auto
0

Fićo postaje zaštićena vrsta

NINA
Maleni automobil Fiat 500, simbol poslijeratne Italije, koji je svojevremeno omogućio najširim masama da dođu do vozila, možda će postati zaštićena vrsta ako se usvoji prijedlog izmjene zakona o saobraćaju koji bi dopustio da taj model ostane u saobraćaju.

Prijedlog je podnesen krajem novembra i konačna odluka bi mogla biti donesena za godinu dana. Tada bi se "cinquecento" i dalje smio voziti, što je oduševilo mnoge ljubitelje tog modela nedavno protjeranog iz saobraćaja zbog zagađivanja.

Pristaše inicijative koju su već nazvali "Spasite Fiat 500", tvrde da prisutnost tog malog auta na cestama, proizvedenog u 3,678.000 primjeraka između 1957. i 1975. godine, neće znatno doprinijeti zagađenju atmosfere. Njegovi protivnici to pobijaju, ocjenjujući da jedan Fiat 500 zagađuje okolinu više nego 200 savremenih automobila.

Bez obzira na to, mali automobil, čija je vrijednost uglavnom emotivne prirode, kao i Citroena 2CV (spačeka) ili Renaulta 4, ima veliki broj ljubitelja u cijelom svetu i ima mjesto u kolekcijama mnogih bogatih ljubitelja automobila.

Jedan od vlasnika malog fiata je, kako je podsjetio dnevnik La stampa i Sandro Pertini, talijanski predsjednik u mandatu od 1978. do 1985., koji je svoju crvenu "limuzinu" vozio po Rimu bez pratnje.

Taj auto ima i Luca Cordero di Montezemolo, predsjednik Ferraria koji je obnovio slavu fabričkog trkačkog tima u takmičenima Formule 1, pri čemu je jedan primjerak poklonio Michaelu Schumacheru nakon njegovih prvih pobjeda za tim Ferraria.

U Japanu također postoji klub obožavatelja fiata 500, koga popularno zovu "kutija za jogurt", ali s cijenama koje mogu dostići i 20.000 dolara.