Predizborni internet rat
0

Stranka kokuza ubjedljivo najpopularnija na Facebooku

Piše: A. Karadža
Sudeći prema profilima na Facebooku, stranke u Bosni u Hercegovini postale su svjesne utjecaja najpopularnije društvene mreže, prvenstveno na mlade, kao i ekonomičnosti ovakve vrste predizbornog marketinga putem kojeg svojim potencijalnim biračima predstavljaju svoje izborne programe.

Skoro sve stranke otvorile su profil na Facebooku, na kojem uglavnom postavljaju izvještaje sa predizbornih skupova i najave gostovanja u političkim emisijama na raznoraznim TV-stanicama u našoj zemlji.

Rijetke su stranke koje nemaju zvanični profil na Facebooku, poput Hrvatske demokratske zajednice ili pak Stranke za BiH čijem je sadržaju moguće pristupiti samo u slučaju da se "sprijateljite" s njima.

Ukoliko bi popularnost na Facebooku bila relevantan pokazatelj uspješnosti na oktobarskim izborima Stranka kokuza odnijela bi ubjedljivu pobjedu.

Naime, ova stranka je do objavljivanja teksta imala 24.865 poklonika što je i do pet puta više od najvećih konkurenata kada je u pitanju popularnost na internetu.

Druga politička partija koja ima najviše poklonika na Facebooku je Naša stranka sa 4.721 fanom, koja se za nekoliko stotina članova društvene mreže našla ispred SDP-a, čiji se profil "sviđa" 4.320 korisnika FB-a.

Stranka za bolju budućnost BiH Fahrudina Radončića svoju je oglašivačku kampanju na internet-portalima dijelom bazirala i na promovisanju Facebook stranice. Do objavljivanja teksta uspjeli su privući 3.850 poklonika, što se može smatrati solidnim rezultatom.

Kada su u pitanju nacionalne stranke najviše poklonika prikupio je SDS, njih 3.342, dok SDA ima 2.449 fanova.

Nacionalne stranke sa hrvatskim predznakom nisu poklanjale previše pažnje ovom načinu komunikacije sa potencijalnim biračima. Tako HDZ nema zvaničnu Facebook prezentaciju, dok su "odmetnici" iz HDZ-a 1990 interesantni tek za 140 korisnika najpopularnije društvene mreže.

Iako Milorad Dodik i njegova stranka i dalje vedre i oblače entitetom Republika Srpska i uživaju veliku popularnost među biračkim tijelom, sudeći prema broju fanova na Faceboku, internet baš i nije omiljena stvar među njihovim sljedbenicima. SNSD-a ima tek 1.629 poklonika.