Kultura
0

"Nigdje u Evropi" najbolji film festivala "Pravo ljudski"

FENA
Film "Nigdje u Evropi", njemačke autorice Kerstin Nickig, proglašen je za najbolji film 5. festivala "Pravo ljudski", koji večeras završava u Sarajevu.

U konkurenciji za najbolji film bilo je deset autorskih dokumentarnih prvijenaca, a "Nigdje u Evropi" je priča o izbjeglicama i njihovoj sudbini u zemljama Evropske unije, odnosno o posljedicama evropske politike prema njima.

Nagradu u konkurenciji "Zumiraj prava" za mlade, koju je prezentirao zamjenik britanskog ambasadora u BiH David Gordon Macleod, dobio je film "Muška dominacija" belgijskog autora patrica Jeana.

Ovaj film oslikava obrise muške dominacije koja je samo djelomično dovedena u pitanje, u kojoj se i muškarac mora boriti za mjesto koje mu pripada, ali u kojem žene i dalje prečesto stradaju.

Dobitnik posebnog priznanja je film "Moja Perestrojka" autorice Robin Hessman.

Na ovogodišnjem festivalu Pravo ljudski prikazano je znatno više filmova nego ranije, ukupno 51, uz četiri nova programa, dok je festival po prvi put imao takmičarski karakter.

Osim dva programa za koja su bila predviđene nagrade, organiziran je i Kratki kung fu, program kratkih dokumentaraca u kojem je prikazano 11 filmova autora iz cijelog svijeta, zatim program za autore iz BiH, u okviru koga su prikazana samo tri filma, dok je predstavljanjem ostvarenja sa festivala u Glazgovu nastavljena razmjena sa festivalima sličnog karaktera.

Kreativna direktorica i selektorica prograna Kumjana Novakova ocijenila je da je ove godine povećan interes javnosti, jer su za razliku od drugih festivala svi sadržaji festivala "Pravo ljudski" potpuno slobodni, uključujući otvorene radionice koje su pobudile veliko zanimanje.

Novakova je navela da je profil publike koja je posjećivala festival bio veoma raznolik. Radilo se o raznovrsnoj publici svih doba, za razliku od prvih godina kada su festival posjećivali uglavnom aktivisti NVO koja se bave ljudskim pravima.

Ona je zato ocijenila da se festival "Pravo ljudski" uspio profilirati i da je stvorio svoj identitet, te da se došlo do tačke kada "nema povratka, već moramo naprijed".