Testovi
0

AUTO TEST / KIA Pro Cee'd 1.0 T-GDI LX Champion: Mali turbak velikog srca

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
KIA je već dobar niz godina na dobrom putu gradnje imidža marke koja stvara moderne i kvalitetne aute. Jedan od najboljih protagonsta njihove strategije upravo je kompaktni Cee'd, u svim svojim verzijama. Praktičan porodični kompakt u svojoj drugoj generaciji prisutan je već četiri godine, a sada je dobio i osvježenje koje mu je najviše trebalo.

Kia je jedan od najboljih poslova u svojoj novijoj historiji napravila upravo sa svojim kompaktnim modelom. Upravo je Cee'd prve generacije najavio neko novo vrijeme za ovu marku. Praktično od tada KIA bilježi strijelovit uspon, kako u kvaliteti i privlačnosti svojih automobila, tako i u prodajnim rezultatima.

U drugoj generaciji Cee'd je donio ono što je nedostajalo prvoj. Odličan proevropski dizajn koji i sada izgleda vrlo svježe i moderno, pogotovo nakon nedanvog blažeg redizajna. Uz sam izgled Cee'd je otišao i korak dalje u kvaliteti, voznim osobinama. Jednostavno je sazrio u najboljem mogućem smislu. Također, po prvi put KIA se okrenula i mlađim kupcima pa je ponuđen i trovratni Pro Cee'd koji je atraktivan i dinamičan, pogotovo u svojoj nedavno predstavljenoj sportskoj verziji GT sa preko 200 KS snažnim turbobenzinskim motorom.

Upravo je raznovrsnost i ponuda motora bilo područje na kojem je KIA morala najviše poraditi. Uprkos dobroj ponudi modernih turbodizelaša koja i čini većinu potražnje, činjenica je da je nedostajalo snažnih i privlačnijih benzinskih motora.

Cee'd druge generacije nije dugo čekao na moderne turbobenzinske motore, pa su počeli stizati u ponudu ovog modela otprilike godinu dana nakon njegovog predstavljanja. Zanimljivo, najduže smo čekali na najmanje motore u ponudi, a ujedno i najzanimljivije.

Sviđa nam se: performanse motora i elastičnost, prostrana unutrašnjost, kvaliteta izrade, vozne osobine...

Tako je sada uz 1,4 i 1,6-litarske atmosferske benzinske motore ponuđen i potpuno novi trocilindarski 1,0 T-GDI turbobenzinski motor sa 120 KS. Njegovi osnovni podaci već otkrivaju da je to klasični predstavnik nove škole "downsized" motora male radne zapremine sa modernom tehnologijom ubrizgavanja goriva i prednabijanja zraka za potpuno iskorištenje kapaciteta i performansi.

Približno uporediva konkurencija za KIA Cee'd 1.0 T-GDI (120 KS) LX Champion ISG - 40.490 KM:

Citroen C4 1.2 PureTech Feel Edition (110 KS) – 27.216 KM Mazda 3 G120 Attraction (120 KS) - 39.300 KM Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic (125 KS) – 32.701 KM Peugeot 308 1.2 PureTech Active (110 KS) – 32.655 KM Renault Megane TCe130 Intense (130 KS) – 35.300 KM SEAT Leon 1.2 TSI Style (110 KS) - 32.151 KM Toyota Auris 1.2 Turbo Sport (116 KS) – 32.467 KM Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfortline (110 KS) – 36.136 KM

Za potrebe relevantnijeg poređenja odabrali smo petovratni model Cee'd sa istim motorom i opremom kao na testnom modelu Pro Cee'd. Cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica zastupnika u BiH.

Tri cilindra i nepuni litar radne zapremine u kompaktu teškom skoro 1,2 tone zvučalo bi zastrašujuće prije nešto više od 5 godina, ali sada takvi i slični motori dolaze i u velike porodične limuzine, pa razloga za skepsu nema ni ovdje. Vrlo brzo smo se uvjerili i praktično.

