{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Citroen DS5 Sport Chic HDi 160

5.11.2012. u 09:00
56
0
TEST: Citroen DS5 Sport Chic HDi 160
56
Citroenovu DS liniju više ne treba posebno predstavljati. Već nakon tri modela postala je prepoznatljiva i itekako poželjna, dok originalnost nikada nije bila upitna za bilo koji Citroen, a pogotovo za jedan DS. Najnoviji i najveći pripadnik ove porodice je DS5, te kao i njegova manja braća apsolutno hipnotizira svojim izgledom i doživljajem vožnje.
Gotovo na svakom velikom svjetskom sajmu automobila možemo vidjeti impresivan broj konceptnih modela i dizajnerskih studija koje privuku veliku pažnju. Većina publike priželjkuje da tako radikalan dizajn mogu i kupiti, ali se rijetko koji proizvođač na to odvaži, pa uglavnom ti glamurozni koncepti završe pod slojevima prašine u nekim skrivenim skladištima. Ne i kod Citroena. Oni su uvijek dizajn automobila shvatali ozbiljnom i presudnom stavkom, osim možda u 90-im, u vrijeme pomalo bezličnog ZX-a. Svoj dizajnerski radikalizam pošteno su vratili na puteve slave uz pomoć nekada slavnog imena DS. Potpuno nova kolekcija modela sa predznakom DS zasluženo je stavila Citroen u centar pažnje. DS5 kao najsvježiji model svakako predstavlja i najveću kolekciju egzibicija u automobilskoj tehnologiji i dizajnu.

Potpuni unikat na cesti
Nije uopšte upitno da je glavni adut DS5 njegov dizajn, bez obzira na to koliko dobar bio ostatak auta. Citroen je jednostavno uspio napraviti formu koja je u svojoj osnovi dovoljno uspješna da bi i bez brojnih i odlično razrađenih detalja bila dovoljna sama sebi. Ipak, da u potpunosti opravda očekivanja DS porodice, na "petici" sve pršti od odlično uklopljenih dizajnerskih poslastica.

Hromirano "koplje" koje se proteže od vrhova prednjih svjetala do polovine "A" nosača krova svakako je potpis kojim DS5 želi ostati zapamćen. Veliki otvori naprijed, pogotovo oni za hlađenje kočnica čine DS5 i elegantno agresivnim, dok generalno zbog niske linije krova auto uživo izgleda više sportski, nego što to izgleda na fotografijama. U prilog tome ide i kompaktan zadnji dio sa odlično oblikovanim i hromiranim izduvnim cijevima, dok mali i "prelomljeni" zadnji vjetrobran svoje proporcije otkriva minijaturnim brisačem čija je upotrebna vrijednost vrlo upitna.

Ono što je najvažnije, DS5 svakako ne prolazi nezapažen. Konzervativnima se možda neće svidjeti, mada je i to skoro nemoguće, ali svakako je jedinstvena pojava u saobraćaju i svojom originalnošću garantuje da će ostati tako fascinantan kada neki zaljubljenik izveze svog DS5 na cestu za nekih 30 godina, baš kao što je sada slučaj sa legendarnom "Ajkulom".

Interijer koji opija sva čula
Kada se oči priviknu na zamane obline karoserije nastavak ugodnog šoka slijedi ulaskom u unutrašnjost. Koliko god su si dizajneri karoserije dali oduška, ekipa koja je zaslužna za oblikovanje unutrašnjosti uvjerljivo ih je nadmašila.

Prvo sjedanje u DS5 s pravom nameće konstataciju da je ovo jedan od zaista vrlo rijetkih serijskih automobila kod kojeg su ovako hrabra i inovativna rješenja upotrebljena bez imalo suzdržavanja. Mnogi proizvođači se vjerovatno ne bi usudili ni svoje konceptne modele ovako oblikovati unutra.

Lično, ne sjećam se auta u kojem sam proeo više vremena samo sjedeći i otkrivajući detalje. Samo fotografisanje unutrašnjosti je potrajalo jednako dugo koliko i "vanjsko" slikanje na nekoliko lokacija. Jednostavno, treba vremena da sva čula upiju osebujnost kokpita. I da, po prvi put zaista punih usta i sasvim opravdano mogu reći kokpit. Citroen je direktno iz avioindustrije crpio rješenja za unutrašnjost, i to se vidi na gotovo svakom detalju.

