Klix.ba u Španiji
10

Predstavljamo novi Cupra Formentor: Opčinjava agresivnim dizajnom, impresionira snagom

D. B.
(Foto: Klix.ba)
Iste večeri kada smo u Madridu vidjeli novi Cupra Leon, upoznali smo se i s novim Cupra Formentorom, koji ima za cilj nastaviti stazom uspjeha svog prethodnika.

Formentor je najprodavaniji Cuprin proizvod i ujedno i najprodavaniji A-CUV model u Evropi, a prošle godine je prodan širom svijeta u više od 120.000 primjeraka, što predstavlja povećanje od 23 posto u odnosu na 2022. godinu. To su zaista dobri rezultati za prvi unikatno dizajnirani i razvijeni Cuprin automobil, a sada stiže nasljednik s misijom da dodatno učvrsti poziciju brenda i podigne ga na viši nivo.

"Cuprini rekordni rezultati bazirani su na uspjehu Formentora, vozila koje je pomoglo u podizanju brenda na novi nivo. Novi Cupra Formentor je čista opsesija dizajnom, nešto što čini brend unikatnim i ističe ga iz mase. Provokativni dizajn naših automobila je donio Cupri uspjeh, a novi Formentor je pravi primjer toga", izjavio je direktor Cupre Wayne Griffiths.

Još više sportski dizajn

Novi Formentor se temelji na proporcijama i dizajnu koji su ovaj model učinili izuzetno uspješnim. Njegova estetika i ukupni paket su mu pomogli da osvoji Red Dot Award nagradu za dizajn, a sada je sve to naglašeno i pojačano za emotivniji, upečatljiviji i više sportski izgled. Usvojio je novi dizajnerski jezik koji uključuje "ajkulin nos" trokutasta matrix LED svjetla i velika "usta". Cuprin logotip je smješten direktno na haubu iznad velike prednje maske, a tu su i opciona matrix LED prednja svjetla koja sadrže poznati dizajn, odnosno trokutove "uokvirene" u trokutu.

Pogled na profil otkriva sportske proporcije i karakter, a pažnju privlače i felge veličine 18 ili 19-inča, koje su dostupne u osam različitih dizajna. Nazad su svjetla pune dužine u koja je integrisan osvijetljeni logotip smješten u centru, dok taj logotip dodatno naglašavaju vrata prtljažnika u obliku slova "V". Sočiva stražnjih LED svjetala napravljena su od tri trokutasta elementa, što se slaže s temom brenda. C oblik naprijed je prisutan i nazad te ukoviruje reflektore istovremeno ostavljajući utisak širine i izazivajući osjećaj stabilnosti. Aerodinamični difuzor u donjem dijelu naglašava karakter novog Cupra Formetnora.

Kupci mogu birati između osam različitih boja karoserije, a to su Fiord plava, Midnight crna, Glacial bijela, Magnetic Tech, Graphene siva, Magnetic Tech mat te nove ekskluzivne boje Century bronzana mat i Enceladus siva mat.

Kombinacija održivosti i sportskog duha u unutrašnjosti

Unutrašnjost novog Formentora čini mješavina održivosti i sportskog duha, ponuđen je izbor materijala, a opremljena je nizom digitalnih tehnologija. Automobil vozača i suvozača dočekuje "ceremonijom dobrodošlice" projektujući Cuprin logo na tlo nakon otvaranja vrata, kao i osvijetljenim pragom. Pristup dizajnu unutrašnjosti je drugačiji, a korišteni su i novi materijali.

Cuprin upravljač sa "satelitskim dugmadima", koja su standardna za DSG verzije u svrhu maksimalne kontrole i lakoće korištenja, udobnost i stabilnost sportskih sjedišta ili "kadica", digitalna arhitektura i poboljšani izbor materijala, dio su novog i superiornijeg Formentora. Površine amaturne ploče s 3D parametarskim uzorkom izgledaju privlačno, dok je centralna konzola dobila novi dizajn i detalje kojim je posvećena dodatna pažnja. Novi poboljšani materijali pridonose općenito kvalitetnijoj unutrašnjosti, a bakreni detalji poput ventilacijskih otvora krase unutrašnjost doprinoseći stilu.

Niz opcija za sjedišta pružaju vozaču i putnicima veću udobnost, a u njihovoj izradi su korišteni održiviji materijali. Sportska sjedišta koriste tekstilne presvlake, dok Bucket sjedišta (kadice) mogu biti presvučena 73 posto recikliranim mikrovlaknima ili eko kožom. To je još jedan pokazatelj nastojanja brenda da sebe i kompletnu automobilsku industriju učini održivijim. CUPBucket sjedišta kombinuju ultra-tehnički centralni tekstil s recikliranim mikrovlaknima i haptičkim materijalima te će biti dostupna za model Cupra Formentor VZ i ponuditi osjećaj niže pozicije sjedenja kako bi se osigurao ergonomičniji i više sportski položaj. Modeli opremljeni ovim sjedištima imaju i tamne hromirane dekorativne elemente, koji uključuju dugmad na upravljaču, centralnu konzolu i ventilacijske otvore.

Kada je riječ o digitalizaciji, poboljšani HMI interfejs je dio digitalnog kokpita, kao i većeg 12,9-inčnog infotainment sistema s retro-osvijetljenim slajderom. Infotainment sistem ima poboljšani App Bar, widgete i Clima Bar za korisnički interfejs, a fokus je na jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu. Kontrole klime su integrisane u ekran glavne jedinice te se svim funkcijama vozila i pomoćnim sistemima može pristupiti jednim klikom.

