Vozili smo
450

Škoda Karoq stigao u BiH: Prvi kilometri kroz snijeg i minuse Blidinja

Klix.ba
(Foto: K. S./Klix.ba)
Odličnom trasom koja je išla od centra Sarajeva, preko Jablanice do Blidinja na kojem su nas dočekale niske temperature, snijeg i nemilosrdan vjetar, prešli smo preko 300 kilometara u novom SUV modelu Škode. Karoq je mlađi brat veliog Kodiaka, ali u ovim nemilosrdnim uslovima nam je pokazao kako je jednako sposoban.

Škoda Karoq dobio je ime kao i model Kodiaq - od stanovnika otoka Kodiaka. Udaljeni arhipelag ispred južne obale Aljaske smješten na 57. stepenu geografske širine i 153. stepenu geografske dužine očarava svojim divljim, netaknutim krajolikom. Ovdje nastanjeni domoroci plemena Aleuta automobile na svom jeziku nazivaju "KAA'RAQ". Pojam "RUQ" koriste za strijelu, koja u logotipu marke Škoda predstavlja središnji element i naglašava dinamiku marke. Iz snažne kombinacije ovih dviju riječi naposljetku je nastao naziv za novi kompaktni SUV marke ŠKODA - ŠKODA KAROQ.

Današnja snježna avantura potvrdila nam je da je porijeklo imena novog kompaktnog SUV-a iz Škode sasvim odgovarajuće. Iako je u momentima vidljivost bila tek koji metar dalje od oštro oblikovanog poklopca motora Karoqa, uz odličan pogon na sve točkove ali i dobru preglednost iz kabine Škoda karavan iz Sarajeva je sa lakoćom stigao do Blidinja. Tu smo se u nešto dubljem snijegu uspjeli i zabaviti sa Karoqom, te nam se svojim kompaktnijim proprocijama učinio zabavnijim i okretnijim od velikog i prostranijeg Kodiaqa.

U ponudi Škode novi Karoq stiže kao zamjena za uspješni model Yeti, te svojim raskošnijim dimenzijama nudi znatno više prostora i upotrebljivosti. Tako je treći član društva kojem pripadaju Volkswagen Tiguan i SEAT Ateca, dug 4.382, širok 1.841 i visok 1.605 milimetara. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.638 milimetara, a zapremina prtljažnika je od minimalnih 521 do maksimalnih 1.810 litara (s izvađenim zadnjim sjedištima).

Škoda Karoq nam je u ovih 300-tinjak kilometara pokazala i vro moderno i ugodno unutrašnje uređenje. Tako se može pohvaliti i modernim detaljima kao što je digitalna instrument tabla, ali i savremen infotainment sistem sa velikim ekranom osjetljvim na dodir na centralnoj konzoli. Također, prostor na zadnjim sjedištima i u prtljažniku je u skladu sa očekivanjima, te spada u sami vrh klase.

Foto: K. S./Klix.ba
Foto: K. S./Klix.ba

Karoq donosi i pregršt nove i savremene opreme zbog koje je sigurniji, komforniji ali i bolje izgleda, pa su tako tu i nova FULL LED svjetla, automatsko otvaranje prtljažnika uz pomoć virtuelne pedala, grijani upravljač kao i vrlo praktična varioflex sjedišta.

U ponudi su motori 1.5 TSI benzinac sa 150 KS, 1.6 TDI dizelaš sa 115 KS i 2.0 TDI sa 150 KS, dok će u narednoj godini u ponudi biti i najsnažniji motor 2.0 TDI sa 190 KS.

Početna cijena modela KAROQ iznosi 42.184 KM, koliko košta model sa 1,5 TSI motorom, prednjim pogonom i paketom opreme Ambition. Najpristupačniji dizelski model je Karoq 1,6 TDI Ambition sa 7-stepenim DSG mjenjačem, a koji do registracije košta 48.052 KM.

Naravno, većinu zanimaju modeli sa pogonom na sve točkove, pa Karoq 2,0 TDI sa 6-stepenim runim mjenjačem i 4x4 pogonom i Ambition paketom opreme do registracije košta 51.769 KM.