Istraživanje se nastavlja

Napravljen gel za razgradnju alkohola u organizmu i sprečavanje mamurluka

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Naučnici su od proteina sirutke napravili gel koji razgrađuje alkohol u crijevima, čime se smanjuju opojni učinci alkohola. Ovo je postignuće koje bi moglo biti novi način u borbi protiv mamurluka.

Predstoji ispitivanje ovog gela na ljudima, a ispitivanjima na miševima je utvrđeno da se nivo alkohola u krvi ovih životinja smanji do 50 posto te da je njihov organizam zaštićen od štetnih učinaka alkohola. Mnoge posljedice prekomjerne konzumacije alkohola su uzrokovane acetaldehidom. Konstatovano je da gel brzo i učinkovito pretvara alkohol u bezopasnu octenu kiselinu prije nego što uđe u krvotok.

"Gel premješta razgradnju alkohola iz jetre u probavni trakt. Za razliku od toga kada se alkohol metabolizira u jetri, ne stvara se štetni acetaldehid kao međuproizvod", objasnio je koautor studije Raffaele Mezzenga s ciriškog univerziteta ETH.

Naučnici pretpostavljaju da bi se gel u nastavku istraživanja mogao razviti u oralnu pilulu koja bi se mogla uzimati prije ili tokom konzumacije alkohola kako bi se spriječilo povećanje nivoa alkohola u krvi, kao i kako bi se spriječio štetni utjecaj acetaldehida na organizam. Međutim, istraživači su ukazali da je gel djelotvoran samo dok je alkohol u crijevima i da vrlo malo može djelovati kada alkohol uđe u krvotok.

"Gel bi mogao biti posebno interesantan onima koji ne žele da se u potpunosti odreknu alkohola, pod uslovom da ne opterećuju svoje tijelo i ne žele aktivno dejstvo alkohola", mišljenja je Mezzenga.

Kako bi se gel napravio, nekoliko sati su kuhani proteini sirutke, čime su pretvarani u duge i tanke fibrile. Gel se formirao dodavanjem soli i vode kao rastvarača. Osim toga, korišteni su pojedinačni atomi željeza kao katalizatori ravnomjerno raspoređeni po površini dugih proteinskih vlakana.

"Potopili smo fibrile u željeznoj kupki, da tako kažem, kako bi mogli učinkovito reagovati s alkoholom", obrazložio je još jedan autor studije Jiaqi Su.

Za suzbijanje utjecaja alkohola potreban je i vodikov peroksid, koji nastaje reakcijom između glukoze i nanočestica zlata, koje su u gelu. Primijećeno je da je gel učinkovit kod miševa, kojima je samo jednom dat alkohol, kao i kod miševa kojima je redovno davan alkohol tokom deset dana.

Naučnici tvrde da je gel smanjio nivo alkohola u krvotoku miševa za 40 posto, i to za pola sata nakon što im je data doza alkohola. Pet sati poslije, nivo alkohola je smanjen za čak 56 posto. Osim toga, naučnici uvjeravaju da je gel u velikoj mjeri smanjio stresne reakcije u jetri miševa.

Uočeno je i to da su miševi, kojima je alkohol redovno davan tokom deset dana, imali značajno manji gubitak težine, manje oštećenje jetre, a samim tim i bolji metabolizam u jetri i bolje vrijednosti u krvi, piše britanski list Independent.