Testovi
34

TEST: Dacia Logan 1.2 16V Laureate

Piše: Elmir Tozo
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Sanjam kako sam se jedno jutro probudio u Bosni u kojoj su svi “rasuti”, ekološki neprihvatljivi, neispravni, po okolinu opasni automobili (napravljeni p.n.e.) završili tamo gdje im je i mjesto – na groblju automobila. Umjesto njih, Bosanci i Hercegovci voze nove automobile među kojima ima i dosta Logana (by Renault). Bio je to divan san!

Zbog niske prodajne cijene i provjerene mehanike, koju je potpisivao Renault, ozbiljan nedostatak ljepote prvom Loganu nije mnogo smetao da nađe mjesto u više od 2,5 miliona porodica, prije nego što je na scenu stigao njegov istoimeni nasljednik uz kojeg su, za neznatno više para, sada stigle i poželjne obline na pravim mjestima. Onda se čini da su nas prevarili odgovorni koji stoje iza preporoda Dacije kada su nam na konferenciji za medije, prilikom predstavljanja prethodnog Logana, rekli kako njegova karoserija nije mogla biti u oblinama, jer "obline osjetno poskupljuju proizvodnju, a time i konačan proizvod".

Ruku na srce, ni Logan druge generacije ne može među zavodnike, posebno ako se posmatra od repa prema nosu, ali je u svakom slučaju vizuelno mnogo prihvatljiviji od svog "oštro rezanog" prethodnika. Uz veće točkove, kojima bi se popunile praznine ispod blatobrana, čini se kako bi "trovolumenski Sandero" mogao izgledati još bolje. Kako god, uz povoljnu prodajnu cijenu i činjenicu da ovdje stvari primarno treba posmatrati iznutra prema vani, ispade da uopšte nije loše biti stanovnik jedne od zemalja u mukotrpnom procesu tranzicije, a Dacia bi opet mogla imati slatkih problema zbog nedovoljnih proizvodnih kapaciteta. Uopšte se ne šalimo. Da ne zaboravimo, već je predstavljen i novi karavanski Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Veselje za sve, u nešto slobodnijem prevodu.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba
Osnovna stvar koja bi trebala izmamiti osmijeh na licima potencijalnim kupcima novog Logana je njegova unutrašnjost. Tu se Logan, čija vanjština više nije ozbiljna k'o upravno pravo, može isprsiti poput žene koja je svjesna svojih senzualnih atributa. Bez sumnje miriše na Renault. Dizajn kokpita i izbor boja, posebno uz neznatno skuplji paket opreme Laureate, sada bi trebali stišati i najveće oponente koji su s pravom negodovali na unutrašnjost prethodne generacije. Bilo bi previše očekivati mekane materijale uz ovu cijenu. Pored kvalitetnog audiouređaja, klime, putnog kompjutera i električnih podizača stakala, u opciji je i touch screen multimedijalni sistem koji se može vidjeti i u novom Cliu. Kada se radi o ponudi prostora u putničkoj kabini, nema automobila ove veličine koji odraslim putnicima, čak i ako ih nazad sjedi troje, može ponuditi više. Šlag na torti su udobna sjedišta i prostran prtljažnik, koji svojom zapreminom uveliko izlazi iz okvira klase u kojoj je Logan.

Iz perspektive vozača, pred očima je pregledna instrumentna tabla, a uz kožom obložen volan i po visini podesivo sjedište može se prilično dobro namjestiti. Bilo bi optimalno kada bi se moglo sjediti malo niže. Kamenčić u cipeli predstavljaju prekidači za podizanje zadnjih stakala, nezgodno smješteni iza ručice parkirne kočnice. Oprostit ćemo im, jer ne treba zaboraviti da ovdje govorimo o automobilu koji, zajedno sa metalik bojom i aluminijskim felgama košta malo više od 18.000 KM. Ko i dalje nije zadovoljan trebao bi pogledati cjenovnike i vidjeti šta se za isti iznos može kupiti kod drugih proizvođača automobila. Istina, trovolumenski Aveo prethodne generacije je jeftiniji, čak i snažniji, ali čini nam se da u direktnom dvoboju sa Loganom GM-ov "starac" nema šanse.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba
Zajedno sa Loganima prethodne generacije iz Njemačke su stigle vijesti kako rumunski auto ima zabrinjavajuće ponašanje na cesti koje lako može rezultirati prevrtanjem. Ma dajte molim vas! Vozili smo sve Logane, zaključno sa nezgrapnim MCV-om za koji smo tada rekli kako bi bilo idealno kada bi se mogao pretvoriti u Terminatora koji bi bez milosti eliminisao sve praistorijske Passate "pijačare". Vozili smo ih i "prevrtali" i nikako da ih prevrnemo. Prije će biti da su Nijemci shvatili kako će Logan na mnogim tržištima (njihovoj) Škodi zasigurno ukrasti dio kolača. Sve poslije toga zove se specijalni rat.