Za Formentor je dostupno novo opciono ozvučenje s 12 zvučnika i snagom od 425W, a razvijeno je u saradnji s kompanijom Sennheiser Mobility. Vrhunski kvalitet zvuka osigurava AMBEO Concerto softver.

Osam pogonskih opcija, nova generacija eHybrid motora

Novi Cupra Formentor je dizajniran tako da spoji motore s unutrašnjim sagorijevanjem i električni pogon. Bit će dostupan s različitim opcijama uključujući TSI, eTSI, TDI i novu generaciju eHybrid motora. Ukupno će kupci moći birati između osam različitih pogonskih opcija snage od 150 do 333 KS.

Osnovni model Cupra Formentora pokretat će novi 1,5-litarski TSi benzinac sa 150 KS i 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Za one "ambicioznije" je namijenjen 2,0-litarski TSI, koji razvija 204 KS i koji je povezan sa 7-stepenim DSG mjenjačem te ima 4Drive pogon na sva četiri točka. Vrh ponude čine VZ verzije s dva dostupna SUS motora. Prvi isporučuje 265 KS i uparen je sa 7-stepenim DSG mjenjačem putem kojeg se snaga prenosi na prednje točkove, dok druga nudi 333 KS, 7-stepeni DSG i 4Drive pogon na sva četiri točka. Ovaj model ima novi mod vožnje s pogonom kalibriranim za stazu i opremljenim razdjelnikom obrtnog momenta, a dostupne su i opcione Akebono kočnice. Za ovaj motor je specijalno razvijen Cupra mod, koji uključuje papučicu gasa optimiziranu za stazu, kao i kalibraciju mjenjača, indikator za promjenu stepena prijenosa, kalibraciju motora i drugo.

Sistem je smješten na stražnjoj osovini i elektro-hidraulički kontrolisan s dva nezavisna kvačila te omogućava nezavisnu kontrolu obrtnog momenta na svakom od dva stražnja točka. To pruža mogućnost prebacivanja snage s lijevog na desni točak i obrnuto, što osigurava bolju upravljivost Formentora VZ. Ovaj model posjeduje i Drift mod, tako da može pokazati svoj zabavni karakter na stazi. U ovom modu ESC prelazi u sport režim rada te koristi tehnnologiju razdjelnika obrtnog momenta, čime "gura" automobil kroz zavoj.

Zaustavnu moć predstavljaju standardne 18-inčne kočnice, no Formentor VZ može biti opremljen i opcionim kočnicama s Akebono kočionim kliještima sa šest klipova (375 mm x 36 mm).

Cupra Formentor je dostupan i sa blagim hibridnim pogonom eTSI, koji mu omogućava da bude efikasniji. Sistem čini 1,5-litarski motor od 150 KS uparen s DSG mjenjačem i 48V blagom hibridnom tehnologijom. Sistem koristi 48V starter-generator i 48V litij-jonsku bateriju, a omogućava Formentoru da "krstari" s ugašenim SUS motorom kada to uslovi vožnje dozvoljavaju. Također, omogućen je povrat energije kočenjem, a sistem pruiža podršku motoru električnom asistencijom.

Dizelska opcija nije izostavljena i predstavlja je 2,0-litarski TDI uparen sa 7-stepenim DSG mjenjačem. Ovaj motor razvija 150 KS.

Formentor nudi i dvije opcije eHybrid pogona sljedeće generacije, odnosno verzije sa 204 i 272 KS. Obje se oslanjaju na novi 1,5-litarski TSI motor uparen s elektromotorom i baterijom kapaciteta 19,7 kWh. Električni domet je sada veći od 100 kilometara. Baterija se može puniti snagom do 50kW putem DC punjača, odnosno 11kW u slučaju Wallbox kućnog punjača.

Kupci Formentora VZ e-Hybrid mogu dobiti i opcione Brembo kočnice, koje uključuju veća Brembo kliješta i veće bušene diskove (370 x 32 mm), a rezultat je veća zaustavna moć.

Kao i Leon, Formentor je baziran na MQB Evo platformi te posjeduje niz tehnologija koje pružaju vrhunsko iskustvo vožnje bez kompromisa. Prednje MacPherson spone i stražnji multilink ovjes osiguravaju udobnost i dinamiku vožnje. Pažljivo podešavanje opruga i amortizer, kao i distribucija težine, omogućavaju šasiji da se lako nosi s promjenama u opterećenju.

Recimo i da je Formentor opremljen električnim pojačivačem kočnica koji pruža brži odgovor u odnosu na konvencionalni sistem specijalno adaptiran za Cuprine modele.

Dinamika automobila se mijenja odabiroom modova Comfort, Performance, Cupra, Offroad (za verzije s pogonom na sva četiri točka), Drift i Individual.

Formentor je opremljen i aktivnim sistemom koji pojačava prirodan zvuk motora. U modu Individual se može odabrati opcija "Pure", koja gasi ovaj sistem, no istovremeno se izduvni ventili podešavaju na maksimalnu glasnoću te se dobija agresivan i 100 posto prirodan zvuk.

Naravno, Formentor je u novom izdanju opremljen još bogatijim paketom sigurnosnih i pomoćnih sistema koji olakšavaju posao vozača i podižu nivo sigurnosti na zavidan nivo.

Na tržištu krajem juna

Kao i u slučaju Leona, konfigurator će biti u funkciji od 6. maja, a dolazak na tržište je najavljen za kraj juna. Početna cijena Cupra Formentora će u Njemačkoj iznositi 39.400 eura.