Kineski proizvođač
0

CATL razvio skateboard platformu koja vozi bez karoserije – Nova era štancanja auta je na pomolu

A. M.
Jednostavna platforma, simboličnog naziva skateboard, koju je razvio kineski baterijski gigant CATL snimljena je tokom vožnje bez karoserije. Platforma ima ugrađene sve vitalne dijelove i lako se integriše sa karoserijom. Huawei bi mogao postati jedan od prvih kupaca ove šasije, koja će ubrzati i smanjiti troškove proizvodnje.

Snimak sa CATL-ovom inteligentnom šasijom (CIIC) je na društvene mreže privukao je mnogo pažnje. Na tom snimku se vidjelo da platforma ne samo da može voziti pravolinijski, već i efikasno skreće. To dokazuje da ova šasija u obliku skateboarda integriše svaku kritičnu jedinicu koja je potrebna za rad automobila i da joj samo treba karoserija. Za današnje standarde razvoja i proizvodnje, ili bolje rečeno štancanja automobila, ovo bi mogla biti jako tražena ''roba''.

Delegacija Huaweija već je posjetila sjedište CATL-a kako bi se uvjerila u mogućnosti ove inovativne šasije, a kineski proizvođač baterija potpisao je Memorandum o razumijevanju (MoU) sa Huaweijem prošlog decembra. Također je uključen i električni brand Avatr iz Changana. Dakle, ove kompanije iza sebe imaju priču o saradnji, a Huawei može postati jedan od prvih kupaca CIIC-a. Međutim, Huawei nije jedini u redu za ovu inovativnu šasiju. Naime, proizvođač Neta i CATL takođe su potpisali ugovor o partnerstvu za razvoj platforme u oktobru ove godine, a isti ugovor je potpisan i sa vijetnamskim VinFastom.

Prije nekoliko sedmica, CATL je najavio da je njihova inovatvna platforma završila fazu testiranja u Kini. Automobil koji je bio testno integrisan na ovoj šasiji bio je sedan B klase. S potrošnjom energije od 10,5 kWh/100 km, automobil na ovoj šasiji pogodan je za domet od 1.000 km. Efikasnost baterije na CIIC šasiji mjeri se i brzinom punjenja od samo 5 minuta za domet od 300 km.

CIIC integriše baterije, e-motore i druge vitalne elemente kako bi smanjio troškove proizvodnje, masu vozila i potrošnju energije uz maksimiziranje prostora za putnike. Takođe ima visokonaponske i niskonaponske sisteme, sisteme upravljanja i kočenja, i kontrolere domena šasije i koristi CTC (cell-to-chassis) tehnologiju. S druge strane, pojedini stručnjaci već su izrazili strah da bi kamen spoticanja mogla biti visoka cijena servisiranja. Pošto je svaki element integrisan u sistem, manja oštećenja mogu dovesti do velikih troškova popravke. Bilo kako bilo, CATL će masovnu proizvodnju CIIC šasije započeti u trećem kvartalu 2024.