Testovi
60

Barcelona: Vozili smo novi KIA Sportage

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Najvažniji model KIA-e i njihov uvjerljivo najprodavaniji model u Evropi dočekao je svoju četvrtu generaciju. Novi Sportage donosi brojne novosti i poboljšanja, a mi smo ga isprobali među prvima u okolini Barcelone u Španiji i provjerili da li je zaista toliko bolji i napredniji.

KIA iz godine u godinu i sa svakim novim modelom nezaustavljivo raste, kako u "opipljivim" prodajnim rezultatima, tako i u jednako važnim elementima kao što su popularnost i ugled marke. Kada jedan model postane toliko uspješan da postane prepoznatljiviji od same marke onda je jasno da je napravljen odličan posao. Također, još je jasnije da je veliki teret i odgovornost na ekipi koja razvija novu verziju tog modela. Dakle, kako sama KIA tvrdi, njihov Sportage je među kupcima i javnosti poznatiji od same marke KIA, a uz to 3,5 miliona prodnih Sportagea sa udjelom od čak 10,9 posto u segmentu u Evropi prošle godine govori nam da s novom generacijom ovog modela KIA sebi ne smije priuštiti greške.

Ozbiljan pristup i pažnja na detaljima

Nova generacija Sportagea morala je biti bolja u svakom segmentu. Već dobro prihvaćen dizajn poslužio je kao zdrava osnova, ali mjesta za tehnička poboljšanja uvijek ima dovoljno.

Naravno, i novi Sportage je "nacrtan" i razvijen u Evropi, tačnije u Frankfurtu, dok će se proizvoditi u savremenoj fabrici u Slovačkoj, koja isporučuje više od 40 posto KIA vozila namijenjenih prodaji u Evropi.

Dizajnerski Sportage je sazrio i postao dosta dorađeniji. Prednji dio sada ima prepoznatljivu masku, kao i ostali KIA modeli, dok će znak raspoznavanja svakako biti velika i zakošena prednja svjetla sa okruglim LED dnevnim svjetlima. Vrhunski GT Line modeli dodatno se ističu LED svjetlima za maglu koja su već viđena na modelima Cee'd GT Line i koja dodatno ističu dinamičnost prednjeg dijela. Bokovi otkrivaju koliko je novi Sportage zaista narastao, tačnije 40 mm u dužinu sa dodatnih 30 mm u međuosovinskom razmaku. Također, otkriva "mišićavije" bokove, ali i prepoznatljivi hromiran okvir bočnih stakala koji je sada dobio nešto fluidnije linije. Nazad se ističu nova stop svjetla u LED tehnologiji sa detaljem hromirane lajsne koja ih spaja, ali ujedno čini da Sportage iz ove perspektive izgleda širi i dinamičniji.

Privlačan i moderan dizajn svakako nije jedino čime su se pozabavili u KIA-i. Svjesni da je Sportage morao zadržati i poboljšati vozne osobine koje su naglašeno dinamične, ali ujedno i značajno poboljšati zvučnu izolaciju i generalno sam kvalitet vožnje, u KIA-i su krenuli od detalja do velikih zahvata. Upotrebom novih materijala i novih načina spajanja novi Sportage je čak 39 posto čvršći i otporniji na torziono uvijanje, što je uz novu konstrukciju ovjesa i mosta donijelo uzornu krutost i čvrstoću.

Posebna pažnja posvećena je konstrukciji i izradi "selena" kao jednih od glavnih faktora za sam osjećaj u vožnji i upravljivost, ali i krivaca za prenos buke i vibracija. U KIA-i su konstruisali nove selene zadnjeg ovjesa koji sada imaju deblje čelične čahure, kao i veće nosače mjenjača, što je rezultiralo uglađenijom i znatno tišom vožnjom.

Dodatna pjenasta zvučna izolacija u nosačima krova i kod motornog prostora, kao i deblji vjetrobran, učinili su kabinu mnogo ugodnijom i tišom u vožnji. Tačnije, sa benzinskim motorom u praznom hodu u unutrašnjosti je izmjereno samo 37 dB, dok je u dizelskom modelu imjereno 44 dB, što je za dva decibela manje od prošlog modela.

Bogatija i modernija ponuda motora i prenosa

Prilikom razvoja novog Sportagea, glavni fokus inžinjera bio je povećanje efikasnosti i performansi iz različitih motora koji su ponuđeni. Svaki motor u ponudi je tako u skladu s najnovijim standardom Euro 6, a ujedno nude dobar spoj performansi i štedljivosti. Četvrta generacija Sportagea većinu motora preuzima od svog prethodnika, dok je najveća novost svakako 1,6-litarski T-GDI benzinac koji je prvi put ponuđen uz Sportage, za sada isključivo uz GT Line paket opreme. Ovaj turbobenzinac predstavlja zamjenu za 2,0-litarski atmosferski motor, te sa 177 KS i 265 Nm nudi 11 KS i 60 Nm više od motora koji mjenja. U vožnji ovaj motor ostavlja još i bolji utisak. Odlična međuubrzanja i uglađen rad, kao i ukupne performanse koje nudi mogu se smatrati zaista dobrim mamcem onih koji žele da se njihov Sportage vozi u skladu sa svojim imenom.

Osnovu ponude motora i dalje čini 1,6-litarski atmosferski benzinac sa 132 KS i 160 Nm. Jasno, on je prilična suprostnost u vožnji od svog turbo brata. Potrebno je dosta raditi s mjenjačem da iskoristite ne baš previše obrtnog momenta, dok ubrzanja traju dosta duže te zahtijevaju strpljenje i visoke okretaje.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Ponuda dizelskih motora je potpuna sa tri motora. Osnova je 1,7 turbodizelaš sa 115 KS i 280 Nm. Zahvaljujući solidnom obrtnom momentu, ovaj motor nije inertan kao osnovni benzinski, ali također predstavlja izbor za ne pretjerano zahtjevne vozače. Također, u novom Sportageu ovaj motor je dobio dodatnih 20 Nm okretnog momenta, dok u atmosferu izbacuje 12 posto manje CO2. Optimalan izbor među dizelašima predstavlja 2,0-litarski motor sa 136 KS i 373 Nm, što je za 53 Nm više nego u prethodnom modelu. Ovaj motor nudi dovoljno dobre performanse uz umjerenu potrošnju goriva i svakako će zadovoljiti najširi krug kupaca. Vrh dizelske ponude čini također ovaj 2,0-litarski turbodizelaš, ali sa 185 KS i 400 Nm, te spada u logičan izbor za kupce koji žele dinamičnu vožnju ali i skromnu potrošnju goriva.

Novi Sportage sa sobom je donio još jednu važnu novost. To je potpuno novi sedmostepeni mjenjač sa dvostrukim kvačilom (DCT), koji je nedavno predstavljen i u redizajniranom modelu Cee'd. Kod Sportagea je za sada dostupan samo uz novi 1.6-litarski T-GDI motor, a nudi brze promjene stepeni prenosa i ističe sportski karatker turbobenzinskog motora.

Kao i prije, Sportage se i dalje nudi u verzijama sa pogonom na prednje ili na sve točkove. Snažniji modeli tako se mogu dobiti uz potpuno novi pogon na sve točkove koji je za KIA-u, kao i za model Sorento, razvila kompanija Magna, a koji se ističe efikasnošću i brzom raspodjelom snage i obrtnog momenta.

Ugodnija, kvalitetnija i prostranija unutrašnjost

7

Novi Sportage stiže i kao najpraktičniji do sada, zahvaljujući rastu vanjskih, ali i unutrašnjih proporcija, čime je znatno povećan komfor i ponuda prostor aza putnike.

Samo vozačko okruženje i kokpit sada su primjetno kvalitetniji i ugodniji. Iako smo primijetili da su još uvijek prisutni pojedini elementi koji su izrađeni od grublje i glatke plastike, pogotovo u slabije opremljenim modelima, činjenica je da ne dominiraju previše, te da je generalni utisak o kvalitetu unutrašnjosti pozitivan. Pohvalna je i orijentacija centralne konzole prema vozaču, pa je sam osjećaj iza upravljača ugodniji.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Najznačajnija promjena je rast od 30 mm u međuosovinskom razmaku, na 2.670 mm, čime se oslobodio veći prostor u kabini. Ukupno je Sportage 40 mm duži, sa 4.480 mm, sa 20 mm dužim prednjim prevjesom, ali i 10 mm kraćim zadnjim prevjesom. Zahvaljujući pametnijem rasporedu putnički prostor je povećan, pa je prostor za glavu povećan u visinu, za 5 mm naprijed i 16 mm na zadnjim sjedištima. Više je i prostora za noge putnika, tačnije dodatnih 19 mm naprijed i 7 mm nazad.

Na zadnjim sjedištima je sada ugodnije i zahvaljujući podesivom naslonu za leđa koji se može postaviti u sedam različitih pozicija, a za razliku od prednjih sjedišta nazad su korišteni nešto mekši materijali za izradu sjedišta, pa je samo sjedenje ugodnije i udobnije.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Sliku modernog i praktičnog SUV-a upotpunjuje i prtljažnik koji ima dvostruko dno i ukupnu zapreminu od 503 litra, što ga uz ravne stranice i utovarni rub čini vrlo upotrebljivim.

Uskoro u BiH, rame uz rame s konkurencijom

Novi Sportage se na tržištu Bosne i Hercegovine očekuje već polovinom marta ove godine, a baš kao i u Evropi KIA sa novim modelom ima velike ambicije i u BiH gdje je Sportage također jedan od najpopularnijih izbora među kompaktnim SUV-ovima.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Za sada nisu poznate tačne cijene, ali je izvjesno da će biti nekoliko hiljada konvertibilnih maraka skuplji, s tim da će naglasak biti na tome da će cjenovno biti izjednačen sa direktnim rivalima kao što su Hyundai Tucson i Nissan Qashqai. Pored blagog povećanja cijene iz KIA-e napominju da će već osnovni modeli Sportagea na našem tržištu dolaziti bogato opremljeni i to elementima kao što je navigaciski uređaj i slično.

KIA u Evropi ima ozbiljne planove, pa za ovu godinu planiraju prodati 400.000 automobila na ovom kontinentu, a jasno je da novi Sportage hoće i mora biti jedan od nosilaca tih velikih ambicija. Naravno, za naše tržište brojevi su skromni, ali i dalje se očekuje da Sportage bude jedan od predvodnika prodajnih rezultata u segmentu.