Škola u vrijeme pandemije
291

Ko će ići u klupe, a ko ostaje kući? Moguće dvije opcije za početak nove školske godine u Sarajevu

N. V.
Ministarstvo obrazovanja i nauke KS uveliko razmatra početak nove školske godine te pokušava iznaći najbolje rješenje. Za sada su u opticaju dva načina realizacije nastave, no nijedna od njih nije savršena. S druge strane, savršeno rješenje za školovanje u doba pandemije ne postoji.

Čini se da nijednim načinom za početak nove školske godine ne mogu baš svi biti zadovoljni - odlazak u školske klupe bi značio potencijalnu mogućnost zaraze, dok nastava od kuće nije prihvatljiva iz više razloga.

Online nastavu onemogućavaju tehnička i tehnološka ograničenja

Nemaju sva djeca u Bosni i Hercegovini opremu potrebnu za praćenje ovakvog vida nastave zbog čega se to na kraju svede na "nastavu na daljinu" putem društvenih mreža što je nedopustivo s obzirom na to da je ovakvo učenje vrlo niskog kvaliteta.

Pored ovoga, postoji i regulativni problem u vidu potrebe formiranja određenih pravila kako bi zloupotreba online nastave bila sankcionisana. Primjere zloupotrebe smo imali u prethodnoj školskoj godini kada su učenici dijelili svoje pristupne šifre osobama koje ne bi smjele biti prisutne na online nastavi.

Ministarstvo ima potencijalno rješenje za septembar

Kantonalno, resorno ministarstvo na čelu sa ministrom Anisom Krivićem je došlo do nekoliko realnih rješenja - odnosno dva. Oba rješenja, prema saznanjima Klix.ba, su kombinacija tradicionalne i online nastave.

Prva opcija

Učenici nižih razreda osnovne škole (od prvog do četvrtog razreda) i učenici prve godine srednje škole bi trebalo da od septembra budu u školskim klupama.

Ovo je zamišljeno na način da oni budu podijeljeni u grupe kako bi u učionici bilo što manje đaka, a samim tim i mogućnosti za socijalno distanciranje. Časovi bi bili skraćeni, a vjerovatno bi bio ukinut i veliki odmor čime bi spriječili fizički kontakt i prenošenje virusa među učenicima.

Ideja da ovi učenici idu u školu dok bi ostali pohađali nastavu online, dolazi iz određenih epidemioloških pretpostavki kao i iz analize gradiva koje đaci u ovim razredima uče.

Učenici nižih razreda imaju manje predmeta, pa neće biti preteško organizovati ih na predloženi način, a dosadašnje epidemiološko iskustvo nam govori i to da je najmanji broj zaraženih bio među djecom, pogotovo mlađom.

Ukoliko se ovaj način organizovanja nastave ispostavi kao dobar, nadležni sličan princip planiraju primijeniti i na ostatak učenika osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja.

Druga opcija

O onome što je druga opcija u Kantonu Sarajevo, već se govorilo u javnosti. U pitanju je organizovanje nastave tako da svi učenici, ali u grupama određeni period idu u školu, a zatim određeni period uče od kuće.

Npr. ukoliko u razredu ima 30 učenika bili bi podijeljeni u dvije grupe. Dok bi jedna grupa išla u školu, druga bi nastavu pratila od kuće. Taj period bi mogao da bude sedam dana školske nastave - sedam dana online nastave ili jedan dan školske nastave - jedan dan online nastave.

I jedna i druga opcija će zasigurno biti komplikovana za realizaciju. Prije nego što dođe septembar vlasti moraju i dobro isplanirati mnoge detalje ukoliko žele da ovo funkcioniše.

Naravno, ne mora nužno značiti da će nastava u septembru izgledati ovako s obzirom na to da epidemiološka situacija diktira novu školsku godinu kao i brojne druge životne aspekte.

Prilikom nedavnog obraćanja federalnih vlasti, pomoćnik ministra zdravstva Federacije BiH Goran Čerkez je kazao da bi ubrzo trebale da budu poznate i preporuke za početak nove školske godine Kriznog štaba Ministarstva zdravstva FBiH.

Iz kantona su na federalni nivo i ranije apelovali da svoje preporuke definišu kao naredbe jer bi im tako bilo jednostavnije postupati, dok iz federalnog Kriznog štaba poručuju da kantoni treba da donose odluke u zavisnosti od pojedinačnih epidemioloških situacija.