Razvio ga odjel AMR
47

Aston Martin predstavio Vantage GT4

D. B.
Aston Martin je kompletirao svoju trkaću liniju novog Vantagea predstavljanjem modela GT4.

Novi model je razvio odjel Aston Martin Racing (AMR) i predstavlja poboljšanu verziju svog prethodnika, a između ostalog donosi poboljšanja hlađenja i aerodinamike uz promjene podešavanja šasije.

Pravila u GT4 klasi znače da trkaći automobil dijeli 80 posto strukturalne i mehaničke arhitekture s cestovnim modelom. Iako nema "divlji" izgled nedavno predstavljene verzije s GT3 specifikacijama, Vantage GT4 zadovoljava apetit za snažnijom varijantom cestovnog Vantagea.

Agresivniji aerodinamički paket kombinuje fiksno stražnje krilo s istaknutijim prednjim spliterom. Ove dvije komponente stvaraju više downforcea, ali i manje otpora zraku u poređenju s odlazećim modelom Vantage GT4. Jedina dodatna komponenta koja se ne dijeli sa standardnim Vantageom je ventilirana hauba, koja je proizvedena od održivog kompozita prirodnih lanenih vlakana učvršćenog materijalom jezgre pluta. Veći otvor hladnjaka "napaja" motor s većom količinom zraka, a unaprijeđeni kočioni kanali poboljšavaju hlađenje.

U unutrašnjosti je prilagođeni zaštitni kavez, koji je postavljen na spojenu aluminijsku šasiju. Armaturna ploča i centralna konzola su zamijenjene s dva ekrana, tu je kućište od karbonskih vlakana te niz prekidača povezanih s motosportom. Mogu se vidjeti i trkaća sjedišta kompanije Racetech, kao i upravljač u stilu Formule 1.

Ispod haube se nalazi AMG-ov poznati 4,0-litarski V8 twin-turbo motor iz Vantagea, ali je ECU jedinicu remapirao Bosch Motorsport. Snaga se može prilagođavati, no u osnovnoj formi je smanjena na 476 KS i 640 Nm obrtnog momenta. Cestovni Vantage isporučuje 665 KS i 800 Nm obrtnog momenta.

S motorom je uparen osmostepeni automatski mjenjač, koji je dobio novi softver iz ZF-a i AMR-a, a koji ga je pretvorio u 6-stepeni mjenjač s lopaticama za promjenu stepena prenosa. Osim izostavljanja dva stepena prijenosa, trkaći tretman uključuje i ukidanje automatske funkcije.

Poboljšanja šasije su fokusirana na dvosmjerno podesive KW amortizere, uz nekoliko dopuštenih promjena na vezama ovjesa, koje omogućavaju agresivniji nagib. Konačno, automobil je na novom setu 18-inčnih kovanih aluminijskih felgi, koje su značajno manje u odnosu na 21-inčni set standardnog Vantagea, kako to diktiraju GT4 propisi.

Aston Martin Vantage GT4 je tiho debitovao na Rolex 24 sata Daytone prošlog mjeseca uz Vantage GT3. Kompanija planira proizvesti više od 40 primjeraka tokom ove godine, ali je već isporučila nekoliko primjeraka kupcima.