Teško je i ne osjećati se kao u kokpitu aviona uz pravu gomilu prekidača na komandnoj ploči iznad prednjih sjedišta. Tu se otkriva još "avio" detalja, kao što su zasebni krovni prozori i aktiviranje "head-up" ekrana s kojim ne treba skidati pogled s ceste. Ipak, tek kada se primite upravljača vidite dokle je Citroen otišao u tom smjeru. Naime, iako se upravljač može držati pravilno kao i svaki drugi, s rukama u položaju 15 do 3, svojim oblikom potiče vozača da ga drži za zadebljani donji dio obruča s aluminijumskim umecima. Zbog svog oblika pri ovakvom držanju upravljača lako je zamisliti da u rukama imate pilotske palice nekog Airbusa. Teško je ne oduševiti se tim malim detaljima koji čine da sam doživljaj vožnje bude potpuno nov, što je već odavno teško postići.

Također, DS5 stvara poseban ugođaj i samom kvalitetom, pa je većina površina koje su na dohvat ruke izrađene od mekane gumirane plastike sa finom teksturom, dok u većini slučajeva dominira prošivena koža i aluminij. Ipak, za čistu desetku voljeli bismo da su izostale i ne tako male površine sa prilično grubom i krutom plastikom koja ne priliči ukupnom uređenju.

Gledajući g DS5 kao praktičan porodični auto, treba imati na umu da je prioritet bio dizajn. Daleko od toga da prostora nedostaje, ali zbog masivne karoserije očekivanja za prostranost su nešto veća nego što je stvarna situacija. Debljina obloga i sjedišta također su ukrali poneki centimetar unutra, ali ipak je više stvar osjećaja nego stvarnog nedostatka prostora. I naprijed i nazad za noge ima sasvim dovoljno mjesta, dok će nazad viši putnici možda poželjeti više prostora za glavu zbog padajuće linije krova.

Ispod kože više običan nego radikalan
Za auto koji ovako šokira i privlači avangardom moglo bi se očekivati da donosi i potpunu tehnološku revoluciju. Ipak, kako na testu nismo imali hibridni model koji donosi kombinaciju dizelskog i električnog motora, mogu reći kako je DS5 ustvari prilično jednostavan auto ispod sve te avangarde, u nekim detaljima jednostavniji čak i od C5. Naravno, to ne mora biti loše, ali ipak očekivao sam da ovako prepoznatljiv Citroen ima i još jedan potpis ove marke. Hidroaktivni ovjes, naravno.

Ipak, DS5 je tu ostao relativno klasičan, pa za razliku od C5 koji na zadnjoj osovini ima multilink ovjes i hidroaktivne "opruge" DS5 se oslanja na čelične spiralne opruge, a nazad torzionu osovinu, koliko god to nevjerovatno zvučalo. Uz to, namjera je bila da DS5 bude krut i dinamičan, nalik na neke njemačke konkurente, barem tako kažu u Citroenu. Konačni rezultat u vožnji je prilično neočekivan osjećaj. Naime, na dobroj cesti do izražaja dolazi vrhunska zvučna izolacija koju ne uspijeva probiti ni zvuk dizelaša, niti huk vjetra, što uz mirnu vožnju stvara odličan ugođaj i želju za dugim putovanjem. Nažalost, na iole lošijoj cesti stvari se drastično mijenjaju. Tvrdo podešen i na velikim 18-inčnim točkovima uz masu od preko tone i po, DS5 u oštrim zavojima podupravlja dok na neravnoj cesti prenosi vibracije u kabinu i do sjedišta kako ti nismo navikli da radi jedan Citroen. Uvjeren sam da bi s ovjesom od C5 ovaj auto bio zaista potpun pogodak, dok ovako ostajem malo razočaran.

Najsnažniji dizelski motor, s druge strane, već odavno je poznat i hvale je vrijedan i u ovom autu. Na prvu pomisao težina od 1.500 kg ne čini se kao mali teret za 163 KS snažan dizelaš, ali obrtni moment od 340 Nm pošteno odrađuje posao, te je ovako pogonjen DS5 dovoljno žustar. Daleko od toga da ga se može prozvati sportskim, na kraju krajeva principi mi ne dozvoljavaju da taj epitet dodijelim bilo kojem autu kojem treba više od 10 sekundi do 100 km/h, ali iskreno mislim da je ovaj motor najbolji izbor za DS5. Zbog zaista fenomenalne zvučne izolacije ali i tihog rada zvuk dizelaša u kabini možete zaboraviti, performanse su sasvim solidne, a sve to upotpunjuje vrlo pristojnom potrošnjom goriva gdje će u većini uslova oko 7 litara dizela na 100 km biti dovoljno.

Prestižan u svakom smislu
Ne bi bilo previše pravedno uopšte tražiti konkurenciju Citroenu DS5. Nominalno, njemu uz bok idu Volkswagen CC ili iz bratskog Peugeota model 3008, ali jasno je da je za sve njih on jednostavno previše originalan, te da ga jednostavno nije lako svrstati u bilo u koju klasu ili kalup.

