|

COD Luna proizvodi džemove, sokove i slatka isključivo po tradicionalnoj recepturi

COD Luna proizvodi džemove, sokove i slatka isključivo po tradicionalnoj recepturi
1
S.H.P.
16.10.2019. u 11:32
0
komentara
1

dijeljenja
COD Luna proizvodi džemove, sokove i slatka isključivo po tradicionalnoj recepturi
Danas se obilježava međunarodni dan žena na selu. Tim povodom u Importanne centru u Sarajevu održan je sajam u realizaciji Sweden/USAID FARMA II projekta. Na sajmu je učestvovalo 11 kompanija, a među njima i ženska inicijativa COD Luna iz Rudog koja postoji već pet godina. Oni se bave proizvodnjom domaćih organskih proizvoda džemova, sokova i slatkog.
Sokove prave u maloj fabrici ali na tradicionalan način bez ikakvih primjesa, konzervansa ili vještačkih dodataka.

"Svi su sokovi čisti matični sokovi kuhani na određenim temperaturama. Slatko i džemove pravimo u kućnoj radinosti po starim, tradicionalnim recepturama. Sve ono kako se nekada radilo, radimo i danas. Drago mi je da izlažemo baš danas, na Međunarodni dan žena na selu. Želimo da poručimo svima da se glas žena na selu čuje i da se njihov doprinos prepoznaje i to je naša osnovna misija", kazala nam je predstavnica Ženske inicijative COD Luna Daliborka Ljubojević.



Kada je proizvodnja sokova u pitanju u Inicijativi su aktivne tri žene, a kada je u pitanju proizvodnja džemova uključeno je više osoba.

"Sve su to tradicionalni recepti s tim što smo mi urbano-tradicionalne domaćice pa smo da bi na neki način uprostili način pripreme i da bi proizvodi trajali duže počeli da radimo s modernim mašinama. Na primjer pasterizaciju vršimo u specijalnim mašinama. Osim toga mjerimo temperaturu što prije žene nisu mogle, mjerimo brikse za slatka, to je gustina i kvalitet materije što naše bake nisu znale i nisu mogle", objasnila je.

Ljubojević je kazala da je mnogo bolja opcija konzumirati prirodno spravljene sokove, jer će nas hemija jednog dana uništiti. Navodi da je danas najveći problem to što kupci često ne mogu biti stopostotno sigurni da je proizvod zaista domaći.

"Kod nas je problem što svi tvrde da imaju domaće proizvode zbog toga je vrlo teško uvjeriti kupce da je sok sto posto domaći. Svoje proizvode prodajemo putem naše Facebook stranice i šaljemo ih brzom poštom. Kada kupci probaju naše proizvode nekako se uvijek vrate. Međutim najviše prodajemo zahvaljujući preporuci kupaca koji su zadovoljni našim domaćim proizvodima", objasnila je.



Iz ženske inicijative COD Luna ističuda imali su sreće pa su se neki od njihovih proizvoda našli u marketima u Sarajevu i Banjoj Luci.

"Jako je teško distribuirati domaće proizvode, jer se kod nas još uvijek ne cijeni kvalitetna roba. Mi smo zahvaljujući poljoprivrendoj zadrugi 'Uvac' uspjeli neke proizvode ponuditi marketima u Bosni i Hercegovini. Međutim kada je riječ o pojedincu jako je teško velikim marketima ponuditi robu. To nije ni malo lako, ali se nekako nadam da će situacija biti biti bolja jer će u protivnom biti sve manje domaćih proizvođača i manje zdrave hrane", rekla je.

Iz Ženske inicijative COD Luna kazali su da će se svim silama truditi da održe kvalitetu svojih proizvoda, te da će svojim kupcima uvijek nuditi samo kvalitetne proizvode.



Međunarodni dan žena na selu, ustanovljen je na inicijativu Generalne skupštine Ujedinjenih naroda. Preko 60 posto stanovništva u BiH čini populacija koja živi na selima i u lokalnim zajednicama od stotinu do nekoliko hiljada stanovnika.

Oko 33 posto korisnica podrške Sweden/USAID Farama II su žene koje svojim znanjem, vrijednim radom i upornošću osiguravaju prihode ne samo za svoju porodicu nego i za svoju lokalnu zajednicu.



Danas je na sajmu učestvovalo 11 kompanija: Ecomedico, Halilović, LJBilje, Organlook, Family S, Kantar Homemade, Elmar, COD Luna, Klekovača i Kupres Milch.
Prijavi grešku


Komentari (0)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...

Trenutno nema komentara na ovaj članak.