auto
0

Loebova šesta uzastopna pobjeda

www.pungas.com
Francuski vozač Sebastien Loeb, skoro kao po navici, stigao je do svoje nove pobjede na reliju Argentina.

Ovogodišnji Argentinski reli obilježio je povratak Belgijanca Francoisa Duvala u redove Citroena nakon izostanka sa relija Turske i Grčke, kada ga je mjenjao Carlos Sainz, kao i prilika, koja se ukazala Sebastienu Loebu, koji bi eventualnom pobjedom na ovom reliju oborio rekord po broju pobjeda u jednoj sezoni.

Prvi dan sastojao se od dva uvodna SS ispita koji su odveženi još u četvrtak i sljedećih osam brzinaca koji su bili na programu u petak. Peter Solberg najbolje je započeo Argentinski reli. On je dobrim vožnjama na prva dva superspecial ispita u četvrtak ostvario omanju prednost u odnosu na svoje protivnike pred start sutrašnjeg nastavka prvog dana.

Solberg je u petak nastavio svoju dominaciju pobjedivši na prvom brzincu, ali i dalje njegova prednost u generalnom poretku nije bila velika.

Sljedeća tri brzinska ispita najbolje je odvezao aktuelni prvak Loeb, koji je tako preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu. Odgovor je stigao od strane Marcusa Gronholma, koji je najbrži bio na specijalnom ispitu br. 7, ali se Loeb nije dao obeshrabriti. Pobjedio je na preostala tri brzinca prvog dana i tako učvrstio svoje vodstvo u generalnom poretku. Na kraju prvog dana, njegova prednost nad drugoplasiranim Solbergom iznosila je 31.3 sec dok je trećeplasirani Gronholm za Loebom zaostajao 44.6 sec. Četvrto mesto držao je Gardemeister u Fordu ispred Rovanpere (Mitsubishi), Martina (Peugeot), Duvala (Citroen) i Stohla (Citroen) .

Subota i drugi dan relija Argentina nije donio obilje borbe za pozicije, ali je zato bilo mnogo više incidenata i problema sa kojima su se susretali najbolji relijaši svijeta. Sebastien Loeb je imao takav defekt da je naleteo na bika koji je stajao na sred staze. Na svu sreću, Loeb je uspio nekako da iskontroliše situaciju i pored sljetanja u kanal ne ozljedi sebe i svog suvozača Daniela Elenu, ali je nažalost prilikom sudara desnim krajem automobila zahvatio životinju, za koju je kasnije potvrđeno da je uginula. Prilikom ovog incidenta Loeb je probušio prednji lijevi pneumatik i izgubio dosta vremena dok je sanirao kvar, tako da je drugi dan dočekao ponovo na vodećoj poziciji u generalnom plasmanu, ali ovoga puta sa manjom prednošću u odnosu na prvi dan. Jedini koji je uspio popraviti plasman s kraja prvog dana bio je Marcus Gronholm u Peugeotu 307, koji je dobro odvezao drugi dan, ali u mnogome mu je pomogla lošija vožnja od strane Pettera Solberga, koji je nešto lošije odvezao posljednja dva brzinca drugog dana i pao na treću poziciju. Na kraju drugog dana Loeb je na vodećoj poziciji imao 26.6 sec prednosti u odnosu na drugoplasiranog Gronholma, te 61.7sec nad trećeplasiranim Solbergom. Poredak od trećeg do devetog mjesta nije se promjenio u odnosu na prvi dan.

Trećeg dana na programu je bilo pet specijalnih ispita u ukupnoj dužini od 64.27km, među kojima su posljednja dva SS21 i SS22 u stvari bili superspecial ispiti spočetka relija. Poredak u generalnom plasmanu ostao je nepromjenjen, Loeb je završio kao pobjednik, Gronholm kao drugoplasirani, dok je treći bio Solberg. Toni Gardemeister je trećeg dana zabilježio prvu etapnu pobjedu na Argentinskom reliju i tako se učvrstio na četvrtoj poziciji ispred petoplasiranog Rovanpere. Loeb je ovom pobjedom postavio novi rekord u istoriji relija sa šest uzastopnih i sedam pobjeda u sezoni. Ipak, prema njegovim riječima ovo je bila najtješnja pobeda ove godine, s obzirom na incident koji mu se dogodio i na dobre partije njegovih protivnika, prije svega Marcusa Gronholma, koji mu nije dao prostora za opuštanje do posljednjeg metra. Loeb se ovom pobjedom značajno izdvojio u šampionatu i sad ima 27 bodova prednosti u odnosu na drugoplasiranog Solberga.

Rezultati: Rally Argentina 2005

  1. Sebastien Loeb, Citroen Xsara WRC, 3h55:36.4
  2. Marcus Gronholm, Peugeot 307 WRC, +00:26.1
  3. Petter Solberg, Subaru Impreza WRC 2005, +01:01.7
  4. Toni Gardemeister, Ford Focus RS WRC 04, +02:46.2
  1. Harri Rovanpera, Mitsubishi Lancer Evo WRC05, +02:57.2
  2. Markko Martin, Peugeot 307 WRC, +03:48.5
  3. Francois Duval, Citroen Xsara WRC, +04:38.7
  4. Manfred Stohl, Citroen Xsara WRC, +05:14.2
  5. Chris Atkinson, Subaru Impreza WRC 2005, +05:33.1
  6. Xavier Pons, Citroen Xsara WRC, +07:18.4

M. Filipović