Više od 40 učesnika
67

Reduciranje saobraćajnih gužvi u Sarajevu počinje planom, institucije i NVO pozvani da ga kreiraju

I. P.
Kanton Sarajevo je pozvao više od 40 učesnika iz različitih državnih institucija, nevladinih organizacija i civilnih društava da razviju Plan održive urbane mobilnosti Kantona Sarajevo.

Cilj radionice je razviti zajedničku viziju prvog sarajevskog plana održive urbane mobilnosti (SUMP), te kreirati viziju i ideju kako zapravo želimo da naš grad izgleda do 2030. godine.

Grad Sarajevo i Kanton Sarajevo su partneri u regionalnom projektu "Održiva urbana mobilnost u zemljama jugoistočne Evrope II" (SUMSEEC II) u okviru Otvorenog regionalnog fonda za jugoistočnu Evropu - energetska efikasnost (ORF-EE). Projekat finansira njemačko Ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) i implementira ga GIZ. Vizija koju su razvili učesnici radionice danas predstavlja osnovu za SUMP - strateški plan osmišljen da zadovolji potrebe mobilnosti ljudi u gradovima i njihovom okruženju za bolji kvalitet života.

Prisutnima su se obratili zamjenik gradonačelnika Sarajeva, Milan Trivić, Ekonomski savjetnik u Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, Emir Hota, regionalna voditeljica projekta ispred GIZ-a, Dubravka Bošnjak, prof. dr. Osman Lindov ispred CEDES Consortium i Anna Loffing kao njemački ekspert za urbanu mobilnost ispred Mreže za promjene.

“Nadam se da će nam plan održive mobilnosti - SUMP dati dobru osnovu u borbi sa problemima vezanim za transport u urbanim gradskim područjima. Cilj ovoga plana je osiguranje dostupnosti poslova i usluga svim građanima, poboljšanje sigurnosti i zaštite, smanjenje zagađenja potrošnje energije, povećanje efikasnosti i ekonomičnosti u transportu i na kraju povećanje atraktivnosti i kvalitete gradskog života", rekao je Hota, Ekonomski savjetnik u Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo.

“Kvalitet života u drugim jugoistočnim evropskim prijestolnicama, uz primjenu ovakvih SUMP planova, znatno se poboljšao. Gradovi u regionu imaju podršku u uključivanju u procese strateškog planiranja sa primarnim fokusom na potrebe građana, održivih rješenja, smanjenje emisije stakleničkih plinova i poboljšanje kvaliteta života", rekla je Bošnjak, regionalna voditeljica projekta ispred GIZ-a.

Anna Loffing, njemački ekspert za urbanu mobilnost, ispred SEE Change Neta (kojeg je uspostavio Centaa za međunarodnu migraciju i razvoj; CIM), istakla je da učešće građana i svih učesnika u centru održivog planiranja urbane mobilnosti.

"Naša je uloga da slušamo one koji svakodnevno koriste transportni sistem i da se njihov glas računa priliko izrade ovakvog plana", rekla je Loffing.

“Na osnovu vizije razvijene sa svim zainteresiranim stranama, uspostaviće se niz konkretnih ciljeva i mjera. Mjere će podržati odlučnije strateške korake ka evropskim standardima i očekivanjima građana", kazao je Haris Ćatić, direktor CEDES.ba.

Također, direktor Mreže za promjene (SEE Change Net), Garret Patrick Kelly naveo je kako energetsko modeliranje pokazuje da 1/3 energije u BiH ide na tranport, a nedavna studija koju su sufinancirali pokazuje da polovica svih zagađenja u Sarajevu dolazi od automobila i autobusa.

"Trebamo gledati na buduće Sarajevo bez prometnih gužvi, s visokokvalitetnim javnim prijevozom i mnogo čistijim zrakom i zelenim pješačkim prostorom. Postoje mnoge organizacije kao što su EBRD, Sida UK, Gov GIZ i EU koje su spremne podržati pravu viziju mobilnijeg Sarajeva", kazao je Kelly.