Snažniji, a štedljiviji
1

Peugeot će modele 3008 i 5008 uskoro nuditi s blagim hibridnim sistemom

E. L.
Popularni Peugeotov crossover dvojac će uz turbobenzinski motor koji je potpomognut s blagim hibridnim sistemom (MHEV) trošiti do 15 posto manje goriva u odnosu na sadašnje opcije.

Iz automobilske grupacije Stellantis prošlog mjeseca stigla je vijest da će Peugeot u naredne dvije godine predstaviti najmanje pet modela koje će pokretati samo elektromotori, a među njima bi trebale biti i nove generacije crossovera 3008 i 5008. Do tada, u Peugeotu su za aktuelnu generaciju spomenutih modela već pripremili blage hibridne verzije (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) koje bi trebale biti dostupne u drugom kvartalu ove godine.

U Peugeotu kažu da će 3008 i 5008 koji su potpomognuti 48-voltnim blagim hibridnim sistemom u gradskim uslovima na 100 kilometara trošiti 2,5 litara goriva manje u odnosu na konvencionalno pokretane verzije, a potrošnja na otvorenoj cesti smanjena je za 0,7 litara. Prema WLTP normama, prosječna potrošnja bit će manja za jedan litar, a emisija izduvnih gasova smanjena je 20 g/km.

MHEV Peugeote 3008 i 5008 pokreće novorazvijeni 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski motor koji razvija 136 konjskih snaga pri 5.500 obr/min i 230 Nm najvećeg obrtnog momenta pri od 1.750 obr/min. Novom turbobenzincu (s lancem umjesto zupčastog remena) asistira elektromotor smješten u kućištu novog 6-stepenog automatskog mjenjača s dva kvačila koji nudi 28 KS i 55 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Peugeotov dvojac u situacijama u kojima ne treba mnogo obrtnog momenta pokreće samo e-motor.

Prilikom svakog usporavanja elektromotor postaje generator koji puni lithion-ion bateriju smještenu ispod vozačkog sjedišta, pa zapremina prtljažnika u oba modela ostaje ista u poređenju s konvencionalnim verzijama.

Već se zna da će Peugeot svoj novi blagi hibridni sistem uskoro ponuditi i uz modele 208, 2008, 308, 308 SW i 408 koje trenutno pokreće poznata kombinacija koju čini 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac (130 KS) i 8-stepeni automatski mjenjač.