U četiri generacije
28

Lijep jubilej u Škodi: Česi za 26 godina proizveli pet miliona primjeraka Fabije

A. M.
Foto: Škoda
Foto: Škoda
Škoda je dostigla prekretnicu od pet miliona proizvedenih jedinica Fabije od njenog prvog lansiranja prije 26 godina. Model, koji je sada u svojoj četvrtoj generaciji, nastavit će se proizvoditi i nakon 2030. godine.
Škoda Fabia je prvi put predstavljena u jesen 1999. godine kao nasljednik starog modela Felicia.

U svojih 26 godina, ovaj subkompaktni model češkog brenda postao je drugi najprodavaniji model nakon Octavije i tokom godina je doživio četiri generacije, a posljednja je lansirana 2021. godine.

Nakon 26 godina proizvodnje, Škoda je upravo proizvela 5-milionitu Fabiju. Detalji o ovom modelu nisu otkriveni, osim da je proizveden u Mladoj Boleslavi, gdje se nalazi sjedište brenda. U vrijeme njenog lansiranja, Fabia je bila drugi Škodin model razvijen pod okriljem Volkswagen grupe, nakon Octavije.

Prva generacija, lansirana 1999. godine, bila je zasnovana na Volkswagenovoj platformi i dobila je motore koji su prvi put viđeni u modelima njemačkog brenda, kao i Škodine motore. Prva generacija Fabije nudila se i u tri karoserijske izvedbe: hatchback s 5 vrata, Combi karavan i sedan.

Druga generacija je stigla 2007. godine i bila je zasnovana na istoj platformi kao i njena prethodnica. Velika razlika je bila nova karoserija, duža i šira kako bi se stvorilo više prostora. Ova generacija više se nije nudila kupcima u sedan verziji, ali je bila prva koja je bila dostupna u Scout verziji, koja je bila svojevrsni crossover.

Sljedeća generacija pojavila se 2014. godine i donijela je niz novih tehnologija, kao što su: Front Assist, adaptivni tempomat, detekcija umora vozača i LED prednja svjetla, između ostalog. Aktuelna generacija je debitovala 2021. godine i prva je koja se nudi samo u jednoj karoserijskoj izvedbi.

Iako su se posljednjih godina postavljala pitanja o budućnosti ovog modela, Škoda je potvrdila da će se Fabia nastaviti proizvoditi i nakon 2030. godine i da će i dalje imati motore s unutrašnjim sagorijevanjem.