Revolucija u putovanjima
189

Kinezi razvijaju maglev voz koji će dostizati brzinu veću od 1.000 km/h

D. B.
Kada je riječ o transportu, čini se da mogućnosti postaju bezgranične zahvaljujući napretku tehnologije koja konstantno pomijera granice, a dokaz tome je kineski projekt novog maglev voza.

Kinezi rade na ultra brzom maglev vozu koji će moći dostići brzinu veću od 1.000 km/h. To znači da će biti dvostruko brži od trenutno najbržeg voza koji je u funkciji, a to je Shanghai Maglev. Ovaj voz dostiže maksimalnu brzinu od 460 km/h.

Novi maglev voz će biti testiran u Harbinu, glavnom gradu kineske sjeveroistočne provincije Heilongjiang.

Na realizaciji projekta radi kineska kompanija World Artery, a vjeruje se da će ovaj eksperiment dati doprinos lokalnom turizmu.

Ultra brzi vozovi koriste "Maglev", odnosno magnetnu letivaciju, koja im omogućava da lebde i kreću se velikim brzinama pokretani snažnim magnetnim poljima. Za razliku od tradicionalnih vozova koji se oslanjaju na točkove zasnovane na renju, maglev vozovi "lebde" iznad šina eliminišući trenje. Samo Kina, Japan i Južna Koreja koriste takve vozove.

Novi projekt koristi tehnologiju u transportnoj cijevi niskog vakuuma, koja je najvažniji dio programa jer omogućava vozu da postigne velike brzine uz relativno umjerene troškove i bez ugrožavanja sigurnosti. Predsjednik kompanije Word Artery, Zheng Bin, rekao je za Global Times da će "izgradnja probne rute biti veliki napredak u ovom polju, kao i veliki skok u tehnologiji u prijenosu koncepta u stvarnost".

Međutim, brzine veće od 1.000 km/h će donijeti probleme, koji bi mogli pod upitnik staviti sigurnost putnika i infrastrukture. Izazovi poput održavanja uvjeta niskog vakuuma cijevi i nošenje s tako velikim brzinama i snažnim ubrzavanjima moraju biti riješeni.

Pored toga, troškovi povezani s razvojem i implementiranjem sistema maglev voza se također moraju uzeti u obzir. Izgradnja maglev šina, stanica i povezane infrastrukture zahtijeva značajne investicije.

Global Times piše da će cijev niskog vakuuma i fabrike za proizvodnju biti izgrađene u partnerstvu kompanija World Artery i Harbin Industrial Investment Group Co., a dogovor među njima je već postignut.

Ako nova tehnologija postane održiva za komercijalnu upotrebu, brzi sistem će unijeti revoluciju u daleka putovanja, smanjit će udaljenost i približiti regije kao nikad ranije.