Tuzla na korak do ukidanja blokade vozila "kandžom", mijenjaju model kažnjavanja nesavjesnih vozača

Naime, gradsko vijećnici će raspravljati o odluci o javnim parkiralištima, koja bi, ako bude usvojena u izmijenjenom obliku, donijela drugačiji model kažnjavanja nesavjesnih vozača koji svoja vozila parkiraju na komercijalnim parking prostorima bez plaćanja predviđene karte.
Time bi se ukinula dosadašnja praksa stavljanja takozvane "kandže" na jedan od pneumatika vozila kojom se vrši njegovo blokiranje. Umjesto toga, izmijenjenom odlukom se uvodi novi sistem naplate i sankcionisanja koji predviđa ostavljanje doplatne dnevne parking karte na vjetrobranskom staklu i dodatne korake, ako vozač ne plati dug u predviđenom roku. Cijena doplatne karte trebala bi iznositi 20 KM.
Prema nacrtu nove odluke, u slučajevima kada vozač ne plati parkiranje, uposlenici zaduženi za kontrolu će na vjetrobransko staklo vozila ostaviti obavijest u pisanoj ili štampanoj formi sa jasnim uputama za plaćanje. Uz nju će biti i upozorenje da, ukoliko iznos ne bude uplaćen u roku od osam dana, slijedi prekršajni nalog. Istovremeno će vozilo biti fotografisano kao dokaz da je obavijest zaista i ostavljena.
Ako vozač ni u tom roku ne izmiri obavezu, preduzeće koje upravlja naplatom parkiranja šalje pismenu opomenu na kućnu adresu vlasnika vozila, dajući mu još osam dana za plaćanje, uz obavezu da plati i trošak dostave.
U slučaju da ni tada ne bude izmirena obaveza, vlasnik vozila dobija prekršajni nalog i mora dostaviti podatke o osobi koja je upravljala vozilom u trenutku prekršaja. Ako to ne učini, smatraće se da je prekršaj počinio upravo vlasnik.
Važno je napomenuti da se mjera uklanjanja zaključavanja odnosi isključivo na domaća vozila, dok će za strana i dalje ostati na snazi praksa postavljanja uređaja za blokadu točka, uz obaveznu obavijest o načinu deblokade. Cijeli proces blokiranja se dokumentuje fotografijama i videozapisima, kao i dosad.
Inače, vijećnik u Gradskom vijeću Tuzle Anel Ibeljić je još prije četiri godine pokrenuo inicijativu za ukidanje prakse blokiranja vozila takozvanim "kandžama".
"Nakon dugotrajnog zalaganja, razgovora i ukazivanja na štetnost ove mjere, konačno smo došli do tačke kada će se ova promjena realizovati. Ova inicijativa je rezultat neposrednih razgovora s građanima i konkretnih primjera iz svakodnevnog života. U više navrata sam upozoravao da se blokiranjem vozila može ugroziti zdravlje i sigurnost ljudi, posebno u hitnim situacijama, kada je svaka minuta važna", kazao je Ibeljić za Klix.ba.
Novi pristup ima za cilj efikasnije sankcionisanje neplaćenog parkiranja bez potrebe za fizičkom blokadom vozila, smanjenje troškova, kao i dodatno rasterećenje ulica i parking zona. Novi sistem, ako bude usvojen, počinje se primjenjivati odmah po stupanju odluke na snagu.