Poznati američki tiktoker
90

Justus Reid na otpadu kupio Zastavu 850 AK, popravit će kombi i putovati bivšom Jugoslavijom

D. B.
Poznati američki tiktoker Justus Reid, koji je sredinom godine odlučio dati otkaz, prodati kuću i živjeti na Balkanu, ispred sebe ima veoma zanimljiv projekt.

Reid je postao veoma popularan u našoj zemlji i okruženju, posebno nakon videa u kojem je snimio svoje putovanje s bh. strongmenom Nedžminom Ambeškovićem na more i to u Zastavinom modelu Yugo.

@justus_reid Would you buy this?? #balkan #serbia #bosnia #croatia #yugo #cartok ♬ original sound - Justus Reid

Amerikancu se Yugo očigledno svidio pa je odlučio otići korak dalje. Na otpadu je pronašao Zastavin mali kombi Zastava 850 AK, kupio ga je i sada ga namjerava popraviti i voziti širom bivše Jugoslavije.

"Upravo sam kupio jugoslovenski kombi o kojem sam sanjao. Stajao je ovdje na otpadu desetljećima. Mislite li da sam pogriješio? Iako sam Amerikanac i nikad nisam vidio ovakvo vozilo, jednostavno sam znao da ga moram imati. Sam ću ga osposobiti i s njim putovati u svaku državu bivše Jugoslavije zajedno s onoliko ljudi koliko bude moglo stati u njega", rekao je Reid u svom videu objavljenom na TikToku.

On je veoma uzbuđen zbog novog projekta, posebno jer popravke namjerava obaviti sam.

"Na ovome će biti veoma lako raditi, garantujem vam. Ova vozila su razvijala oko 35 KS, kladim se da sada ima oko 5 KS. Prozor je držala ljepljiva traka, jedan nedostaje, popravit ću to. Kombi je prešao 37.938 kilometara i nije 'preskočio'. Pratite me i gledajte kako ga popravljam, napišite gdje bih ga mogao prvo voziti", dodao je Reid.

Inače, Zastava 850 AK bio je mali kombi koji je kompanija Zastava proizvodila po Fiatovoj licenci. Kombi je baziran na modelu Fiat 850 te se proizvodio u malom broju primjeraka do kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća.

Kada je bio prazan, njegova težina je iznosila do 745 kilograma.

Model Zastava 850 AK predstavljen je na Sajmu automobila u Beogradu 1980. godine, pokretao ga je motor zapremine 843 cm³ koji je razvijao 32 KS. U poređenju sa Zastavom 750, kombi je imao poboljšani kočioni sistem s disk kočnicama na prednjoj osovini.

Prema dostupnim podacima, između 1980. i 1985. godine je proizveden ukupno 36.481 primjerak, a posljednji je sišao s proizvodne trake u novembru 1985. godine.