Hatchback i Sportstourer
22

Kralj stiže posljednji, Seat blago ažurirao atraktivni Leon

A. M.
Modernizovani Seat Leon donosi minimalističke promjene s naglaskom na poboljšani infotainment i dva nova pogonska motora. Ulazni trocilindarski TSI motor je već prošlost, a pored hatchbacka osvježenje uključuje i atraktivni karavan Leon Sportstourer.

Njemački koncern Volkswagen ove je godine bio zauzet modernizacijom kvarteta niže srednje klase, koji koriste MQB Evo platformu. U januaru smo vidjeli pristojan facelift modela Golf, februar je pripao Octaviji, a mart je donio poboljšani Audi A3.

Posljedni komad ove slagalice pripada elegantnom kompaktu iz Španije, Seatu Leonu. Prije samo nekoliko godina, daleko najpopularniji model marke postepeno je ustupao pažnju većoj braći i sestrama iz SUV segmenta. Međutim, s proljećem ove godine Seat je odlučio udahnuti laganu modernizaciju i Leonu, koja bi nenametljivo trebala podržati njegovo buđenje, jer ovaj model još uvijek ima šta da ponudi kupcima kompaktne klase.

Po uzoru na ostale pomenute modele, osvježeni Leon će dobiti i potpuno novi infotainment sistem s većom dijagonalom od 10,4, odnosno 12,9 inča i verziju sistema 4.0. Sistem se već dokazao u mnogim automobilima koncerna, uključujući novu Škodu Superb i Kodiaq ili Volkswagen ID.7. Kupci će primijetiti značajan pomak, posebno u pogledu fluidnosti i jednostavnosti čitavog sistema.

Novi infotainment biće upotpunjen digitalnom instrument tablom s dijagonalom od 10,4 inča. U višim paketima opreme kupce čeka i bežični punjač za mobilni telefon snage do 15 W, što je moguće zahvaljujući naprednijoj tehnologiji hlađenja. Dakle, uređaj se ne bi trebao toliko zagrijati tokom procesa punjenja, što je do sada bio čest problem.

Leon ostaje ključni stub u strategiji brenda. Dostupan je sa širokim spektrom pogonskih agregata, uključujući četiri različite tehnologije: TSI (benzin), eTSI (blagi hibrid), TDI (dizel) i eHybrid motore (plug-in hibrid). Ukupno postoji sedam različitih opcija pogonskog sklopa, s rasponom snage od 115 KS do 204 KS. U ponudu su uključene dvije nove pogonske jedinice, benzinski 1.5 TSI motor i nova generacija plug-in hibridnog pogona eHybrid.

Kao što smo već vidjeli kod Golfa, Octavije i A3, motor 1.5 TSI s četiri cilindra mijenja trocilindarski 1.0 TSI i zauzima poziciju osnovne verzije. Maksimalna snaga je porasla na 115 KS (+5 KS), a obrtni moment na 220 Nm (+20 Nm), dok je njegova potrošnja po WLTP standardu 5,3-5,8 litara na 100 kilometara. Ova neelektrifikovana jedinica dolazi isključivo sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Međutim, ako kupci žele sedmostepeni DSG automatski mjenjač, on bez obzira na snagu (115 i 150 KS) stiže u verziji 1.5 eTSI blagi hibrid.

S druge strane, VW Grupa forsira sve više plug-in hibrid, koji u svim vozilima ovog kvarteta, uključujući svakako i Leon pruža maksimalnu snagu od 204 KS i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Sistem kombinuje 1,5-litarski TSI sa snagom od 150 KS, elektromotor snage 115 KS i set litijum-ionskih baterija korisnog kapaciteta 19,7 kWh. S ovim motorom Leon može preći preko 100 kilometara na čistu struju, a dopunjavanje baterije omogućeno je preko naizmjenične struje iz kućne utičnice snage do 11 kW ili preko brzog DC punjača do 50 kW.

Jedina promjena na eksterijeru čini se da su opcioni Matrix LED farovi, inače sve ostaje isto. Pored hatchbacka, redizajn je zahvatio i atraktivnu karavansku verziju Leon Sportstourer.

Osvježeni Seat Leon će ući u proizvodnju već ovog mjeseca u matičnoj tvornici Martorell u blizini Barcelone.