Novi nivo luksuza
2

Mercedes-Benz predstavio EQS: Prvo električno vozilo u luksuznoj klasi

Klix.ba
EQS je prva, potpuno električna luksuzna limuzina marke Mercedes-EQ. Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobila. EQS je također prvi model zasnovan na modularnoj arhitekturi za luksuzna električna vozila.

Spajajući tehnologiju, dizajn, funkcionalnost i povezanost, EQS je stigao kao novo mjerilo luksuza i napredne tehnologije. Prvi modeli na tržištu biće EQS 450+ sa 245 kW i EQS 580 4MATIC sa 385 kW. Prema WLTP standardu EQS 450+ ima kombinovanu električnu potrošnju od 20.4-15.7 kWh/100 km i CO2-emisija 0 g/km, dok EQS 580 4MATIC ima kombinovanu električnu potrošnju od 21.8-17.4 kWh/100 km i također CO2-emisiju od 0 g/km.

Kao dio svoje inicijative "Ambition 2039", Mercedes-Benz radi na tome da ponudi ugljen-neutralnu flotu novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija želi da više od polovine automobila koje prodaje ima električni pogonski sistem – to uključuje električna vozila i plug-in hibride.

U mnogim oblastima, Mercedes već danas razmišlja o budućnosti – EQS je dizajniran sa idejom održivosti na umu. Vozila se proizvode na CO2-neutralnoj osnovi, dok se koriste materijali koji štede resurse, kao što su podne obloge napravljene od recikliranog materijala. Mercedes-Benz razmatra čitav lanac vrijednosti, od razvoja i mreže do dobavljača do vlastite proizvodnje. Mercedes-Benz AG je svoje ciljeve zaštite klime potvrdio od strane Science Based Targets Initiative (SBTI).

Uz puno detaljnog rada i na osnovu dizajna namjene, aerodinamičari su, u bliskoj saradnji sa dizajnerima, uspjeli da postignu nova najbolju cd vrijednost od 0.20. Ovo čini EQS najaerodinamičnijim serijskim automobilom na svijetu. Također je među najboljima u pogledu udobnosti i buke. Takav nivo aerodinamičnosti posebno pogoduje radnom dometu vozila. EQS je također među najtišim vozilima na tržištu. Veoma nizak nivo buke koju stvara vjetar značajno doprinosi ovom rezultatu.

EQS postavlja veoma dobru vrijednost i za rekuperaciju: od maksimalnog usporavanja u DAuto režimu od 5 m/s², od kojih je 3 m/s² zahvaljujući rekuperaciji energije (2 m/s² preko kočnica točka). Ovo omogućava usporavanje do zaustavljanja bez korištenja papučice gasa, dok se u isto vrijeme koristi prednost od ove strategije i velike rekuperacione snage (do 290 kW). Usporavanje se vrši i u slučaju detektovanih vozila ispred do njihovog zaustavljanja, na primjer na semaforu. Pametan oporavak energije se optimizuje u odnosu na situaciju uz pomoć ECO Asistenta i djeluje sa predvidljivošću, uzimajući u obzir, između ostalog, saobraćajne uslove ili topografiju. Vozač, također, može da podesi tri nivoa rekuperacije energije pomoću ručica na volanu.

Sa dometom do 770 km (prema WLTP) i snagom do 385 kW, pogonski sistem EQS-a i u ovom pogledu ispunjava zahtjeve napredne limuzine u segmentu S-Klase. U planu je i "perfomance" verzija sa snagom do 560 kW.

EQS ima električni pogonski sistem (eATS) na zadnjoj osovini, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka, 4MATIC, također imaju eATS i na prednjoj osovini.

EQS obilježava i lansiranje nove generacije baterija sa znatno većom gustinom energije. Veća od dvije baterije ima korisni sadržaj od 107.8 kWh. To je za oko 26 procenata više od EQC modela (EQC 400 4MATIC: kombinovana električna potrošnja: 21.5-20.1 kWh/100 km; CO2 emisija: 0 g/km). Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen unutar kompanije, omogućava bežično ažuriranje (OTA). Na taj način, upravljanje energijom modela EQS se ažurira tokom cijelog životnog ciklusa. Veliki napredak u održivosti je postignut u hemiji ćelija: udio kobalta je smanjen na deset procenata.

EQS se može puniti sa snagom do 200 kW na brzim stanicama za punjenje jednosmjernom strujom. Energija za dodatnih 300 kilometara (WLTP) puni se za samo 15 minuta. Kod kuće ili na javnim stanicama za punjenje, EQS se može udobno puniti snagom do 22 kW pomoću naizmjenične struje preko urađenog punjača. EQS također možete puniti i dvosmjernim punjačem u Japanu (možete koristiti energiju baterije za snabdijevanje kuće). Dodatno, postoje razni inteligentni programi koji se mogu aktivirati u zavisnosti od lokacije i funkcije kao što su posebno punjenje koje štedi energiju.

Pomoću visokokvalitetnih certifikata porijekla, Mercedes-Benz garantuje da se energija iz obnovljivih izvora dovodi u mrežu za punjenje struje koja se pruža putem Mercedes me Charge. Ovo takozvano zeleno punjenje (Green Charging) sastavni je dio Mercedes me Charge mreže od 2021. Ali Mercedes me Charge može i više: Vozite se do stanice za punjenje, otvorite poklopac, umetnite konektor i struja kreće - ovako je jednostavan postupak punjenja sa modelom EQS, zahvaljujući Plug & Charge funkciji.

