|

Borba učitelja između koronavirusa i nastave: Živa riječ je ipak živa riječ

Borba učitelja između koronavirusa i nastave: Živa riječ je ipak živa riječ
121
N. V.
24.3.2020. u 09:07
51
komentara
121

dijeljenja
Borba učitelja između koronavirusa i nastave: Živa riječ je ipak živa riječ Ilustracija/Shutterstock
Od 16. marta, zbog širenja zaraze koronavirusom, školski časovi za osnovce i srednjoškolce odvijaju se ispred televizora. Ovakav vid rada ne samo da je iscrpljujući za prosvjetne radnike, nego je i zbunjujući za učenike, pogotovo one najmlađe.
Nastava na daljinu i instruktivna nastava većini je učitelja i nastavnika nešto sa čim se do sada nisu sretali, odnosno nisu morali. O iskustvu učitelja i đaka sa školskim časovima koji se odvijaju putem televizije, vibera i maila, poteškoćama i pozitivnim stranama, razgovarali smo s učiteljicom iz Doboja koja nam je naglasila da bi svi nastavnici sada trebali imati visoku toleranciju za učenike, jer njima ovakav rad najteže pada.

No, nastava se ipak, uz angažman učitelja, roditelja i učenika, može održati. U BiH to funkcioniše tako da učenici prate nastavu koja se emituje na javnim televizijskim servisima BHRT-u i RTRS-u, učitelji pojasne ukoliko nešto nije shvaćeno, nakon čega učenici rade zadaću koju dobiju od "učiteljica sa TV-a". Kada završe zadaću šalju je svojim učiteljicama koje to pregledaju i ispravljaju.

Neki učitelji i nastavnici imaju mogućnost formiranja e-učionica uz pomoć Googleovog Classroma, Hangoutsa i videopoziva, međutim Bosna i Hercegovina nije dovoljno tehnološki razvijena, mnogi učenici, osim što nemaju telefone, nemaju dovoljno dobru internet konekciju za ovakvu nastavu.

Onima koji ne mogu ovako organizovati časove preostaje maštovitost i anketa na Viberu pomoću koje učenici potvrđuju da su prisutni.

Dodatni problem je dosadašnja neusklađenost plana i programa s onim koji se emituje, kao i gradivo koje je teško savladati na daljinu. Primjer je matematička oblast geometrija koju učitelji moraju iscrpno i slikovito objasniti, ne samo učenicima, nego i roditeljima, jer dijete nije u mogućnosti shvatiti samo na osnovu nacrtanog primjera. Tako nerijetko naši prosvjetni radnici putem Viber aplikacije šalju fotografije kvadrata, kocke i na najbolji mogući način objašnjavaju šta su to strane, suprotne strane, tjemena, ivice.

Primjer nastave putem Vibera Primjer nastave putem Vibera


Učenicima nastava na daljinu ne mora nužno biti samo teška, može biti i zabavna, ali učinkovitost ovakvog učenja bit će jasna tek nakon testiranja. Zabavni dio svega sigurno su učiteljice koje upute poneku šalu na Viberu, te roditelji, bake i deke koji zajedno s njima prate nastavu.

Iako učenici jesu disciplinovani, prisustvuju nastavi, rade domaće zadatke, ovakav rad je stresan i naporan. Mnogi će vam prosvjetni radnici reći da je "živa riječ ipak živa riječ", to nam je potvrdila i učiteljica s kojom smo razgovarali. Ona nam je objasnila i da cijelu situaciju u vezi s improvizovanjem nastave dodatno otežava stres zbog epidemiološkog stanja u državi. Na kraju radnog dana u kojem ocjenjuju, uče i vaspitavaju đake, prosvjetni radnici ipak imaju porodicu i prijatelje za koje brinu, pogotovo u doba kada se svijetom širi virus za koji ne postoji vakcina, ni lijek.

Sasvim je sigurno da je pandemija otežala život učenicima, roditeljima i učiteljima koji su nerijetko i roditelji pa sve ono što roditelji njihovih đaka moraju da rade, učitelji moraju i sa svojom djecom. No iz ovoga prosvjeta može izvući i neke dobre ideje kao što su e-učionice, kreativan prikaz gradiva i strpljenje koje bi svakako trebalo da postoji.
Prijavi grešku


Komentari (51)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...