Već od prvih kilometara postajete vrlo ovisni na odličan odziv na gas i vrlo širok raspon isporuke snage, kao i odličnu elastičnost. Tačnije, bez gledanja ispod poklopca motora teško da bi iko na prvu mogao reći da se ispod krije tako mali motor. Ono što posebno raduje kod ovog motora je da ne pati od inertnosti u niskom radnom području, te se vrlo lako i zavrti, čime odlično kombinuje prednosti atmosferskog i turbo motora. Po odzivu na gas definitivno je jedan od najimpresivnijih modernih turbobenzinaca.

Ne sviđa nam se: cijena, potrošnja goriva, preglednost, djelimično pretvrde plastične obloge unutra...

U gradskoj vožnji do izražaja dolazi elstičnost, te je uz kompaktnu karoseriju Pro Cee'd vrlo okretan i agilan sa ovim motorom. Ono što nas je više iznenadilo je potencijal koji je ovaj motor pokazao na "otvorenoj" cesti, tačnije na autoputu. Vrlo visoki brzinski prosjeci i održavanje visoke brzine su "mačiji kašalj" za ovaj motor, i tu definitivno pokazuje da ima veliko "srce". Čak ni na 150 km/h ne ponestaje mu daha i dodatni pritisak papučice gasa popraćen je sasvim solidnim ubrzavanjem. Definitivno je u stanju iznenaditi i nadmašiti konkurenciju koja ima veće pa i snažnije motore.

Kao i obično, nije sve idelano. Daleko od toga. Smisao malih turbobenzinskih motora je da ponude dobre performanse uz ekonomičnost i male emisije štetnih gasova. Koliko god bili oduševljeni performansama KIA-inog trocilindraša jasno je da su se oni ipak pozabavili samo performansama, pa postaje upitan smisao ovakvog motora.

Naime, koliko god bili oprezni i nježni sa papučicom gasa, prosjek potrošnje sa mješovitim režimom vožnje nismo uspjeli "skinuti" ispod 9 litara na 100 kilometara. Na "otvorenoj" cesti moguće je uz prosječan tempo očekivati prosjek od oko 7 l/100 km. Na prvu se čini da su to sasvim dobre vrijednosti kada ih uporedimo sa atmosferskim 1,4-litarskim benzincem koji troši i više, a istovremeno ima neuporedivo lošije performanse. Među manje mane, koje nisu toliko izražene svrstaćemo nešto bučniji rad i manje vibracije koje je logično očekivati za prirodno neuravnotežen motor sa nepranim brojem cilindara. Ipak, dodatni i najveći argument koji ne ide u prilog ovom motoru je njegova cijena.

Dakle, ako odaberete Pro Cee'd sa LX Champion paketom opreme, kao što je bilo u slučaju testnog modela, i novi 1,0 T-GDI sa 120 KS onda morate pripremiti 39.490 KM, dok jednako opremljen Pro Cee'd sa 1,4-litarskim atmosferskim benzincem od 100 KS košta čak 8.000 KM manje. Još teže pada činjenica da Pro Cee'd sa 1,6-litarskim atmosferskim benzinskim motorom od 135 KS i sa ovim paketom košta 33.490 KM ili 6.000 KM manje.

Potpuni promašaj u formiranju cijene sa ovim motorom otkriva činjenica da Pro Cee'd sa LX Champion paketom i 1,6 CRDi turbodizelskim motorom od 136 KS kupujete za 39.690 KM, ili tačnije ako dodate samo 200 KM više. Sa ovim motorom 1,0 T-GDI gubi bitku i u performansama, a o potrošnji da ne govorimo.

Teško je opravdati ovoliku razliku u cijeni čak i da je 1,0 T-GDI idealan i skroman na potrošnji goriva kao što to tvrdi fabrička specifikacija. Čini nam se da KIA za sada baš i ne želi da ovaj motor ima velikog udjela u broju prodanih Cee'd modela.

Kada ostavimo motor po strani, Pro Cee'd je i dalje jedan od najkvalitetnije napravljenih i najkompletnijih kompakta u svojoj klasi. Istina neki materijali i plastične obloge u unutrašnjosti bi mogle biti ugodnije, kako izgledom tako i pri dodiru, ali definitivno ne morate očekivati loše spojeve ili neželjene zvukove.

Također, čak i sa troja vrata unutra ima sasvim dovoljno mjesta za četiri putnika, dok je i prtljažnik vrlo iskoristiv, uprkos nešto manjem otvoru trećih vrata.

