{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Novi 3-cilindarski 1,2 litarski motor HR12DDR

S
16.8.2010. u 10:50
0
0
Novi 3-cilindarski 1,2 litarski motor HR12DDR
0
Novi 3-cilindarski 1,2 litarski motor HR12DDR
Nissan Motor objavio je informaciju kako je razvio novi 1,2-litarski motor kodne oznake HR12DDR kojim nastoji postići najmanju potrošnju goriva na svijetu među automobilima sa benzinskim motorom uz snagu jednaku snazi 1,5-litarskih motora i emisiju CO2 od 95 g/km (prema NEDC-u).
Bazira se na motoru HR12DE, 1,2-litarskom trocilindarskom motoru koji pogoni novu Micru. Visoke performanse i mala potrošnja goriva ostvarene su primjenom Millerova ciklusa, direktnog ubrizgavanja goriva i mehaničkog kompresora visoke efikasnosti i sve to u kombinaciji sa sistemom isključivanja motora u mirovanju (Idling Stop System).

Primjenom Millerova ciklusa, kod kojeg je ekspanzijski (radni) takt povećan kompresijskim taktom usljed kasnijeg zatvaranja usisnog ventila, toplinska energija goriva mnogo se efikansije pretvara u kinetičku energiju nego kod klasičnih četverotaktnih motora i smanjen je gubitak pri usisu zbog podpritiska u usisnoj grani.

Uz to se visokokomprimirana i visokozagrijana mješavina zraka i goriva hladi latentnom toplinom isparavanja goriva direktno ubrizganog u cilindar, a temperatura komore za izgaranje smanjena je primjenom kanala za hlađenje klipa i ventila punjenih natrijem radi nadzora detonacija. Tim je tehnologijama ostvaren veći kompresijski omjer, čime je povećana efikasnost izgaranja.

Mehanički kompresor opremljen je automatskim prekidačem za uključivanje i isključivanje, što znači da se velika iskoristivost goriva i visoke performanse motora postižu automatskim isključivanjem komprimiranja pri malim brzinama, npr. pri gradskoj vožnji. Pored toga, primjena površinske obrade klipnih prstena slojem ugljika strukture slične dijamantu i podesiva uljna pumpa doprinose smanjenju trenja do 30% u odnosu na klasične 4-cilindarske motore sličnih performansi.

Opisane tehnologije vrhunac su Nissanovih istraživanja i razvoja provedenog prema Zelenom programu 2010 (NGP 2010) - Nissanovom srednjeročnom planu zaštite okoline koji obuhvata inicijative smanjenja emisija CO2 i uvođenja istinski efikasnih tehnologija, proizvoda i usluga na tržište. Na evropskom će se tržištu novi motor od prve polovine 2011. ugrađivati u novu Micru.

X1 prestigao Q5

16.08.2010. u 11:55

Spark u drvenom izdanju

13.08.2010. u 20:45
Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: