Praznik za LMP2
0

24 sata Le Mansa: Porsche stigao do 19. pobjede

Klix.ba
Na 85. izdanju utrke 24 sata Le Mansa Porsche je (opet) stigao do pobjede, ali je najveće iznenađenje drugo i treće mjesto u generalnom poretku koje su "uhvatili" timovi iz klase LMP2, što se dugo nije desilo na čuvenom francuskom klasiku.

Porsche je stigao do treće uzastopne, ukupno 19. pobjede na jedinstvenoj utrci 24 sata Le Mansa koju su obilježile visoke temperature i veliki problemi, kasnije i odustajanja većine najsnažnijih prototipa klase LMP1 iz timova koji se na stazi De la Sarthe već godinama isključivo bore za jedno od tri mjesta na podiju.

U bespoštednoj utrci koja je (kao i uvijek) bila puna obrata i neplaniranih zaustavljanja u boksovima, samo dva od šest prototipa klase LMP1 stigla su do cilja. Najviše sreće na kraju je imao hibridni LMP1 Porsche 919 Spyder sa startnim brojem 2 koji su dijelili Novozelanđani Brendon Hartley i Earl Bamber i Nijemac Timo Bernhard.

Njihovom konačnom trijumfu svakako je pomogla činjenica da je u 21. satu utrke zbog problema s motorom odustao dugo vodeći LMP1 Porsche sa startnim brojem 1, a mnogo prije njega utrka je (u razmaku od samo 17 minuta) bila završena za dvije od tri LMP1 Toyote koje su na kvalifikacijama i u samoj trci bile brže od Porschea, ali je Le Mans po ko zna koji put pokazao da je za pobjedu u 24-satnoj utrci pouzdanost uvijek ispred brzine.

Treća preostala LMP1 Toyota na kraju je, nakon mnogo problema i vremena provedenog u boksu, stigla tek do devete pozicije u ukupnom poretku s devet krugova zaostatka u odnosu na prvoplasirani Porsche. Pobjeda na Le Mansu za Toyotu, koja je ovaj put u igru gurnula tri prototipa i devet vozača, i dalje ostaje samo san.

S pomorom u klasi LMP1 svoju su priliku dočekali u timovima koji su na Le Mans stigli s prototipima klase LMP2. Najsretniji od 25 LMP2 timova na kraju su bili u kineskom timu Jackie Chan DC Racing, jer su vozači Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis i Thomas Laurent zanimljivo obojenu Orecu 07-Gibson sa startnim brojem 38 dovezli do drugog mjesta u generalnom poretku, samo krug zaostatka iza pobjedničkog Porschea.

Startni broj 13 bio je više nego sretan posadi Nelson Piquet Jr./Mathias Beche/David Heinemeier Hansson iz švicarskog tima Vaillante Rebellion, jer su sa svojom Orecom 07-Gibson na kraju stigli do trećeg mjesta u generalnom poretku. Favorizovani timovi iz klase LMP2 ovaj put su ostali bez očekivanog plasmana.

Vjerovatno najuzbudljivije bilo je u klasi LM GTE Pro gdje su na kraju slavili u tvorničkom timu Aston Martina, a do pobjede su došli u posljednjih desetak minuta utrke, jer vozač tada vodeće Corvette C7.R Jordan Taylor nije izdržao 45-minutni pritisak koji je na njega vršio vozač Aston Martina sa startnim brojem 97 Jonny Adam.

S evidentnim problemima prilikom kočenja, koji su rezultirali "kraćenjem" druge šikane na Mulsanne pravcu, Taylor je na kraju s probijenom prednjom lijevom gumom i oštećenim ovjesom izgubio i drugu poziciju do koje je stigao najbrži od četiri Forda GT sa startnim brojem 67 koji su dijelili Harry Tincknell, Andy Priaulx i Pipo Derani.

Najmanje drame bilo je u klasi LM GTE Am, a prva tri mjesta na kraju su pripala Ferrarijevim automobilima. Prvo mjesto u klasi zasluženo je osvojio britanski tim JMW Motorsport čiji su Ferrari 488 GTE vozili Will Stevens, Rob Smith i Dries Vanthoor.

Uz činjenicu da u Toyoti, koja je preliminarnim i ostvarenim vremenima u samoj utrci smatrana favoritom, opet imaju mnogo razloga za žaljenje, gorku pilulu na ovogodišnjem Le Mansu bez sumnje su progutali u timu Corvette Racing, jer su 24-satnu utrku izgubili u posljednjim minutama.

Istovremeno, uz neočekivano slavlje u timovima iz klase LMP2, u Porscheu kažu da su presretni, jer nisu očekivali da će njihov LMP1 sa startnim brojem 2, nakon velikih tehničkih problema i predugog boravka u boksu, biti u prilici da se bori za bilo koje mjesto na podiju. Na kraju su, eto, završili na vrhu. I to je Le Mans.