Dizajn, ali i sam doživljaj vožnje kojeg kao da je ponovo izmislio, zaista su zasjenili sve ostale mane koje DS5 ipak ima. Ovakvim autima se može oprostiti mnogo toga jer uz kompakte i porodične limuzine koji iz generacije u generacije sve više liče jedan drugom skoro da smo zaboravili kako treba biti dobar osjećaj sjesti u auto koji je zaista nov. Ne redizajniran ili uljepšan novim lampicama, nego radikalno nov i potpuno drugačiji od drugih.

Naravno, kao i kod DS3 i DS4 sve te novosti i originalnost Citroen zna cijeniti, i otovoreno priznaje kako sa ovim modelima nema namjeru popravljati prodajne rezultate. Oni su tu da pokažu i dokažu da je ova marka bila i ostala posebna. I pored toga i visoke cijene DS5 se prilično dobro prodaje, pa se u BiH od njegovog uvođenja na tržište prodavao barem jedan mjesečno, dok je Zapad Evrope s istim oduševljenjem prihvatio DS5 kao i njegove manje rođake.

Ipak, koliko god bio radikalan i privlačan, kod nas će DS5 imati težak zadatak da uz osnovnu cijenu od 54 hiljade konvertibilnih maraka za benzinski model parira njemačkim rivalima. Ironično, jer upravo je zbog njih dobio ovjes koji mu ne priliči.

Bez obzira na ekonomsku računicu, lijepo je znati i biti siguran da se još uvijek prave auti koji će za 20-ak godina biti pravi klasici i nositi pečat jednog vremena.

Osnovni podaci testnog automobila: Citroen DS5 Sport Chic HDi 160
Cijena osnovnog dizelskog modela: 52.995 KM
Cijena testnog modela do registracije: 72.065 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, redni, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.997 ccm, snaga: 120 kW/163 KS, obrtni moment: 340 Nm pri 2.000 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove.Šestostepeni automatski mjenjač s mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Naplaci 7,5J × 18 inča, pneumatici Continental SportContact 235/55 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 10,1 s. Maksimalna brzina - 212 km/h. Potrošnja na testu - 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km, kombinovano 6,1 l/100 km. Emisija CO2 158 g/km.

Dimenzije: Dužina - 453 cm. Širina - 160,9 cm. Visina - 151,3 mm. Međuosovinski razmak - 273 cm. Zapremina prtljažnika - 468 litara. Masa praznog automobila - 1.540 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS (Sistem protiv blokiranja točkova), REF (Elektronska raspodjela kočione sile), AFU (Sistem za pomoć pri iznenadnom kočenju), ARS (Automatsko uključivanje upozorenja sa promjenjivom frekvencijom zavisno od intenziteta kočenja), ASR (Sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova), FSE (Električna parkirna kočnica), Progamibilni tempomat i regulator brzine, ESP (Sistem za nadzor stabilnosti) sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, prednji i bočni zračni jastuci, zračne sigurnosne zavjese, startanje motora i otvaranje vrata vozila bez ključa, kožni volan, automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora, audio sistem sa CD-om, dvopojasnim radio prijemnikom RDS, MP3, Jack i USB utičnicama, automatski klima uređaj sa dva nivoa intenziteta klimatizacije, automatski prednji brisači, prednja svjetla za maglu sa statičkim osvjetljavanjem raskršća, hromirani prednji sabljasti ukrasni profil, svjetlosni sklopovi na prednjem i zadnjem dijelu sa svjetlovodima, zatamnjena zadnja bočna i zadnje vjetrobransko staklo, dvostruke hromirane izduvne cijevi, automatsko uključivanje oborenih svjetala, LED dnevna svjetla, set za popravak pneumatika, senzori za parkiranje nazad, sistem Bluetooth CITROËN eTouch, analogni sat, električno sklapanje vanjskih retrovizora, metalne lajsne na pragovima vrata, krovni kokpit u stilu kabine aviona, panorama krov Cielo sa tri električna sjenila, kombinacija koža Claudia/mikrovlakna Dinamica, 18“ aluminijski naplaci Canaveral, projektor za prikaz podataka u boji na zaslonu ispred vjetrobranskog stakla (VTH), senzori za parkiranje naprijed, dvofunkcijski upravljivi ksenonski farovi sa sistemom pranja, grijana i električno podesiva prednja sjedišta, masaža i električno podešavanje leđnog dijela vozačkog sjedišta, navigacijski sistem eMyWay sa kamerom za vožnju unazad, kožni volan Club, koža Claudia Mistral u verziji SportLounge.

Garantni uslovi: 2 godine, 3 godine na lak, 12 godina na prohrđavanje.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: