{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Mazda MX-5 - dio tri

S
24.2.2005. u 09:32
0
0
Mazda MX-5 - dio tri
0
Mazda MX-5 - dio tri
Ponovni Zoom-Zoom dolazi iz Mazde, ovaj puta radi se o trećoj generaciji roadstera MX-5, popularnijeg kao "Miata".
Iako se MX-5 proizvodi već 16 godina i prodata je u preko 700 hiljada primjeraka, tek sada dolazi treća generacija. Dok neki proizvođači svoje roadstere mijenjaju svake 3-4 godine, kod Mazde je taj vremenski period mnogo duži. To se vidi i po samom dizajnu modela, koji prate neke moderne trendove, ali opet imaju klasični izgled roadstera, tako da vrlo sporo zastarjevaju. Istu smjernicu prati i novi model, za koji bi većina prije rekla da se radi o malo "jačem" redizajnu, nego o potpuno novom automobilu.


No ugledate li novi model parkiran pored starog, odmah ćete primjetiti razliku, jer je MX-5 narastao u svim smjerovima. Dužina i širina su povećani za 40mm, na 3.99 odnosno 1.72 metara, dok se na visini dobilo 10mm, pa sada iznosi 1.25m. Zahvaljujući novoj platformi, porastao je i međuosovinski razmak sa 65 mm na ukupnih 2.33m. Neka tehnika pri izradi podvozja je preuzeta sa RX-8 modela, a slično je i sa unutrašnjosti. Unutrašnje uređenje jako podsjeća na RX-8 i vidan je korak naprijed u odnosu na stari model. Osim boljih materijala i ljepšeg dizajna, zahvaljujući rastu dimenzija porasla je prostranost, a samim tim i komfor u vožnji. Na sigurnost se također obratila pažnja, pa će se pored velikih ojačanja od sada MX-5 moči narućiti i uz bočne zračne jastuke.


Osnovna koncepcija nove MX-5 ostala je identična, motor naprijed, pogon nazad. Ali one "nevidljive" promjene su velike, tako je torziona otpornost povećana za 47%, a balans težine po osovinama je idealnih 50:50% (naprijed/nazad).


To su Mazdini konstruktori postigli obilnim korištenjem aluminijuma, a za odličan raspored težine zaslužan je i mjenjač, koji je za 136mm pomjeren prema zadnjoj osovini (u odnosu na stari model). Za pokretanje MX-5 biti će zadužena dva motora sa 4 cilindra, zapremine 1.8 i 2.0 litre. Manji motor razvija snagu od 126 KS i nudit će se samo na evropskom tržištu (bar u početku), a dolazi u kombinaciji sa 5 stepenim manuelnim mjenjačem. Jači pogonski agregat razvija respektabilnih 160 KS uz 184 Nm obrtnog momenta i kombinuje se sa 6 stepenim mjenjačem, a u opciono će se nuditi i jedna vrsta automatskog mjenjača. Cijena nove MX-5 još uvijek nije poznata, a javnost će prvi susret sa automobilom imati na Ženevskom auto salonu.

B. K.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: