{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Preko 52.000 kilometara sa solarnim ćelijama

S
9.12.2008. u 10:39
0
2
Preko 52.000 kilometara sa solarnim ćelijama
0
Preko 52.000 kilometara sa solarnim ćelijama
Ono što je prije više od godinu dana započelo kao san jednog učitelja iz Švicarske, pretvorilo se u javu prije nekoliko dana kada je Louis Palmer nakon 52.086 pređenih kilometara dovezao svoj automobil na solarni pogon u Poljsku, ispred zgrade u kojoj se održava UN-ova sjednica o globalnoj promjeni klime.
U prvom poduhvatu da sa automobilom na solarni pogon pređe cijeli svijet, Palmer je prošao kroz 38 zemalja i tako „pokrio“ većinu Zemlje, a s obzirom da je ovaj automobil nazvan Solartax, zadnji saputnik Palmeru na ovom putovanju bio je Yvo de Boer, generalni sekretar UN-ove konvencije o promjenama globalne klime,
Palmer je konstruisao ovaj solarni automobil sa namjerom da pokaže napredak u tehnologijama koje omogućavaju da se u znatnoj mjeri smanji ugrožvanje globalne klime, kao i da se smanji efekat staklenika. Palmer također vjeruje da će veća i upornija ulaganja u razvoj nefosilnih goriva proizvesti i znatno više radnih mjesta, što je od sve veće važnosti zbog previđenog toka ekonomskog razvoja.



Konkretno, njegov solarni taksi ima preko šest kvadratnih metara solarnih ćelija na krovu i na prikolici koju vuče. U samoj prikolici smještene su sve baterije koje su potrebne za akumulaciju prikupljene energije, a te baterije omogućavaju da vozilo pređe oko 15.000 kilometara godišnje. Također, performanse solartaxija su sasvim dovoljne da ne bi smetao u saobraćaju, pa je tako sposoban za maksimalnih 90 km/h a doseg sa jednim punjenjem baterija iznosi 400 kilometara.



Ono što je najvažnije, ovaj solarni automobil potroši onoliko energije koliko je ekvivalent jednom litru benzina na 100 kilometara, a s obzirom na to da sa prikolicom auto teži svega 750 kilograma onda definitivno spada u najnenamteljivijia vozila koja su ikada konstruisana.



Iako je razvoj ovog prototipa bio vrlo skup, Palmer tvrdi da je masovna proizvodnja ovakvog vozila itekako moguća, te da tada gotov proizvod ne bi trebao koštati više od 10.000 eura i plus 4.000 eura, koliko koštaju svi solarni paneli.



Finalni izazov za Palmera je put nazad u Švicarsku iz Poljske, što je oko 2.000 kilometara, ali s obitom na već pređeni put koji je prošao sa samo dva manja kvara, sasvim je izvjesno da će uporni učitelj i stići kući do 18. Decembra, kako planira.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: