Koštao 500 miliona eura
37

Rumuni otvaraju svoj "Golden Gate": Pogledajte kako izgleda treći najveći viseći most u Evropi

V. K.
Most Braila povezat će istok države, ali i Rumuniju sa Moldavijom (Foto: Facebook9
Most Braila povezat će istok države, ali i Rumuniju sa Moldavijom (Foto: Facebook9
Rumunske vlasti danas će i službeno za promet otvoriti viseći most preko Dunava koji će tako postati treći po veličini u Evropi.

Most Braila, koji su Rumuni već nazvali i rumunskim "Golden Gateom", koštao je 500 miliona eura, a ceremoniji otvaranja prisustvovat će i rumunski predsjednik Klaus Iohannis.

"Most Braila je najviša i najskuplja građevina u Rumuniji još od 1989. godine. Radovi na mostu su trajali skoro pet godina, a zvanično su započeli 2018. godine. Tri godine kasnije završena je gradnja potpornih stubova visokih 192 metra te je počela ugradnja potpornih kablova", piše rumunski Digi24.

Mediji u ovoj državi bavili su se i drugim detaljima mosta te je navedeno kako su tzv. sidreni kablovi teški oko 6.700 tona.

"Proizvela ih je japanska kompanija i imaju 120 godina garancija. Ukupna dužina korištenih kablova je 80.000 kilometara što je dovoljno da dva puta okruže Zemlju", pojašnjava se.

Sa ukupnom dužinom od 1.975 metra, most Braila je najveći u Rumuniji i treći po veličini viseći most u Evropi. Ujedno, ovaj most će povezati rumunsku regiju Moldaviju sa istokom države i prema preliminarnim procjenama njime će dnevno prolaziti 5.000 automobila.

Povodom otvaranja mosta oglasio se i ministar saobraćaja Ionel Scriosteanu koji se osvrnuo na detalje cijelog projekta.

"Most je projektovan da ima vijek trajanja od 120 godina. Imat će centar za nadzor i kontrolu koji će trajno snimati stanje mosta. Postavljeno je preko 50 senzora na bitnim tačkama mosta. Kako bi se osigurala izdržljivost i visoka antikorozivna zaštita, zrak na mostu će se isušivati, a relativna vlažnost će se održavati ispod 40 posto", pojasnio je ministar.

Također, ono što je zanimljivo, Rumuni u prvih pet godina neće plaćati putarinu prilikom prelaska ovog mosta.

Za gradnju ovog mosta iskorišteno je 52.360 tona čelika kao i 297.000 tona betona. Kada je riječ o cijeni projekta, izgradnja visećeg mosta procijenjena je na 485 miliona eura što obuhvata projektovanje i izgradnju mosta.

Most Brailu imat će četiri trake, trake za vanredne situacije te pješačke i biciklističke staze. Sa obje strane mosta izgrađena su i dva pristupna vijadukta dužine 110 metara.