Druge karakteristike uključuju najgušću mrežu stanica za punjenje, sa više od 500,000 njih u 31 zemlji, uključujući 200,000 u Evropi. Uz program IONITY Unlimited, svi evropski kupci Mercedes me Charge programa mogu besplatno koristiti mrežu brzog punjenja tokom jedne godine.

Navigacija sa funkcijom Električne Inteligencije planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i, na primjer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju ili promjenu stila vožnje. Novina u modelu EQS je vizualizacija u infotainment sistemu (MBUX Mercedes-Benz User Experience) koja pokazuje da li je raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu tačku bez punjenja. Stanice za punjenje duž rute, koje su ručno dodate, imaju prednost pri proračunu rute. Predložene stanice za punjenje mogu biti izuzete. Moguća je i kalkulacija očekivanih troškova punjenja.

Iako je model EQS blizak rođak nove S-Klase, izgrađen je na potpuno električnoj arhitekturi. Ovaj potpuno novi koncept omogućio je rigorozni namjenski dizajn (Purpose Design): svojim dizajnom sa jednim lukom i dizajnom kabine naprijed, EQS se jasno razlikuje od vozila sa konvencionalnim pogonom čak i na prvi pogled. Filozofija dizajna “Sensual Purity”, kombinovana sa filozofijom Progresive Luxury (naprednog luksuza), reflektuje se u izdašno izvajanim površinama, holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila.

Prednji dio je kombinovan u “Black Panel” masku. Prepoznatljivost čine inovativni farovi povezani svjetlosnom trakom i duboka crna maska (Black Panel). Ekskluzivan izgled Black Panel maske sa centralnom Mercedesovom zvijezdom može se dalje poboljšati: kao opcionalni dodatak, dostupan je trodimenzionalni zvjezdani uzorak. Ovaj takozvani Mercedes-Benz uzorak je dostupan zajedno sa AMG Line Exterior ili Electric Art Exterior paketom. U pitanju je apstraktni trodimenzionalni znak zvijezde zasnovan na ranom zaštitnom znaku kompanije Daimler Motorengesellschaft (DMG), koji je uveden u registar zaštitnih žigova 1911. godine.

EQS je prvi Mercedes koji nudi mogućnost aktiviranja potpuno novih funkcija vozila preko bežičnog ažuriranje "Over-the-air" (OTA) u mnogim funkcionalnim oblastima. Dostupno od lansiranja: dva posebna programa vožnje za mlade vozače i uslužno osoblje, neke igre i demo program "The Best or Nothing". Ovo znači da se, nakon kupovine i inicijalne konfiguracije novog vozila, neke od karakteristika EQS-a mogu prilagoditi prema ličnim preferencijama. Pored klasične kupovina klasičnih funkcija, predviđene su i pretplate, privremene aktivacije i besplatne faze testiranja.

Sa funkcijom ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, Mercedes-Benz zauzima sveobuhvatni pristup kvalitetu zraka u EQS-u. Sistem je zasnovan na filtraciji, senzorima, konceptu displeja i klima uređaju. HEPA (High Efficiency Particulate Air) filter ima visok nivo filtracije koji vrlo efikasno čisti vanjski zrak od fine prašine, čestica, polena i ostalih supstanci koji ulaze sa vanjskim zrakom. Specijalni aktivni ugalj u HEPA filteru i filteru kabine, također filtrira sumpor-dioksid i azotne okside, kao i mirise. HEPA filter ima "OFI CERT" ZG 250-1 certifikat u oblasti virusa i bakterija. Korištenjem kontrole klime, također je moguće da se očisti unutrašnjost prije ulaska u vozilo.

Nivo čestica unutra i spolja je također prikazan u MBUX sistemu. To se detaljno može pregledati u Air Quality meniju. Ukoliko je kvalitet vanjskog zraka loš, sistem preporučuje da se zatvore bočni prozori ili klizni krovni prozor.

Opcionalno EQS može imati automatska komforna vrata naprijed i pozadi. Kada se vozač približi automobilu, ručke na vratima će se proširiti. Kako se on ili ona približavaju još više, vozačeva vrata će se automatski otvoriti. Koristeći MBUX, vozač također može da otvori zadnja vrata, na primjer, da bi pustio unutra djecu ispred škole.

MBUX Hyperscreen je apsolutni vrhunac u unutrašnjosti. Udubljeni ekran pruža se ispred putnika od lijevog do desnog A-stuba. Tri ekrana ispod staklenog poklopca se neprimjetno spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED ekran ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolno područje. Funkcije za zabavu su tu dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa zakonskim propisima zemlje. Mercedes-EQ se oslanja na pametnu logiku zaključivanja zasnovanu na kameri: ako kamera detektuje da vozač gleda na ekran suvozača, on se automatski se zatamnjuje.

Sa adaptivnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane sugestije za brojne infotainment, komfor ili funkcije vozila. Sa konceptom nultog nivoa (zero layer), ključne aplikacije koje odgovaraju situaciji i sadržaju su uvijek u polju viđenja na najvišem MBUX nivou.

Najnovija generacija sistema pomoći u vožnji, driver assistance sistemi uključuje brojne funkcije podrške vozaču. Na primjer, novo je dodatno upozorenje sistema ATTENTION ASSIST. On analizira pokrete kapaka vozača kroz kameru na vozačevom displeju (samo u kombinaciji sa MBUX Hyperscreen-om). Također, na punom ekranu se na jednostavan i razumljiv način prikazuje funkcija pomoćnih sistema za vožnju.