U svakom slučaju pohvalno je da je KIA modernizovala ponudu benzinskih motora, ali u praksi na tržištu za sada neće biti velikih promjena. Kupci koji žele za što manje novca doći do Cee'da odabraće osnovni benzinac, a oni koji žele bolje performanse i nižu potrošnju opet će posegnuti za odličnim CRDi turbodizelašima.

Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Pro Cee'd 1.0 T-GDI LX Champion Cijena osnovnog modela: 26.190 KM Cijena testnog modela: 39.490 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 998 ccm. Stepen kompresije 10:1. Najveća snaga 88,3 kW – 120 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 171 Nm pri 4.000 obr/min. Promjer i hod 71 x 84 mm.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7J x 16, gume dimenzija 205/55 R16 (Yokohama W Drive).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, plinski amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, plinski amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,1 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 8,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 115 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.310 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.430 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika 380 litara. Masa praznog automobila - 1.196 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 53 lit.

Serijska oprema testnog automobila: : dvozonski automatski klima uređaj (FATC), tempomat i limitator brzine sa komandama na upravljaču, Flex Steer - sistem podešavanja upravljača zavisno od željenog načina vožnje, zadnji parking senzori, 16'' aluminijumski naplatci, prednja svjetla za maglu, Bluetooth – sistem za bežično telefoniranje sa komandama na upravljaču, automatsko paljenje svjetala, Premium paket - obruč upravljača, ručica mjenjača i ručica ručne kočnice presvučeni kožom, hromirane unutrašnje ručice vrata i dugme ručne kočnice, hromirani umetci na ručici mjenjača, LED dnevna svjetla, daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem i alarmom, električno pokretana prednja stakla sa funkcijom za automatsko spuštanje i podizanje i zaštitom protiv uklještenja, krovna pregrada za naočare i dodatno osvjetljenje u kabini, rezervni točak manjih dimenzija sa alatom, električno podesiva i grijana spoljna ogledala u boji karoserije, pregrada sa osvjetljenjem na suvozačevoj strani, centralno zaključavanje, vozačevo sjedište podesivo po visini, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, mjerač spoljne temperature, digitalni sat, reostat - podešavanje intenziteta osvjetljenja armaturne ploče, putni računarsa komandama na upravljaču, električno pokretanje prednjih stakala, Shift Indicator - M/T indikator promjene stepena prijenosa, 2 DIN radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika (2 visokotonska) i komandama audio uređaja na upravljaču, USB, AUX i iPod priključak za audio uređaj, podna konzola sa pregradom, držačem za čaše i naslonom za ruku, umetci od hroma i aluminijuma u unutrašnjosti, štitnici za sunce sa ogledalom na vozačevoj i suvozačevoj strani, nasloni za glavu podesivi po visini, zadnja klupa sklopiva i djeljiva u odnosu 60:40, upozorenje nivoa tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, osvjetljenje prtljažnika, Battery Saver - automatsko isključivanje električnih potrošača pri zaključavanju vozila, instant mobility kit - set za brzi popravak gume, ručice vrata u boji karoserije, projekcijska prednja svjetla, zadnji krovni spojler, hromirani rub maske motora, hromirani nastavak izduvne cijevi, tonirana stakla, zadnji brisač i grijač stakla, vazdušni jastuci za vozača i suvozača (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavjese, ESC -sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: TCS – el. sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM - Vehicle Stability Management, HAC - Hill Start Assist Control, ABS - sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja, EBD - elektronska raspodjela kočione sile, BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja, disk kočnice naprijed i pozadi, imobilizator - elektronska blokada protiv pokretanja motora, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, prekid dovoda goriva i automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, ISOFIX - pričvršćivanje dječijeg sjedišta nazad, sigurnosni pojasevi sa limitatorom zatezne sile podesivi u tri tačke, indikator neprivezanog pojasa za prednja i zadnja sjedišta, zadnje svjetlo za maglu, treće kočiono svjetlo.

Garancije: Osnovna garancija vozila važi 7 godina ili do 150.000 km (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine). Garancija je panevropska, besplatna i u potpunosti prenosiva na buduće vlasnike vozila. D