Nakrcani tehnologijom
235

BMW predstavio novu Seriju 7 i električni i7 s masivnim 31-inčnim 8K ekranom

D. B.
BMW je danas predstavio sedmu generaciju Serije 7, možda i najvažniju ikada jer prvi put od dolaska na tržište 1977. godine njemačka kompanija nudi i električnu verziju ovog modela.

Nova Serija 7 i njena električna verzija i7 važan su dio plana elektrifikacije njemačkog brenda. Direktor BMW-a Oliver Zipse je rekao da novi "lagani i brzi" električni automobili stižu od naredne godine, a kompanija je u potpunosti posvećena realizaciji plana koji se odnosi na potpuno električnu ponudu slijedeći Rolls-Royce i MINI. BMW Grupa bi mogla imati oko 10 miliona električlnih vozila na cesti do 2030. godine.

Zipse je rekao da su verzije nove Serije 7 "tehnološka magija u najboljem izdanju".

U Evropi će BMW nuditi električni i7 xDrive60 sa dva električna motora koja zajedno isporučuju 544 KS, dok domet iznosi između 590 i 625 kilometara.

Međutim, u SAD-u, Kini i drugim odabranim tržištima bit će dostupna dva benzinska modela s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom. Flagship model će biti BMW 760i xDrive sa novim V8 motorom koji isporučuje 544 KS.

Model 740d xDrive sa 6-cilindričnim dizelskim motorom i 300 KS će se nuditi u Evropi od proljeća 2023. godine.

Plug-in hibridne verzije nove Serije 7 će se priključiti ponudi na velikom broju tržišta od početka 2023. godine. Kao i BMW i7, ove verzije su opremljene petom generacijom BMW-ove eDrive tehnologije koja povećava električni domet za više od 80 km.

Dodatne verzije modela i7 bit će dostupne kasnije, a među njima će najsnažnija biti verzija i7 M70 xDrive sa 660 KS.

Svaka Serija 7 dolazi sa standardnim zračnim ovjesom i automatskim elektronski kontrolisanim amortizerima. Adaptivni ovjes spušta automobil u Sport modu vožnje ili ga podiže u slučaju kretanja po lošijim cestama i preko manjih prepreka. Također, BMW i7 se automatski spušta pri brzini većoj od 120 km/h zbog bolje aerodinamike. Pored integralnog adaptivnog upravljanja, koje automobil čini preciznijim pri većim brzinama, Serija 7 ima i sistem upravljanja stražnjim točkovima do 3,5 stepeni.

Vizuelno, nova Serija 7 se potpuno razlikuje od luksuzne limuzine koju zamijenjuje. Novi prednji dio je fokusna tačka, ima veliku bubrežastu rešetku te nova podjeljena prednja svjetla koja su smještena u sredinu branika, dok se dvoelementna LED dnevna svjetla nalaze blizu poklopca motora. U slučaju modela i7, tu je plava linija u bazi prednje maske, dok modeli sa SUS motorima imaju standardni M Sport izgled.

M Sport dijelovi su besplatna opcija za i7 xDrive, a čine ga agresivnijim naprijed. Dostupni su setovi 20 i 21-inčnih M Sport felgi, a standardna Shadowline oprema zatamnjuje neke detalje eksterijera.

Unutrašnjost je usvojila najnoviju iteraciju BMW-ovog Live Cockpit Plusa s najnovijim iDrive 8 softverom. Naprijed i u centru je novi Curved Display, zakrivljeni ekran koji predstavlja jedan kontinuirani dio stakla u koji su smještena dva velika ekrana, 12,3-inčni digitalni klaster iza upravljača te 14,9-inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Novitet je Interaction Bar koji je ekskluzivan za Seriju 7, a sadrži kristalnu površinu s kontrolama osjetljivim na dodir, a koje se koriste za ventilaciju, kontrolu klima-uređaja i drugo.

Međutim, drugi red sjedišta nove Serije 7 je posebno impresivan, jer je putnicima na stražnjim sjedištima na raspolaganju opcioni 31-inčni 8K Theater Screen ekran smješten između prednjih sjedišta, tako da putnici na stražnjim sjedištima imaju pristup Amazon Fire TV-u i drugim online servisima. Putnici mogu kontrolisati ekran dodirom ili putem dva 5,5-inčna tableta postavljena na panele vrata.

Opcioni Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System sa 36 zvučnika mijenja standardno ozvučenje sa 18 zvučnika. Četiri zvučnika su integrisana u krovnu oblogu, a svih 36 nude 4D audio funkciju koja koristi magnetno kontrolirane vibracije za bolji bas.

Svaki primjerak Serije 7 dolazi sa standardnim paketom BMW-ovih aktivnih funkcija za pomoć vozaču, ali je ovo prvi put da posjeduje novi Level 2 Plus hands-free sistem vožnje. Ovaj sistem je prilično intuitivan, a između ostalog posjeduje tehnologiju za držanje vozila u traci i automatsku promjenu trake.

BMW je također proširio već dostupni Park Assistant sistem koji sada omogućava napredno daljinsko parkiranje putem smartphonea, kao i Reverse Assist sistem koji omogućava automobilu da izađe iz uske situacije bez potrebe za intervencijom vozača.

Vezani članci