, a nama ostaje da se pitamo jesmo li mi i dalje dovoljno imućni da kupujemo preskupe i islužene polovnjake iz istih tih bogatih zemalja.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Dacia Jogger Expression 1.0 ECO-G 100

  • Cijena osnovnog modela: 33.400 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 40.400 KM

  • Motor: 3-cilindrični, redni, turbobenzinski s plinskom instalacijom, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 72,2 × 81,34 mm, radna zapremina 999 ccm, maksimalna snaga na benzin - 91 KS od 4.800 do 5.500 okr/min, maksimalna snaga na LPG - 101 KS od 4.600 do 5.000 okr/min, maksimalni okretni moment na benzin - 160 Nm pri 2.100 - 3.750 okr/min, maksimalni okretni moment na LPG - 170 Nm pri 2.000 do 3.500 okr/min. Višetačkovno indirketno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, čelične felge prečnika 16 inča s gumama 205/60 R16.

  • Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,2 s (13,0 s na LPG). Maksimalna brzina - 172 km/h (175 km/h na PLG). Prosječna potrošnja benzina na testu – 7,5 l/100 km. Prosječna potrošnja plina na testu – 8,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - od 5,2 l/100 km do 7,5 l/100 km. Fabrički deklarisana LPG potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - od 6,8 l/100 km do 9,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Zapremina rezervoara za LPG - 40 l. Emisija CO2 za benzin po WLTP - 137 g/km. Emisija CO2 za plin po WLTP - 119 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.547 mm. Širina - 1.784 mm. Visina - 1.631 mm. Međuosovinski razmak - 2.897 mm. Prtljažnik – 160 do 1.807 litara. Težina praznog vozila – 1.252 kg. Maksimalna dozvoljena težina vozila – 1.889 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Dacia Jogger Expression

  • Garancije: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.