Visoka karoserija, istina, djeluje kao varijanta koja se ne voli sa zavojima, ali prije donošenja zaključaka prvo treba voziti. I ovaj put Logan je potvrdio da iza njegove šasije i ovjesa stoji Renault. Auto, čiji lagani nos skoro da i ne dopušta podupravljanje, kroz različite zavoje prolazio je iznad svih preliminarnih očekivanja. Realno, bolje i ne treba. Međutim, ono što nas je ponajviše oduševilo u kontekstu ovog automobila, jer živimo u zemlji natprosječno loših cesta i ulica, jeste način na koji se Logan nosi sa različitim neravninama. Nestvarne su tišina i uglađenost kada se točkovi sretnu sa rupama, šinama ili šahtovima. Situacije u kojima su se osjetno skuplji automobili znali potpuno obrukati. Ne pretjerujemo. Tako konstruisan ovjes, uz precizno sastavljenu unutrašnjost i gume, čiji profil nije od najnižih, garantuje besprijekorno tihu i udobnu vožnju, a upravo to zauzima visoko mjesto na listi prioriteta pragmatičnih kupaca Logana.

Na našem tržištu trenutna ponuda motora za Logan prilično je skromna: jedan benzinski i jedan dizelski motor. Testni primjerak pokretao je Renaultov 1,2-litarski atmosferski motor sa 75 KS. Je li dovoljno? I jeste i nije. Uz prazan auto, koji je u odnosu na prethodnika mnogo lakši, 75 KS se iznenađujuće dobro nosi sa zahtjevima otvorene ceste. Čak nam se učinilo da imamo posla sa skraćenim prenosnim odnosima mjenjača. Moglo bi biti naporno na autocesti, jer je maksimalna brzina Logana neznatno veća od uobičajenih brzina kojima se inače putuje autocestom. Međutim, suštinski problemi nastaju ako motor mora vući četiri ili pet putnika i njihov prtljag, pa se još mora koristiti i klima, pa još i uzbrdo. U takvim okolnostima, sav zamor kojeg će vas na putovanjima poštedjeti sjedišta, ovjes i solidna zvučna izolacija, osigurat će vam motor koji nije sposoban odgovoriti zahtjevima iole dinamičnijeg vozača. Poseban oprez (uz adekvatan stepen prenosa) potreban je prilikom preticanja. Rješenje? Čekati da uz Logan ponude ostala dva benzinca ili birati jednako snažan 1,5-litarski dizelski motor koji nudi mnogo više obrtnog momenta uz nižu potrošnju goriva.

Svi koji vjeruju u staru izreku koja kaže da je "nov auto najbolji auto", a nemaju mnogo prostora u budžetu, niti ih može zadovoljiti auto iz klase najmanjih, trebaju znati da u ovom trenutku od Logana zaista nema bolje opcije, držimo li se formule "uloženo/dobijeno“. Istina, zanimljiv je i nešto veći novi dvojac iz grupacije PSA, ali su slično opremljeni i motorizovani Citroën C-Elysée i Peugeot 301 i dalje nekoliko hiljada maraka skuplji od "Rumuna sa francuskim pasošem“. Uz dosadašnja iskustva mnogih vlasnika (i taksista) koji kažu da ih prethodni Logan besprijekorno služi i ljeti i zimi, prava je sreća da uopšte postoje ovakvi automobili. Barem dok čekamo da naši vlastodršci ispune davno obećanje o životu u zemlji čiji prezadovoljni stanovnici imaju jaku kupovnu moć. Ili je to još jedan divan san?

Osnovni podaci o testnom automobilu: Dacia Logan 1.2 16v Laureate Cijena osnovnog modela: 15.011 KM
Cijena testnog modela: 18.146 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, benzinski, četiri cilindra, 16 ventila, "multipoint“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.149 ccm. Maksimalna snaga 55 kW – 75 KS pri 5.500 obr/min. Maksimalni obrtni moment 107 Nm pri 4.250 obr/min. Kompresija 9,8:1. Euro 5.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge 6J prečnika 15 inča, gume 185/65 R15 88T (Matador Nordicca MP59).

Ovjes: naprijed pseudo MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad polukruta osovina s programiranim deformisanjem i spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 13,6 s. Maksimalna brzina – 161 km/h. Potrošnja na testu – 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 137 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4346 mm. Širina – 1740 mm. Visina – 1517 mm. Međuosovinski razmak – 2634 mm. Trag prednjih i zadnjih točkova – 1480/1470 mm. Prtljažnik 510 litara. Težina praznog vozila – 974 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.505 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, kontrola trakcije, servo upravljač, 12V utičnica, djeljiva zadnja klupa (1/3 ili 2/3), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, vozačko sjedište i upravljač podesivi po visini, zatamnjena stakla, signalizator vozačkog sigurnosnog pojasa, pepeljara i upaljač, indikator promjene stepena prenosa, priprema za ISOFIX nazad, kit za popravak guma, grijano zadnje staklo, klima uređaj, radio CD MP3 bluetooth USB/AUX sa komandama na upravljaču, odbojnici u boji karoserije, hromirana maska hladnjaka, prednja svjetla za maglu, putni računar, mjerač vanjske temperature, unutrašnjost u tamnosivoj boji sa hromiranim elementima, rukohvat na prednjim vratima, 3 naslona za glavu nazad, centralno daljinsko zaključavanje, električno spuštanje prednjih stakala, električno podesivi vanjski retrovizori sa kućištima u boji karoserije, osvijetljen prtljažni prostor, automatsko zaključavanje vrata u vožnji.

Dodatna oprema na testnom automobilu: regulator i limitator brzine – 297 KM, kožom obložen upravljač – 114 KM, električno spuštanje zadnjih stakala – 229 KM, metalik boja – 664 KM, aluminijske 15-inčne felge Empreinte – 458 KM.

Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara