{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Nova SPA platforma približava Volvo budućnosti bez saobraćajnih udesa

13.12.2013. u 18:32
5
20
Nova SPA platforma približava Volvo budućnosti bez saobraćajnih udesa
5
Elegantne dizajnerske mogućnosti vizuelno su najevidentnije, ali nisu jedina prednost nove Volvo SPA (Scalable Product Architecture) podesive platforme. Nova genijalna arhitektura omogućava švedskoj kompaniji da dodatno učvrsti svoje vodstvo na polju sigurnosti i ubrza put prema cilju da do 2020. godine niko ne bi trebao smrtno stradati ili biti teško povrijeđen u novom Volvo automobilu.
Nedavno objavljeni rezultati švedske nezavisne organizacije za prikupljanje podataka o saobraćajnim nesrećama (STRADA), pokazuju da moderna Volvo vozila imaju gotovo 60 posto manji postotak povreda od prosječnog modernog vozila u Švedskoj, odnosno jedan od najmanjih postotaka povreda na svijetu.

Kompletan fokus


Nova SPA arhitektura omogućava značajna poboljšanja kako na polju ponude zaštite u slučaju najgoreg scenarija, kao i na polju stvaranja inovativnih elemenata opreme, koji pomažu vozaču da izbjegne sam udes.

„Nastavljamo sa našim beskompromisnim stavom kada je u pitanju ponuda izvrsne zaštite. Nova arhitektura otvara mogućnosti dodatnih poboljšanja. Struktura nadolazećeg novog XC90 modela, podrazumijeva preko 40 posto toplinski obrađenog čelika, što značajno povećava čvrstoću karoserije, ali bez dodatne mase.“ - kaže Jan Ivarsson, stariji menadžer sigurnosne strategije pri Volvo Cars kompaniji.

Unikatna električna arhitektura


Nova arhitektura, uključuje i inovativnu električnu arhitekturu, koja značajno povećava inteligentnost automobila. Arhitektura je dizajnirana za jednostavnu ugradnju sofisticiranih funkcija i brzu implementaciju novih tehnologija. U principu, električna arhitektura sastoji se od mreže za četiri glavna elementa - dinamika vozila, sigurnost, karoserija i infotainment sistemi.

„Svaki element se može priključiti na bilo koju jedinicu u arhitekturi. To znači da mi zapravo imano jedan nervni sistem sa punom kontrolom nad svim konekcijama u automobilu. To je industrijski unikat.“ - tvrdi Ivarsson.

Kompletan humano nastrojen sistem


Vozač je doslovno u centru Volvo pristupa sigurnosti, koji se bazira na realnim situacijama u saobraćaju. On ili ona su okruženi 360° zonama, koje se protežu od apsorpcije tehnologije do stvaranja kontakta sa svijetom.

Obuhvatanje vozača


Vozač i suvozač su okruženi solucijama koje su osmišljene za inteligentnu apsorpciju energije u različitim vrstama udarca. Sigurnosne tehnologije, kao što su sigurnosni pojasevi, zatezači pojaseva, zračni jastuci i zračne zavjese se stalno unaprijeđuju.

U automobilima postavljenim na novu SPA arhitektru, pametni zatezači pojaseva, povećavaju sigurnost putnika prije i tokom udesa. Naprimjer, stražnji radar detektuje mogućnost udarca, te omogućava sigurnosnin pojasevima da se pravovremeno zategnu, kako bi se putnici zadržali na sjedištima.

Sofisticirana snaga


Novi, patentirani SPA sigurnosni kavez, kombinacijom različitih vrsta čelika postao je jači i pametniji. Vrhunska sigurnost postignuta je značajnijim korištenjem čelika ojačanog boronom.

Izbjegavanje udarca


Tehnologije kamera, radara i senzora dodatno su unaprijeđene, kako bi detektovale više objekata oko automobila i ponudile asistenciju pri višim brzinama i u većem broju situacija, kao što su recimo raskrsnice.

„Jedan od najvažnijih fokusa na polju izbjegavanja udarca, jeste sprječavanje neželjenog napuštanja vozne trake putem autonomne intervencije na upravljanju pri kritičnim situacijama. Napuštanje vozne trake je najčešći uzrok brojnih smrtnih slučajeva i teških povreda u modernom saobraćaju.“ - kaže Jan Ivarsson.

Novi elementi su detekcija i automatsko kočenje u slučaju nailaska na velike životinje ili pješake, prilikom noćne vožnje.

Unaprijeđenje vozačkog iskustva


Senzori koje koriste sistemi za izbjegavanje udarca su dio i brojnih elemenata, koji vožnju čine ugodnijom, prvenstveno pojednostavljenjem kompleksnih saobraćajnih situacija. Tu spadaju adaptivni tempomat sa asistencijom upravljanja, koji će biti predstavljen u novom XC90. Prilikom vožnje u kolonama, Volvo automatski prati vozilo ispred. SPA arhitektura je dizajnirana za prihvat tehnologija autonomne vožnje, sve do potpuno samovozećih automobila.

Pogled iza ugla


U razmjeni informacija sa drugim vozilima, infrastruktura povećava vozačevo teoretsko polje vida. Sa inovativnom Car2Car i Car2Infrastructure tehnologijom, vizualne informacije se mogu dijeliti, čime se stvara udobnija i sigurnija vožnja.

Ova tehnologija otvara broje mogućnosti podrške, kao što su informacije o protoku saobraćaja, blagovremena upozorenja na eventualne probleme i ponuda zaobilaznica u slučaju gužve, te održavanje „zelenog vala“, ali i pronalaženje besplatnih parking prostora.

Uvijek u vezi sa svijetom


Želja modernih ljudi o stalnoj povezivosti, seli se u automobil. Ova povezanost može se iskoristiti za sigurniju i udobniju vožnju, ali dovođenje iste do vozačevog sjedišta je sa sigurnosnog gledišta veliki izazov.

Želja da se ostane u vezi sa svijetom, može pomjeriti vozačev fokus sa ceste. To je za Volvo područje u kojem autonomna vožnja igra veliku ulogu. Bez potrebe konstantnog nadgledanja vožnje, vozač se tokom iste može posvetiti nekim drugim aktivnostima.

„Dozvoljavanje automobilu da automatski reaguje je bitno u kretanju prema viziji o automobilima koji se ne sudaraju. Tehnologije koje nudi naša nova SPA arhitektura, značajno će nas približiti ovom ultimativnom cilju“ - zaključuje Jan Ivarsson.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: