|

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon
0
E. Z.
13.10.2019. u 08:35
7
komentara
0

dijeljenja
1/7
2/7
3/7
4/7
5/7
6/7
7/7
Kia Motors je s razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove varijante s niskim emisijama štetnih plinova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u razredu kompaktnih porodičnih vozila.
Proizvodnja plug-in hibrida Kia XCeed i Ceed Sportswagon će se odvijati u Slovačkoj (Žilina), a to će ujedno biti i Kijini prvi priključni hibridi, koje će proizvoditi u Evropi. Kijina 7-godišnja garancija (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže) je fabrička garancija i važiće i za baterije i elektro motor. Prodaja obje varijante, namijenjene isključivo Evropi, počinje početkom iduće godine.

Plug-in hibrid ukupne snage 141 KS i okretnog momenta 265 Nm

Plug-in hibridi XCeed i Ceed Sportswagon nude uvjerljivu alternativu klasičnim benzinskim i dizelskim modelima. Novi pogon kombinuje litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litarski ‘Kappa’ benzinski četverocilindrični GDI motor. Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći okretni moment iznosi 265 Nm, što modelu Ceed Sportswagon omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, dok Xceedu za to treba tačno 11 sekundi.

Pogon snagu prenosi pomoću 6-stepenog mjenjača s dvostrukim kvačilom (6DCT), koji vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih vozila opremljenih s elektronskim bezstepenim mjenjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tokom pretvaranja energije. Kijin 6DCT se razlikuje, jer omogućava punu izlaznu snagu i kod benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko mjenjača, uz minimalan gubitak energije.

Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je dio standardne opreme plug-in hibridu omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje baterijskog sklopa tokom kočenja ili "krstarenja", što doprinosi poboljšanju učinkovitosti pogona.

Domet isključivo na struju oko 60 kilometara

Kia procjenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko 60 kilometara za oba vozila, što bi vozačima trebalo biti dovoljno za većinu dnevnih i kratkih vožnji. Emisije CO2 za plug-in varijante još nisu poznate, jer još nije završen postupak homologacije.

Obje varijante su opremljene sa Kijinim novim sistemom za emitovanje zvučnog upozorenja, koje se aktivira samo kod vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unazad. Sistem emituje zvuk do 59 dBA, koji sigurno obavještava pješake o kretanju vozila.

Novi dizajnerski detalji i tehnologije u kabini

Obje izvedbe mogu se pohvaliti karakterističnim dizajnerskim detaljima po kojima se razlikuju od benzinskih i dizelskih varijanti XCeeda i Ceeda Sportswagon.

Vozila imaju zatvorenu masku sa karakterističnim "tigrovim nosom", koja poboljšava aerodinamičnost, a Sportswagon je dobio i ‘eco plug-in’ vanjske oznake. Ulaz za punjenje je gotovo neprimjetno postavljen iznad prednjeg lijevog blatobrana. Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijskim naplacima imaju svoj dizajn naplataka, a na raspolaganju su i opcijski 17- (Ceed Sportswagon) i 18-inčni naplaci (XCeed). Ceed Sportswagon je opremljen s branicima identičnim onima od varijante Ceed Sportswagon GT-Line, koji pružaju bolji protok zraka i sportskiji izgled.



U unutrašnjosti je sportska kabina zadržala prema vozaču usmjerenu armaturnu ploču, nizak položaj sjedenja i ergonomiju Ceedove postojeće ponude. Nove plug-in hibridne varijante imaju i nekoliko novih funkcija, koje unapređuju praktičnost kako bi kupci izvukli maksimum iz ovih novih varijanti.

Obje varijante opremljene su indikatorom napunjenosti, vizuelnim pomagalom koje vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena. Njegova pozicija na vrhu armaturne ploče vozačima omogućava da s izvana odmah vide stanje napunjenosti (npr. kada je vozilo parkirano na kućnom prilazu, a vlasnik u kući).

Osvježen eksterijer, noviteti u kabini – telematika s prikazom obližnjih punionica
Oba vozila nude Kijin infotainment s 8-inčnim zaslonom na dodir ili opcijski 10,25-inčni ekran s navigacijskim sistemom i Kijinom telematikom UVO Connect. Sistem - zasad raspoloživ samo kod plug-in varijanti - uključuje novu funkciju, koja vlasnicima prikazuje raspoloživa punjačka mjesta u blizini ili rutu do željene destinacije. Ekran može pokazivati i važne informacije o pogonu, tako što grafički prikazuje raspoloživi domet na bateriju. Pored toga vlasnici mogu na ekranu podesiti vrijeme početka punjenja u domaćoj mreži, što im omogućava punjenje po jeftinijoj tarifi. Infotainment sistem standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, dok je opcijski moguće naručiti 10,25-inčni ekran na dodir s navigacijom s Bluetooth multikonekcijom, što putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno.

Instrument ploča donosi vizuelne promjene – preostalo vrijeme punjenja, očekivani domet isključivo na struju i protok električne energije između baterijskog sklopa, benzinskog motora i elektro motora. Kao opcija raspoloživa je Kijina nova potpuno digitalna 12,3-inčna ‘Supervision’ instrument ploča, koja je dizajnirana tako da pruža što jasnije informacije s različitim grafičnim prikazima. Supervision ekran visoke rezolucije (1920x720 piksela) zamijenit će Kijin uobičajeni mjerač brzine i brojač pređenih kilometara.

Funkcija djelovanja grijanja, ventilacije i klima uređaja samo na vozačevoj strani (Driver Only), koju vozač aktivira pomoću novog tastera na armaturnoj ploči, trenutno prekine protok zraka kroz zračne otvore duž cijele kabine i ograničava ga samo na one najbliže vozaču. To je urađeno s ciljem smanjenja potrošnje energije baterijskog sklopa za djelovanje ventilacijskog sistema, dok ujedno vozaču omogućava dostizanje željene temperature. Za razliku od uobičajenih ventilacijskih sistema ovaj Kijin sistem ‘Driver Only’ ne spriječava samo protok zraka do određenih otvora preusmjeravanjem na preostale nego isključuje sve ostale izvore i tako smanjuje potrošnju kod samog izvora.

Inteligentni pogon i svakidašnja upotrebljivost

Ceedova ponuda bila je već od samog početka razvoja predviđena i za nove hibridne pogone. To znači da je plug-in hibridni pogon XCeeda i Ceeda Sportswagon minimalno uticao na raspodjelu prostora i da je njegova konstrukcija u startu namijenjena smještanju baterijskog sklopa.



Baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litarskog rezervoara, ispod klupe, suprotno od ostalih sličnih vozila gdje baterijski sklop oduzima dragocjeni prostor u prtljažniku. Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid – najpraktičniji model porodice Ceed – može se pohvaliti sa 437-litarskim prtljažnikom, odn. do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sjedišta (klupa je djeljiva u omjeru 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid pruža prtljažnik zapremine od 291 litra, koji može narasti na 1.243 litra u slučaju spuštenih zadnjih sjedišta. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna, koji je namijenjen držanju kabla za punjenje, kada isti nije u upotrebi.

Obje Ceedove plug-in varijante će biti raspoložive i s opcijskim paketom za vuču (s kočnicom), što je rijetkost među hibridnih vozilima.
Prijavi grešku


Komentari (7)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...