Hercegovina u zraku
55

Aerodrom u Mostaru konačno oživljava: Na ljeto letovi za Diseldorf, u planu i druge destinacije

G. Š.
Foto: G. Š./Klix.ba
Foto: G. Š./Klix.ba
Mostarski aerodrom će s dolaskom nove turističke sezone konačno oživjeti s obzirom na to da je dogovoreno vraćanje Eurowingsa i oživljavanje sezonskih letova za Diseldorf, a privode se kraju i pregovori za slijetanje aviona na mostarsko tlo iz Poljske i Mađarske.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić kaže da je priča o vraćanju Eurowingsa sigurna i da se radi o nastavku ranijih dogovora i ugovora o vraćanju sezonskog poslovanja iz Dusseldorfa od 30. juna, koji će trajati do kraja augusta, ali da se uspostavlja zračna veza i sa Poljskom.

Mario Kordić (Foto: G. Š./Klix.ba)
Mario Kordić (Foto: G. Š./Klix.ba)

"Krajem ove sedmice naša delegacija putuje u Poljsku povodom potpisivanja ugovora s jednom charter kompanijom koja će imati redovite letove u Mostar. Radi se o vjerskom turizmu koji je zbog Međugorja nama jako bitan, jer to su većinom putnici na mostarskom aerodromu", kaže Kordić.

Naglašava da se uz intenzivne pregovore s aviokompanijama privode kraju i tehničke popravke Aerodroma Mostar kako bi zadovoljili uslove drugih aviokompanija za slijetanje aviona na mostarsko tlo, kako bi se najveći grad u Hercegovini povezao zračnim linijama što prije i sa što više gradova u svijetu.

"Nadam se da ćemo vrlo brzo ići i prema Budimpešti razgovarati s Wizz Airom i to je koncept kojim se vodimo", kazao je Kordić uvjeren da će mostarski aerodrom ovog ljeta imati letove za Mađarsku i početi da piše nove stranice uspješnog poslovanja.

Ističe kako će Aerodrom Mostar ove sezone imati već neke letove sigurno, ali mu je želja da Mostar bude što prije povezan sa što više zemalja svijeta kako zbog turizma tako i svega ostalog što će utjecati na bolju sliku najvećeg grada u Hercegovini.

Potpuno operativan aerodrom je, kako ističe, od strateškog interesa za razvoj ne samo Mostara nego i čitave Hercegovine i mjesecima se radilo na pregovorima o novim rutama koje su potrebne za povezivanje Mostara s evropskim destinacijama.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Znajući da će samo funkcionalan aerodrom omogućiti Mostaru da u potpunosti iskoristi prednosti geografskog položaja, Grad Mostar je početkom godine potpisao Sporazum s Vladom Hercegovačko-neretvanskog kantona da dug, koji prema njima HNK ima od osam miliona KM, usmjeri za Aaerodrom Mostar.

Po tom Sporazumu je prvi milion već uplaćen, a tokom ove godine će biti uplaćen još million KM, dok će treći i četvrti dio u iznosu od po dva miliona KM biti uplaćeni do kraja 2023. odnosno 2024. godine, te ostatak od 1,8 miliona KM tokom 2025. godine.

Osim za modernizaciju, Aerodrom Mostar će dodijeljena sredstva koristiti i za subvencioniranje niskotarifnih prijevoznika za početak letova do mostarskog aerodroma koji svojim poslovanjem od pojave pandemije ne uspijeva zaraditi ni za plaće radnika.

Mostarski aerodrom u prošlog godini, zaključno s augustom, imao je ukupno 516 putnika uz 60 operacija, većinom manjih aviona uz nekoliko charter letova, dok su u 2019. godini u istom periodu ostvarili 240 operacija s ukupno 21.535 putnika.

Ukupan finansijski dio prometa aerodroma (zračne usluge) zaključno s augustom 2021. godine iznosi 68.384 KM, što nije dovoljno ni za plate s obzirom na to da ova kompanija ima 58 zaposlenika, što je znatno više nego u vrijeme kad je ostvarivala najveći broj letova.