Subaru sa pečatom Coswortha
0

Noćna mora za supersportiste

Sarajevo-x.com
Foto: EVO magazine, Adam Duckworth
Iako su Impreze sa oznakom Subaru Tecnica International već odavno stekle svoju slavu, u zadnje vrijeme taj imidž kao da je narušen, pa je Subaruu očajnički bio potreban potez koji će Imprezu vratiti na tron "porodičnih“ sportskih automobila.

Nakon brojnih najava prije nekoliko mjeseci Subaru je konačno predstavio Imprezu STi CS400, a iza ove indikativne ali i krajnje nemaštovite oznake krije se jedan od najuzbudljivijih kompakta koji je ikada ugledao svjetlo dana.

Naime, već sada je izvjesno da će u automobilskoj Impreza sa oznakom CS400 ostati zapamćena kao superbrza i jednako rijetka Impreza Cosworth.

Iako su je i zvanično predstavili, te dopustili fotografisanje novinarima EVO magazina iz Velike Britanije, iz Subarua i Coswortha su ostali i dalje prilično tajanstveni, pa je poznato tek nekoliko šturih činjenica.

Prva i najvažnija od njih je da je famozni 2,5-litarski bokser motor zahvaljujući ekspertizi inžinjera iz Coswortha osnažen na čak 395 KS, što je skoro 100 KS više od ionako snažne standardne Impreze STi. Koliki potencijal u sebi ima svaka Impreza STi najbolje pokazuje i podatak da Impreza Cosworth do 100 km/h ubrzava za nevjerovatne 3,7 sekunde, što je oko 1,5 sekundi brže od standarnog STi modela.

Pored ovoga objavljeno je i to da će ova Impreza, koja će očito zadavati velike glavobolje i komplekse vlasnicima Lamborghinija i Ferrarija, biti proizvedena u samo 75 primjeraka, pa je već od početka izvjesno da će biti pravi kolekcionarski primjerak.

Pored ovih nekoliko zvaničnih informacija, poznato je da je priča o nastanku ovog automobila počela prije oko 15 mjeseci kada se Subaru obratio Cosworthu sa prijedlogom za saradnju. Iako možda zvuči neobično da Subaru pored dokazanog Prodrive odjela traži pomoć od Coswortha, ne treba zaboraviti da je ova marka trebala i novi imidž ali i ekspretizu koju je Cosworth dokazao unaprijeđivanjem Subaruovih motora u svojoj ispostavi u Kaliforniji, a gdje su bez većih problema kupcima obezbjeđivali od 600 do 800 KS iz njihovih bokser motora.

Zvanično, rad Coswortha na Imprezi je počeo kada je Subaru dostavio pet primjeraka STi modela u njihovo sjedište, a iako je najviše pažnje i razvoja posvećeno motoru, ne treba zaboraviti da Cosworthova ekspertiza zalazi mnogo dublje od pukog povećanja snage na motorima.

Tako je Impreza dobila i novi ovjes koji se sastoji od čvršćih Eibach opruga ali i od Bilstein amortizera, dok su kapaciteti kočnica poboljšani zahvaljujući AP Racing šesteroklipnim čeljustima koja hvataju 355-milimetarske narezane diskove.

Estetski, kao i priliči velikim igračima, Impreza Cosworth se uopšte ne želi isticati iz mase. Izbor boja karoserije je tako ograničen na sivu, crvenu i tamo sivu kao na fotografijama, dok su točkovi ostali istog 18-inčnog prečnika, kao i na standardnom STi.

Tek će pažljiviji posmatrači primjetiti diskretne oznake Coswortha i mrežastu masku, što će uz preoblikovana sjedišta i identifikacijsku pločicu biti jedan od glavnih nosilaca osobnosti Impreze Cosworth.

Naravno, iako su upakovane u porodični kompakt, ne treba očekivati da će ovakve performanse biti pristupačne. Tako će Impreza Cosworth u Velikoj Britaniji koštati oko 57 hiljada eura, što će uz ograničenu seriju proizvodnje zagarantovati da će biti izuzetno rijetka pojava na cestama.