Otkriće u Brazilu

Pronađena nova vrsta dinosaurusa koja je živjela prije 100 miliona godina: Otisci kažu da je bio brz

A. L.
Brazilska geološka služba objavila je u četvrtak novu vrstu dinosaurusa, brze životinje koja je živjela u pustinji tokom ranog perioda krede.
Nova vrsta, nazvana Farlowichnus rapidus, bila je mala životinja mesožderka veličine današnje ptice seriema, odnosno visoka oko 60-90 cm, prema istraživačima. Otkriće je objavljeno u naučnom časopisu Cretaceous Research.

"Iz velike udaljenosti između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da je riječ o vrlo brzom gmizavcu koji je trčao preko drevnih dina", navodi se u saopćenju geološke službe.

Rani period krede protezao se od prije 100 do 145 miliona godina.

Fosilizirane "puteve" dinosaurusa, kako ih nazivaju naučnici, prvi je pronašao 1980-ih italijanski svećenik i paleontolog Giuseppe Leonardi u današnjem gradu Araraquara, u državi Sao Paulo.

Leonardi je 1984. donirao jedan od uzoraka otiska stopala, pronađen u takozvanoj formaciji Botucatu, grupi stijena formiranih u drevnoj pustinji dina, Brazilskom Muzeju nauka o Zemlji (MCTer).

Otisci stopala se razlikuju od svih ostalih poznatih otisaka stopala dinosaurusa, rekao je paleontolog MCTer Rafael Costa.