Šesta petica
0

FOTO / Predstavljen novi BMW Serije 5

Sarajevo-x.com
Nakon dugotrajnih najava i brojnih „teaser“ fotografija BMW je konačno predstavio potpuno novu generaciju svoje slavne Serije 5, koja je tokom razvoja nosila kodnu oznaku F10. Već i na prvi pogled jasno je da nova „petica“ donosi obilje novosti i poboljšanja.

U odnosu na još uvijek aktuelnu E60 generaciju Serije 5 koja je svojim dolaskom okarakterisana kao previše dramatična i fituristička, nova Serija 5 nastojaće da nametne novi imidž unutar kojem se vraća konzervativnijim rješenjima i prepoznatljivoj gracioznosti i sportskoj eleganciji koja je uvijek bila jedna od odlika BMW-ovih modela.

Prednjim dijelom očekivano dominiraju prepoznatljivi „bubrezi“ koji su proporcije preuzeli sa aktuelne Serije 7, dok raduje činjenica da su dizajneri ovaj bili zaista suptilni u oblikovanju prednjih svjetala koja su konačno normalno dimenzionirana i oblikovana u prepoznatljivom agresivnom stilu.

Obrisi karoserije na novoj Seriji 5 obdareni su nešto oblijim linijama i pregibima, mada trovolumenski oblik i prepoznatljiva forma ni iz jednog ugla ne dolaze u pitanje. Zadnji dio izdanak je trenutnih trendova, ali srećom ni ovdje nije bilo pretjerano avangardnih rješenja pa je zadržan prepoznatljiv „L“ oblik koji se odlično uklopio u futurističku grafiku i LED tehnologiju osvjetljenja.

U početku prodaje F10 Serija 5 će u ponudi motora imati jedan osmocilindarski motor, tri šestocilindarska i naravno dva šestocilindarska dizel motora. Četiri mjeseca nakon što počne prodaja očekuje se da će u ponudu biti uvršten i četverocilindarski turbodizelaš sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Tako će u početku najsnažniju opciju predstavljati model 550i sa twinturbo V8 motorom i 407 KS, dok će sljedeći izbor biti model 535i sa 306 KS.

Ostale dvije benzinske opcije biće 528i sa 258 KS i naravno 523i sa 204 KS. Među dizelašima najsnažniji biće 530d model sa 245 KS, dok će slabiji 525d imati 204 KS. Četverocilindarski 520d biće obdaren sa, i dalje vrlo dovoljnih, 184 KS i prosječnom potrošnjom goriva od samo 5,2 litra na 100 kilometara.

BMW u slučaju nove Serije 5 donosi brojne novosti, a jedna od važnijih je i ta da ovaj put napušta McPherson rješenje prednjeg ovjesa, kojeg koristi još od 1965. godine, i upotrebu ovodi napredni multilink ovjes koji već viđen na Seriji 7. Poboljšan je i zadnji ovjes, ali u ovom slučaju su zadržali rješenje koje je imao i prethodnik, tačnije, također multilink ovjes koji je jedan od glavnih krivaca za odlične dinamičke osobine ovog automobila.

U pogledu savremene tehnologije BMW je u novu Seriju 5 „natrpao“ gotovo sve što su imali na raspolaganju. Tako je tu sada Adaptive Drive sistem koji nadzire i prilagođava podešenja ovjesa i kontrole trakcije, što će u kombinaciji sa Active Drive sistemom upravljanja zaista podići dinamiku vožnje ove limuzine na novi nivo. U pogledu smanjenja emisije štetnih gasova, ali i potrošnje goriva ističe se EfficentDynamics tehnologija koja uz ostale sisteme i sklop regeneracije kočne energije, dok se obilnom upotrebom aluminijuma u izradi karoserije značajno uštedilo na ukupnoj masi, a tako i na potrošnji goriva.

BMW-ova nova Serija 5 će se proizvoditi u pogonima Dingolfinga, rame uz rame sa novom Serijom 7, što je još jedan od detalja koji otkriva da Serija 5 dijeli veliki udio istih komponenti. Zvanična evropska premijera „petice“ zakazana je za mart naredne godina, a ubrzo nakon toga trebala bi doći i u prodajne salone.

Vezani članci